• Anonym (Yxy)

Kan ni lita på er partner igen?

Min man otrogen för två år sedan. Själva otroheten är lagd bakom oss men jag kan fortfarande inte lita på honom, hur lång tid tar det tills jag kan det? Han gör allt för att jag ska lita på honom, är tålmodig och öppen. Jag vill inte vara svartsjuk och paranoid.

Och en till fråga - varje gång jag ser en serie, läser en bok om otrohet eller om det kommer på tal generellt (mina vänner vet om allt), slängs jag tillbaka och blir ledsen. Kommer det aldrig gå över?

• Svar på tråden Kan ni lita på er partner igen?
  • Zoegazz
    Kexsmula skrev 2020-12-30 07:06:12 följande:

Jag hyser inga som helst illusioner om att älkarinnor är kapabla att känna empati med fru och småbarn som vill leva med båda sina föräldrar. Däremot ville jag få ett litet svar av henne om hon inte ens mådde det minsta dåligt över att ha varit med om att förstöra en hel familj. Detta ville hon uppenbarligen inte svara på, och han sa till mig att hon var fet, ful och en psycho stalker. Han tyckte säkert inte det, det fattar jag väl, men likväl sa han det om henne till mig vilket jag också skrev till henne. Att hon trots sin fina chefsposition var så slampig och sket fullständigt i en nybliven familj och istället för att bemöta SMSet polisanmäler mig är bara pinsamt. Hon har inte bara bristande moral, kan inte heller stå för sina handlingar och är dessutom feg och ville straffa MIG för att hon valt att knulla en man med en helt färsk familj utan att tänka på vilka konsekvenser det kommer få för det lilla barnet.

Du låter så hatisk mot henne. Får din man någon skit eller han kommer lindrigt undan?
  • Anotherone

Kexsmula, jag förstår inte varför du har en dialog med henne alls? Blocka henne. 
    Vad din partner säger om henne är helt irrelevant.
    Sanningen kommer inte att komma ifrån någon av dem.
    Vill du fortsätta relationen med killen så måste du glömma henne och ta henne helt ur ditt medvetande.

• Anonym (Historii)

Jag hyser inga som helst illusioner om att älkarinnor är kapabla att känna empati med fru och småbarn som vill leva med båda sina föräldrar. Däremot ville jag få ett litet svar av henne om hon inte ens mådde det minsta dåligt över att ha varit med om att förstöra en hel familj. Detta ville hon uppenbarligen inte svara på, och han sa till mig att hon var fet, ful och en psycho stalker. Han tyckte säkert inte det, det fattar jag väl, men likväl sa han det om henne till mig vilket jag också skrev till henne. Att hon trots sin fina chefsposition var så slampig och sket fullständigt i en nybliven familj och istället för att bemöta SMSet polisanmäler mig är bara pinsamt. Hon har inte bara bristande moral, kan inte heller stå för sina handlingar och är dessutom feg och ville straffa MIG för att hon valt att knulla en man med en helt färsk familj utan att tänka på vilka konsekvenser det kommer få för det lilla barnet.

Sjävklart anmälde hon dig. Han har ju berättat för henne att du är helt psyko och kapabel till vad som helst. Han har också antagligen sagt att du är för smal till henne
  • Kexsmula
    Zoegazz skrev 2020-12-30 07:56:24 följande:

Du låter så hatisk mot henne. Får din man någon skit eller han kommer lindrigt undan?

Oj, ja! Han har fått extremt mycket skit för det och även nu då och då trots att jag valt att förlåta. Men älsksrinnan är inte utan skuld hon heller. Vilket var min poäng!
  • Kexsmula
    Zoegazz skrev 2020-12-30 07:56:24 följande:

Oj, ja! Han har fått extremt mycket skit för det och även nu då och då trots att jag valt att förlåta. Men älsksrinnan är inte utan skuld hon heller. Vilket var min poäng!
  • Kexsmula
    Anonym (Historii) skrev 2020-12-30 08:52:39 följande:

Sjävklart anmälde hon dig. Han har ju berättat för henne att du är helt psyko och kapabel till vad som helst. Han har också antagligen sagt att du är för smal till henne

Saken är den att han gillar smala petits tjejer. Han skrev till ett ex som han dumpade att han inte ville ha henne eftersom han gillar petita tjejer och det är hon inte. Detta har han även skrivit på dejtingsajter och liknande.
  • Anonym (Historii)
    Kexsmula skrev 2020-12-30 09:13:36 följande:

Saken är den att han gillar smala petits tjejer. Han skrev till ett ex som han dumpade att han inte ville ha henne eftersom han gillar petita tjejer och det är hon inte. Detta har han även skrivit på dejtingsajter och liknande.

