Tyra myra skrev 2024-04-25 15:16:45 följande:
Vad jag vänder mig mot är att denna tråd liksom flera andra kapas av personer vars enda uppgift tycks vara att vara mot otrohet.
Ställer mig då frågan är det ett vettigt svar på HUR man kan gå vidare efter en otrohet.
Jag förstår inte logiken. Faktum är att personer går vidare efter otrohet varje dag här i Sverige.
Det finns också de som inte gör det, och det är väl den gruppen du tillhör. Jag kommenterar inte ditt beslut så varför ska du kommentera mitt?
Jag och andra här med erfarenhet att ha gått vidare vill visa att det inte behöver vara slutet för en relation, något du och andra ifrågasätter.
Jag är varken för eller mot otrohet, men jag är klart för att ALLAS erfarenheter ska få komma tilltals.
Det existerar otaliga trådar för/mot otrohet, där kan du diskutera den frågan.
Är jag generell om jag påstår att ingen vill drabbas av otrohet?
Är jag generell om jag påstår att ingen är perfekt?
Är jag generell om jag påstår att varken jag eller min partner är perfekta?
Vem vet det kanske existerar någon eller några här vars högsta önskan att drabbas av otrohet, så att de får utlopp för sina aggressioner mot sin partner men jag är definitivt inte den gruppen.
Nja, jag tror att det du vänder dig mot är att andra inte tycker som du för hade jag tyckt som du så hade du förmodligen inte haft några problem alls med att tråden "kapas".
Du får väl ha vilka erfarenheter du vill och du väljer som du själv vill men det betyder ju inte at alla måste tycka som du gör och välja som du gjort. Det alla gör här är att de ger SIN syn på frågeställningen. Har du svårt att acceptera det så är öppna trådar kanske inte riktigt din grej Tyra.
Att använda "ingen är prefekt" som argument för att stanna kvar med en otrogen partner är en grov generalisering ja för bara för att ingen är perfekt så betyder ju inte det att man måste acceptera otrohet. Men om du tycker det är är ett rationellt argument så är det väl så.
Att använda "alla gör misstag" som argument för att stanna kvar med en otrogen partner är en grov generalisering ja dels för att det dels är ett "misstag" som alla inte gör och dels för att det finns inget som säger att man behöver acceptera andras övertramp, gör man misstag så får man ju oxå acceptera konsekvenserna för det. Men om du tycker det är är ett rationellt argument så är det väl så.
Båda dessa lama argument går att använda för att rättfärdiga i stort sett vad som helst... tycker du tex att det låter rationellt att en kvinna som blir slagen av sin partner ska resonera som du gör här med samma argument som du lagt fram? Varför lämna, ingen är väl perfekt, alla gör väl misstag?
Ja det finns säkert många grupper, vem vet det kanske finns någon eller några här som tycker otrohet är helt ok men vill inte säga det rakt ut så därför tar man det i försvar, förminskar och normaliserar det i var och varannan tråd om ämnet och blir sur när andra inte håller med dem.