Anonym (va?) skrev 2020-12-30 17:20:06 följande:
Ja det gör ju alla, man väljer ju inte att leva eller gifta sig med någon man inte älskar eller vill skaffa familj med. Men det du inte verkar fatta är att det tyvärr inte räcker med att EN vill det. Det är något båda måste göra för att det ska funka.
Och din man tycke ju bevisligen inte att varken du, ert förhållande eller era barns trygghet var tillräckling viktigt för att låta bli att knulla någon annan. Dvs du, ert förhållande och era barns trygghet är inte lika viktigt för honom som det är för dig. Och det är något du inte kommer ifrån genom att lägga hela skulden på älskarinnan.
Så ja varken du eller era barn dög uppenbarligen inte tillräckligt bra för att låta bli att vara otrogen. Men det har ju inget med varken dig eller era barn att göra utan beror helt och hållet på hans feghet, falskhet och omognad.
Men ditt svar är ett icke svar för då du valde honom och gifte dig med honom visste du inte att han skulle svika dig, vara så feg och falsk, men det vet du ju nu, och väljer ändå att fortsätta leva med honom? Varför då?
Visst du älskar honom, men älskar han dig? Att du älskar honom kommer ju inte göra honom till en bättre man än den har är. Oavsett hur mycket du älskar honom så kommer han ju fortfarade vara feg, pålitligt och falsk.
Jag valde att gifta mig med honom efter otroheterna och var dessutom gravid med vårat andra barn. Kalla mig dum i huvudet om du vill. Jag fick däremot köpa en egen preliminär bröllopsring och valde en hyfsat billig i silver för 600 kr med gravyr, fick dessutom köpa en ny förlovningsring då han inte hade råd och jag kastade min fina i vitsilver jag fick av honom efter jag såg nummerna och sexletarsajterna och han var så feg att han ljög om sexletarsajterna och sa INGENTING när jag konfronterade honom på natten, han gick till jobbet nästa dag och smsade mig inte förrän på eftermiddagen och skrev att han älskade mig mest av allt i världen och att det bara är botar där.
Men han har också sagt att om han varit otrogen påverkar det inte barnen negativt. Han fattar inte att det drabbbar hela familjen!
Han har dock beställt en riktig bröllopsring i vitguld nu.
Jag hoppas jag får en likadan förlovningsring också eftersom jag vill ha exakt samma. Tyvärr har ju vitguldet gått upp jättemycket under de tre åren vi köpte dem sist.
Jag frågade ju honom om han tycker det saknas något i vårat förhållande igår men han sa sluta nu, nej det tycker jag inte.
Vet dock att han vill ha mer sex men det är ju svårt att ha spontansex när och var som helst med två småbarn. Han vill dessutom att jag ska ta initiativ oftare men helt ärligt tänker jag på de andra han varit med innan och blir bara ledsen och äcklad. Kan inte hjälpa det... Om han bara bad på sina bara knän och erkände allt istället för att ljuga och bli sur över mina känslor och pratar bort det genom att dra upp några dumheter jag gjort för flera år sedan och ibland bara ignorerar mig eller drar hemifrån...