• MoonK

Vi som startar ivf behandling 2021

Prit skrev 2021-03-05 18:27:00 följande:

Känner så mycket med dig när jag läser detta!!! Men ta inte ut sorgen i förskott. Du har ju fått ett svagt streck? Kanske är du låghormonare ?

Jag hoppas på dig !! Förstår allt du skriver. Precis som alla andra i den här gruppen. Ruvartiden är så psykiskt påfrestande tror inte någon som inte gått igenom förstår hur jobbigt det är att ha ett befruktat embryo i sig och bara analysera varje timme. Det där med vänner och bilder och konton. Känner igen det med. Så okänsligt även om de inte förstår att de för fel.

Stor kram till dig !!!

Tack det värmde!

Läste att du också gått hos Nordic IVF. Jag gjorde min första ivf där förra våren, i väntan på en tid till Sahlgrenska.

Jag tyckte också att det var bra bemötande osv, men jag kände även lite av att det ändå är pengarna som räknas.

Ha en fin helg!
  • MoonK
    Dhalia skrev 2021-03-05 18:52:00 följande:

Så tråkigt :( såg du någonting alls? Testa kanske med cb early. gjorde ni nu senast på Sahlgrenska där dem satte in två?

Jag undviker mycket sociala medier pga att folk bara lägger upp så myxket kring deras barn. Tycker de blir för jobbigt.

Jag ska också sätta in två är tanken om allt går bra, ska ha äggplock på måndag och bad idag om 2 st på ultraljudet. Fick dålig magkänsla och kände bara de nog bäst att vi får två tillbaks. Vi har fått 1 till frys på 3 äggplock, detta blir ju mitt fjärde äggplock.

Hej! Jag använde cb early och det var ett väldigt ljust sträck. Jag ska testa imorgon igen innan jag slutar med Lutinus.

Ja precis, det var på Sahlgrenska och jag fick två ägg återfört. Nu har vi en i frysen men jag kommer nog starta en ny behandling och spara den om det går.

Det var mitt tredje äggplock och har sista kvar på Sahlgrenska nu.

Problemet är att folk skickar bilder på snapchat så det är lite svårare att undvika dem :(

Lycka till på måndag och njut av helgen!
  • MoonK
    Dhalia skrev 2021-03-05 18:52:00 följande:

Så tråkigt :( såg du någonting alls? Testa kanske med cb early. gjorde ni nu senast på Sahlgrenska där dem satte in två?

Jag undviker mycket sociala medier pga att folk bara lägger upp så myxket kring deras barn. Tycker de blir för jobbigt.

Jag ska också sätta in två är tanken om allt går bra, ska ha äggplock på måndag och bad idag om 2 st på ultraljudet. Fick dålig magkänsla och kände bara de nog bäst att vi får två tillbaks. Vi har fått 1 till frys på 3 äggplock, detta blir ju mitt fjärde äggplock.

Hej! Jag använde cb early och det var ett väldigt ljust sträck. Jag ska testa imorgon igen innan jag slutar med Lutinus.

Ja precis, det var på Sahlgrenska och jag fick två ägg återfört. Nu har vi en i frysen men jag kommer nog starta en ny behandling och spara den om det går.

Det var mitt tredje äggplock och har sista kvar på Sahlgrenska nu.

Problemet är att folk skickar bilder på snapchat så det är lite svårare att undvika dem :(

Lycka till på måndag och njut av helgen!
  • MoonK
    Lalaeha skrev 2021-03-07 12:15:43 följande:

En fråga... Ni som plockat ut ägg. Hur mår man efteråt? Jag ska plocka på onsdag eller torsdag. Är lärare och kommer vara borta den dagen, men hur mår man dag två. Klarar man av att jobba då?

Och hur har ni mått av Fyremadel? Bara jag som upplever att den sprutan gör mer ont än Gonal?

Hej.

Jag har kunnat jobba efter varje äggplock (3st). Jag fick dock ont av att sitta ned och jobba för många timmar i sträck. Jag blev väldigt svullen av det. Så försök att komma ihåg att röra på dig då och då om du sitter mycket.

Jag fick också mer ont av Fyremadel, det gäller att inte vara för snabb när du injicerar gör det långsamt så blir det bättre.

Lycka till med ÄP!
  • MoonK
    Dhalia skrev 2021-03-06 10:44:04 följande:

Okej men då låter de som de tog sig ändå? Annars skulle du inte sett något alls väl? Jag hade också jätteeeesvagt på testdagen med vanlig testkasett som jag fick av dem. Blev starkare senare. Vilken ruvardag blir det ? Då hade jag testdag 16 dagar efter äggplock.

Hej!

Jag testade igen och det blev inget plus.

Hoppas allt går bra för dig, håller tummarna!
  • MoonK
    Inalina skrev 2021-03-07 21:03:58 följande:

hejsan, hur går det för dig? har det hänt något nytt..? starkare/svagare streck? Stor kram

Hej. Blev inget denna gång :( ska ringa dem på måndag.

