Kexsmula skrev 2020-12-30 07:06:12 följande:
Jag hyser inga som helst illusioner om att älkarinnor är kapabla att känna empati med fru och småbarn som vill leva med båda sina föräldrar. Däremot ville jag få ett litet svar av henne om hon inte ens mådde det minsta dåligt över att ha varit med om att förstöra en hel familj. Detta ville hon uppenbarligen inte svara på,
Förstår du inte själv hur motsägelsefullt det du skriver är?
Du skriver att du inte hyser några illussioner om att älskarinnor är kapabla att känna empati med fru och barn.... men sen förväntar du ändå dig att hon ska ha det... och kräver henne på det. Om hon saknar empati för dig och barn, hur har du tänkt dig att hon ska kunna visa något hon inte känner?... Vill du att hon ska spela det så du blir nöjd? Det är väl klart att hon inte kommer svara på en sån fråga för både du och hon vet redan svaret på den.
Så nej, du har inte alls förstått att hon total skiter i både dig och era barn.
Kexsmula skrev 2020-12-30 07:06:12 följande:
och han sa till mig att hon var fet, ful och en psycho stalker. Han tyckte säkert inte det, det fattar jag väl, men likväl sa han det om henne till mig vilket jag också skrev till henne. Att hon trots sin fina chefsposition var så slampig och sket fullständigt i en nybliven familj och istället för att bemöta SMSet polisanmäler mig är bara pinsamt. Hon har inte bara bristande moral, kan inte heller stå för sina handlingar och är dessutom feg och ville straffa MIG för att hon valt att knulla en man med en helt färsk familj utan att tänka på vilka konsekvenser det kommer få för det lilla barnet.
Så du förstår att han ljuger för dig för att rädda sitt eget skinn... dvs du vet att han är en feg jävel som fortfarande ljuger för dig. Men istället för att ta ut det på honom så tar du ut det på henne. Visst hon är ett empatibefriat asshole, men det är ju han med och det är ju inte henne du tyvärr valt att fortsatt leva med, utan honom. Så varför väljer du att rikta din ilska mot henne men förlåta honom? Är du rädd för att han ska dra om du tar ut det på honom istället?
Varför har du öht valt att fortsätta leva med en feg man som skyller ifrån sig istället för att stå för det han gjort och som fortsätter ljuga för dig? Hans agerande kommer ALDRIG försvinna ur ditt minne. Du kan skylla allt på henne bäst du vill men du kommer ändå för alltid veta att du lever med en feg lögnare oxh du kommer för alltid veta att du självmant valde att fortsätta leva med en sån man.
Visst hon är en pinsam person. Men ditt och din mans agerande i denna histotia är minst lika pinsam. Han skyller ifrån sig och ljuger för att rädda sitt skinn, och du lägger hela skulden på henne istället för din man.