Inlägg från: Anonym (eee) |Visa alla inlägg
  • Anonym (eee)

Kan ni lita på er partner igen?

Anonym (Yxy) skrev 2020-12-24 23:49:42 följande:

Min man otrogen för två år sedan. Själva otroheten är lagd bakom oss men jag kan fortfarande inte lita på honom, hur lång tid tar det tills jag kan det? Han gör allt för att jag ska lita på honom, är tålmodig och öppen. Jag vill inte vara svartsjuk och paranoid.

Och en till fråga - varje gång jag ser en serie, läser en bok om otrohet eller om det kommer på tal generellt (mina vänner vet om allt), slängs jag tillbaka och blir ledsen. Kommer det aldrig gå över?

Fast då har du ju inte det bakom dig, om du förstår? Det sitter som en vass tagg i ditt hjärta, det är inte färdighanterat. Du kanske menar att du har förlåtit honom (= lagt det bakom er) men det är ju inte samma sak som att det är borta inom dig. 

Ni bör gå i parterapi om det verkligen ska lösa på riktigt, eller att du kanske går ensam - kan vara bra båda sakerna. 

Personlighet hade jag nog inte orkat stanna i en sån relation, hur snäll och förstående mamman än är för skulle det hända mig skulle det förändra hur jag ser på min man och det skulle förstöra allt vi byggt upp. 
Svar på tråden Kan ni lita på er partner igen?