• Katizi80

Vi som startar ivf behandling 2021

Hej alla! Ny här. Jag satte in en 5-dagars blastocyst idag och känner att det kommer bli en lång väntan. Testdag 17/3.. detta ör min tredje ivf, bytte till menopur + bemfola. Fick bättre resultat än när jag bara körde med gonal f..

• Katizi80
    Annna84 skrev 2021-03-07 10:04:56 följande:
    Hoppas att det går den här gången!

Hur har behandlingarna innan gått? Jag är på dag 5 idag med en blastocyst.
    Tack! Spännande, då är vi ungefär i samma fas. På första ivf befruktades bara 1 ägg och det blev ingen insättning. Andra ivf (körde med icsi) befruktades 8, blev bara en 6-dgrs blasto som fick sättas in i nästa cykel. Blev gravid men missfall v. 10. Den här gången befruktades 7 ägg. Ett såg fint ut dag 5. Sedan sa de att 3 st har en chans att hämta sig till dag 6 som är idag. Får reda på hur det gick för dom i veckan. 
  • Katizi80
    Dhalia skrev 2021-03-07 10:25:42 följande:
    Hej, spännande. Bytte också till Menopur bara på min 3e IVF gick bättre då jmf med gonal f. Nu kör jag igen Menopur och äggplock imorgon.
    OK! Går det inte vägen för mig denna gången så kommer jag föreslå att vi bara kör menopur nästa gång. Lycka till imorgon då! 
  • Katizi80
    Lalaeha skrev 2021-03-07 12:15:43 följande:

En fråga... Ni som plockat ut ägg. Hur mår man efteråt? Jag ska plocka på onsdag eller torsdag. Är lärare och kommer vara borta den dagen, men hur mår man dag två. Klarar man av att jobba då?

Och hur har ni mått av Fyremadel? Bara jag som upplever att den sprutan gör mer ont än Gonal?

Det är nog väldigt individuellt. Själv åkte jag hem och satte mig i ett teams möte. Jobbat på som vanligt. Blir dock alltid svullen om buken dag 2-4 vilket är lite obehagligt, men har som sagt jobbat på som vanligt. 
  • Katizi80
    Annna84 skrev 2021-03-07 13:04:14 följande:
    Det låter lite som min historia

Hoppas att det går bra för dig med de som odlas vidare!!

Vi har fått ut 15-16 ägg varje gång men haft problem med embryoutvecklingen.

Ivf 1 -alla dog innan dag 5 och ingen insättning

Ivf 2, ICSI på alla, insättning av en 2dags, inget till frysen

Ivf 3 ICSI och menopur, insättning dag 3 och 3st (1st 5dagars och 2st 6-dagars) till frysen!! Fet 1 blev inget, fet 2 gravid men missfall v6, nu inne på fet 3 (sista embryot) Jag testade negativt idag på dag 5, jag vet att det är tidigt men jag får ingen bra känsla :( Kan inte tänka på annat..

Är erat problem manlig faktor? Hur gammal är du? Jag är 36, fyller 37 i sommar
    Hej! Det är jobbig väntan, förstår dig precis.. Vi har verkligen liknande situation. Vart går du? Jag går hos Livio i Gbg. Jag är 40, fyller 41 till sommarn, så det är snarare att min ägg är av dålig kvalitet pga min ålder. Jag gjorde äggfrys när jag var 36 respektive 37. Förra sommaren när jag skulle använda äggen så klarade inte ett enda av de 16 äggen upptingen. Det var tufft.. 
  • Katizi80
    Annna84 skrev 2021-03-07 19:07:40 följande:
    Jag går på en av livio-klinikerna i stockholm, men nu när mina försök är slut (usch, har redan räknat med att det inte blir något pga av minus idag) så ska vi fortsätta på en klinik i Uppsala har vi tänkt. Gjorde du äggfrys när du var singel? Fy vad tufft att nya av äggen klarade upptining. Det är säkert äggen som delvis är problem för oss också, eftersom vi fått ut så många men det inte har blivit så många embryon. Av 46st har det blivit 3st blastocyster.. Nu håller jag tummarna för att det ska gå bra för dig! Kram
    Precis, jag gjorde det när jag var singel. Sedan träffade mannen för två år sedan. Tack snälla, håller även tummarna för dig! Man vet aldrig! Kram
  • Katizi80
    Inalina skrev 2021-03-07 19:11:30 följande:
    hej! vad spännande med ruvning! förhoppningsvis kan jag också kalla mig ruvare på tisdag morgon när jag få tillbaka en blastocyst, roligt att följas åt!!Solig  jag fick höra från labbet igår att 5 stycken håller på att utveckla sig så jag håller tummarna att någon klarar sig till tisdag!!
    Lycka till :)
  • Katizi80

Denna väntan.. Jag har officiell testdag på onsdag. Ångrar att jag inte testade mig imorse. Fick nämligen en liten liten lätt blödning. Är detta början på mens eller är det nidblödning - det är vad som snurrar i tankarna nu.. Ska testa imorgon bitti så vet jag iaf. 

• Katizi80
    Annna84 skrev 2021-03-14 15:31:44 följande:
    Hoppas att det är ett gott tecken! När satte du in och vilken dag brukar du få din mens på? Inte långt kvar tills testdag :) Jag håller tummarna!

Min testdag är den 18e men jag förstod redan 7e att det inte blivit något och mensen kom för några dagar sedan. Nu har jag börjar se framåt mot ivf nr 4 i mitten/slutet på april.
    Nej, så tråkigt! Efter allt man går igenom så vill man åtminstone få ett plus.. Ja, det gäller att inte ge upp <3 För min del skulle mensen kommit för två dgr sedan, men den är ofta två/tre dagar för tidig eller för sen. Jag satte in 6/3. Får helt enkelt se vad testet utvisar imorgon. 
  • Katizi80

Testade mig imorse, tyvärr var det negativt. Jag som hade en känsla av att det skulle gå vägen denna gången. Men jag har två kvar i frysen så det blir att planera in en fet.

• Katizi80
    Inalina skrev 2021-03-15 07:48:43 följande:
    Vad tråkigt :( det är ju lite av ett lotteri detta känns det som så får hoppas du har bättre tur nästa gång, 2 i frysen är i alla fall skönt att höra! Fick också neg i morse men har inga i frysen denna omgången, tror mina ägg hunnit bli dåliga sedan vår senaste IVF för 3 år sen :( <3 kram
    Ja, så ledsamt. Tråkigt även för dig. Får jag fråga om din ålder? Jag känner panik för att jag är 40. Hade jag vart några år yngre hade jag vart lite lugnare.. Kram tillbaka!
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021