Tror du på det själv? Att han ligger med någon som han egentligen inte tycker är attraktiv? Dessutom sätter sitt liv och familj på spel om han verkligen inte gillar henne? För isf är ju du inte värd någonting om han offrar dig för någon som han inte ens gillar lite?

Har sett detta 1000 gånger nu. Män med älskarinnor tycker att älskarinnan har något som frun inte har detta är så spännande Och attraherande att han dras till det även om frun ställer ultimatum osv. När frun ställer ultimatum så är det såklart älskarinnans fel hon var ju såååå manipulativ och förförde sååå bra men egentligen är hon ful stalker och dum i huvudet.

Men Okej vi låtsas att det är så som han säger då. I så fall är det ju bara en grej kvar som kan vara orsaken om hon inte har personlighet och utseende så är hon grym i sängen. Känns det bättre för dig? Det hade det inte gjort för mig kan jag säga...
  • Anonym (Otrogen)
    Anonym (Historii) skrev 2020-12-29 20:23:38 följande:

Du är väldigt naiv om du tror att älskarinnor bryr sig om fruns och Barnens känslor. Finns kanske 1 på 10 som gör det

Hon borde fokusera på att få sin man att 1) sluta ljuga 2) kommunicera mer i sin relation 3) hitta någon annan om han inte klarar av nr 1 och 2 efter flera chanser.

Och jo han tyckte antagligen älskarinnan var sexig men även där ljuger han för att slippa ta ansvar

Jag är notoriskt otrogen med kvinnor jag träffar på nätet. Men jag måste säga att det är många som vill träffa mig som väljer att inte göra det av respekt för min partner och vi har inga barn ihop heller. Så det är betydligt fler än 1/10 som bryr dig om det.
  • Anonym (va?)
    Jag hyser inga som helst illusioner om att älkarinnor är kapabla att känna empati med fru och småbarn som vill leva med båda sina föräldrar. Däremot ville jag få ett litet svar av henne om hon inte ens mådde det minsta dåligt över att ha varit med om att förstöra en hel familj. Detta ville hon uppenbarligen inte svara på, 
    Förstår du inte själv hur motsägelsefullt det du skriver är?

Du skriver att du inte hyser några illussioner om att älskarinnor är kapabla att känna empati med fru och barn.... men sen förväntar du ändå dig att hon ska ha det... och kräver henne på det.  Om hon saknar empati för dig och barn, hur har du tänkt dig att hon ska kunna visa något hon inte känner?... Vill du att hon ska spela det så du blir nöjd? Det är väl klart att hon inte kommer svara på en sån fråga för både du och hon vet redan svaret på den.

Så nej, du har inte alls förstått att hon total skiter i både dig och era barn.
    och han sa till mig att hon var fet, ful och en psycho stalker. Han tyckte säkert inte det, det fattar jag väl, men likväl sa han det om henne till mig vilket jag också skrev till henne. Att hon trots sin fina chefsposition var så slampig och sket fullständigt i en nybliven familj och istället för att bemöta SMSet polisanmäler mig är bara pinsamt. Hon har inte bara bristande moral, kan inte heller stå för sina handlingar och är dessutom feg och ville straffa MIG för att hon valt att knulla en man med en helt färsk familj utan att tänka på vilka konsekvenser det kommer få för det lilla barnet.
    Så du förstår att han ljuger för dig för att rädda sitt eget skinn... dvs du vet att han är en feg jävel som fortfarande ljuger för dig. Men istället för att ta ut det på honom så tar du ut det på henne. Visst hon är ett empatibefriat asshole, men det är ju han med och det är ju inte henne du tyvärr valt att fortsatt leva med, utan honom. Så varför väljer du att rikta din ilska mot henne men förlåta honom? Är du rädd för att han ska dra om du tar ut det på honom istället?

Varför har du öht valt att fortsätta leva med en feg man som skyller ifrån sig istället för att stå för det han gjort och som fortsätter ljuga för dig? Hans agerande kommer ALDRIG försvinna ur ditt minne. Du kan skylla allt på henne bäst du vill men du kommer ändå för alltid veta att du lever med en feg lögnare oxh du kommer för alltid veta att du självmant valde att fortsätta leva med en sån man.

Visst hon är en pinsam person. Men ditt och din mans agerande i denna histotia är minst lika pinsam. Han skyller ifrån sig och ljuger för att rädda sitt skinn, och du lägger hela skulden på henne istället för din man.
  • Anonym (Historii)
    Anonym (Otrogen) skrev 2020-12-30 14:02:28 följande:

Jag är notoriskt otrogen med kvinnor jag träffar på nätet. Men jag måste säga att det är många som vill träffa mig som väljer att inte göra det av respekt för min partner och vi har inga barn ihop heller. Så det är betydligt fler än 1/10 som bryr dig om det.

De är ju inga älskarinnor de är kvinnor som vill hitta kärleken lite skillnad
Svar på tråden Kan ni lita på er partner igen?