Anonym (Yxy) skrev 2020-12-24 23:49:42 följande:
Min man otrogen för två år sedan. Själva otroheten är lagd bakom oss men jag kan fortfarande inte lita på honom, hur lång tid tar det tills jag kan det? Han gör allt för att jag ska lita på honom, är tålmodig och öppen. Jag vill inte vara svartsjuk och paranoid.
Och en till fråga - varje gång jag ser en serie, läser en bok om otrohet eller om det kommer på tal generellt (mina vänner vet om allt), slängs jag tillbaka och blir ledsen. Kommer det aldrig gå över?
Känner igen allt du beskriver 5 år efter att min man var otrogen.
Undrar samma sak, kommer det aldrig gå över?
Vissa dagar är bättre, då jag sovit och ätit bra. Eller tränat. Ruckar jag på detta, blir jag skör och har svårare att hantera att min man och pappan till vårt barn har varit en gris.
Jag har valt att leva vidare med min man eftersom jag älskar honom och vi har roligt i vardagen. Detta gör att jag vill fortsätta leva med honom trots hans svek. 5 procent hemskt i avgrunden blandat med 95 procent glädje och skratt.
Jag tror inte att det kommer gå över...det gäller bara att hitta sätt att hantera det när det sköljer över en.
Att göra slut finns inte för mig. Vad är alternativet? Att må dåligt ändå och samtidigt mista min, till större delen av tiden, goe man?