Kan ni lita på er partner igen?
Du skriver att en otrohet inte är en vattendelare för dig, innebär det att du struntar i om din partner är ärlig med dig eller inte? Menar du att du struntar i vad din partner gör bakom din rygg så länge du får bekräftelse och personen är en bra förälder? Menar du att du struntar om gränserna för er relation respekteras eller ej bara du får bekräftelse? Problemet med otrohet är ju inte sexet, det är ju bristen på ärlighet och brist på respekt för sin relation och dess gränser, men det menar du är oviktigt och ingen "vattendelare"?
Att acceptera att andra ljuger för dig, går bakom din rygg och manipulerar dig att vara kvar i relationen genom att undanhålla sanningen för dig är väl inte vad man normalt förknippar med självständighet?
Och angående bra föräldraskap? Är man verkligen en sån bra förälder om man medvetet sätter sin relation på spel med allt det innebär för barnen för sitt eget nöjes skull? Hur mycket värderar man sin partner, sin relation och sina barns trygghet om man gladeligen sätter det på spel för några knull? Och varför skulle man öht vilja fortsätta vara kvar i en relation med någon som bevisligen tyckte att sitt eget nöje var viktigare än sin familj och sin relation?
Jag är ganska säker på att det inte finns något rätt eller fel, för eller mot, bara olika upplevelser och erfarenheter.
Det är en väldigt hypotetisk fråga om min parter fortsatt att, som du säger "knulla runt", ett begrepp jag faktiskt inte riktigt kan likställa med en otrohet. Du verkar också anta att min partner "gått bakom min rygg" när min partner själv berättade vad som hade hänt.
Du antar att min partner ljuger för mig. Du gör antaganden efter antagande som inte överensstämmer med min verklighet. Min partner är en bra förälder på många sätt men ingen är perfekt. Vi försöker åtminstone att bespara våra barn från drama och hysteri.
Jag är inte heller perfekt utan har mina egenheter som nog inte alla skulle stå ut med särskilt länge.
Livet är inte heller perfekt, något jag insett för länge sedan.
Det är för mig självklart att vi fortsatte vår relation. Om min partner skull ha valt att fortsätta med kvinnan han var otrogen med skulle jag blivit väldigt lessen och besviken över att vår relation tagit slut.