Så segt att inte plussa och samtidigt behöva gå o vänta på mensen i två dagar nu. Hatar verkligen Lutinus.

Hur går det för dig?
  • MoonK
    Dhalia skrev 2021-03-08 10:41:44 följande:

Va tråkigt :( stor kram till dig!

Tack!

Hur gick det för dig idag?
  • MoonK

Hej!

Jag fick en fryst 6 dagars blasto återförd och har fått blödningar idag, 3 dagar innan väntas mens.

Jag har genomgått 3 ivf cykler och fått totalt 6 embryos återförda, 2 av dem satte de in samtidigt, och alla har misslyckats.

Jag har en omgång ivf kvar på Sahlgrenska men det börjar kännas hopplöst nu.

Har ni sett positiva resultat i form av bli gravida och fullgången graviditet efter akupunktur?

Jag har extremt mycket stress i mitt jobb och vet inte hur mycket det har påverkat mina resultat.

• MoonK
    Sweetpineapple skrev 2021-05-02 15:52:05 följande:

Nu var det länge sedan jag tittade in här igen. Läst att det är flera ruvare, håller alla tummar och tår för er skull <3

Jag är nu i vecka 13 och har KUB på fredag. Haft hemskt graviditetsillamående sedan v 8 och tar en hel del tabletter för att få behålla något. Åkte dessvärre även på covid-19 och har legat inne på sjukhus förra helgen. En riktig tuff tid, håller äntligen på att repa mig lite grann men har 0 energi. Är ute 5 minuter, sen måste jag sitta ner igen. Är såklart lite orolig att det påverkat bebis men när jag var inlagd fick jag iallafall se att den levde vilket var skönt.

Nu i veckan ska jag även på biopsi för knölen de hittat i min hals. Med covid så har det nästan glömts bort. Håll gärna en tumme för mig att den visar sig vara ofarlig. De vill inte gärna operera mig när jag är gravid.

Kram till er alla fina.

Grattis! Vad kul att du är i vecka 13. Jag håller tummar och tår att knölen inte är nåt specifikt och att du återhämtar dig från covid asap! Hoppas att resten av graviditeten går smidigt och bra!
  • MoonK
    Inalina skrev 2021-05-01 12:37:45 följande:

Hejsan, jag minns att vi skrev för ett tag sedan, när du hade återföring av dina 2 samtidigt.

Jag förstår att det kan kännas tungt och hopplöst, det jag tycker hjälper är att försöka med allt som går, dvs exempelvis (detta är ju upp till var och en) fråga din läkare efter kortison under ruvningen så det sänker immunförsvaret och då tar emot ett embryo bättre, ev ta aspirin 75mg om dagen efter återföring för det ska ge bättre blodgenomströmning i livmodern, akunpuktur gör en liknande effekt då det också får igång genomströmningen . Jag har hört att 80% av orsakerna ligger på embryot och endast 20% på den egna kroppen. Visst kan man också försöka äta mer vitaminer som sägs kunna hjälpa vissa med äggkvaliten, q10, dhea, inositol, omega 3, d vitamin.. men det är upp till var o en vad man vill stoppa i sig.

Stor kram jag hoppas bara det är en vanlig blödning och inte mensen som kommer<3

Hej! Jag det stämmer :) hur har det gått för dig? Jag har inte ringt hängt med i trådarna.

Tusen tack för alla tips, du har gett så otroligt mycket hopp nu. Du anar inte hur mycket dina tips värmer. Jag blöder som bara den. Ingen idé att ens testa mig imorgon.

Jag ska ringa Sahlgrenska imorgon och prata med dem och även nämna det du sa.

Kram!
  • MoonK
    Inalina skrev 2021-05-01 14:26:48 följande:

Hej på er! Idag ringde de från labbet och sa att mitt lilla embryo som ev skulle frysas som blastocyst fortfarande var väääldigt långsam men fortsatte att dela sig.. däremot ska de kolla på måndag (dag 7!!??) om det blivit blastocyst och då går att frysa..

Någon som hört talas om att en klinik inväntar en blastis så länge?

Känns som att de tror på någon typ av mirakel och sträcker sig efter halmstrån den här gången, jag har aldrig hört om något embryo som långtidsodlats så pass länge :/ är inte helt förvånad men hade trott att det skulle stannat av helt vid det här laget..

Jag har inte hört om det heller, men det skadar inte att försöka och skönt att de inte ger upp så lätt. Håller tummarna att de kan frysa den.

Hur känns det annars? Läste i tråden att du ruvar :) håller tummarna.
  • MoonK

Har någon haft problem med återföringen? Läkaren lyckades inte få till det nu senast och fick ta till extra verktyg men lyckades ändå inte. Slutade med att jag fick gå och kissa, vänta 1.5timmar, fick ta Stesolid och sen fick en annan läkare komma och försöka. Hon lyckades nästan direkt.Men fy vad obehagligt och nervöst det var. Tydligen var det polyper i vägen som gjorde det svårt.

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021