Jag har varit på båda sidor och båda förgör mig inuti och det förstör det fina som en relation kan vara.
När man blivit bedragen så finns alltid en strimma av det kvar. Det går inte att lita på personen fullt ut. Mitt ex berättade och förklarade, men mina känslor tog skada när jag inte kunde lita på honom. Skulle aldrig vara tillsamman med honom igen - av just det skälet.
Min nuvarande relation startade när han var upptagen. Jag var den han var otrogen med tyvärr. Jag ångrar djupt att det hände på det sättet. Nu har vi det krisigt och jag får inte vad jag behöver i relationen - vad händer då? Jo, jag tänker på andra.... Jag kommer att berätta det för honom, innan något har hänt. Kanske förstår han allvaret i det som är dåligt mellan oss då.
Frågan om jag kan lita på honom som var otrogen mot mig - nja... tanken kommer ju förbifarande ibland, men jag tror att det mer handlar om att jag är bränd från tiden med mitt ex.
Men Ts, din fråga om att komma över sveket.... ja, i första hand kommunikationen och relationen med din partner, men det verkar ni ha löst. Om du efter 2, 5 eller 10 år själv inte kommit vidare, då är det nog dags att söka professionell hjälp så att du reder ut det med dig.