• Ju mer ju bättre

Regeringens el-fiasko

I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.

Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.

• Svar på tråden Regeringens el-fiasko
  • Digestive
    klyban skrev 2024-11-28 07:12:06 följande:

[...]

Som vi ser är Aftonbladet totalt kliniskt rent ifrån att det påstås ge konspirationer och pseudovetenskap.

Undrar vem som är ägd nu :lol:

Det är ingen idé att försöka flytta på målstolparna.

Padiracs kritik avsåg alternativ fakta och desinformation som enligt samma källor återfinns i Aftonbladet.

Hycklaren är ägd och det brukar gå så för hycklare - det är därför man ska undvika att hyckla. 🙂
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • klyban
    Digestive skrev 2024-11-28 16:53:46 följande:

Padiracs kritik avsåg alternativ fakta och desinformation som enligt samma källor återfinns i Aftonbladet.

Hycklaren är ägd och det brukar gå så för hycklare - det är därför man ska undvika att hyckla. 🙂

Det gjorde det aldrig i AB.
    Det var ett påstående att de hade sagt att Norge hade den lägsta intaget av invandrare, men det stod i ledaren "ETT av länderna" och det är plural som berättar att på sin höjd missledande.
    Och AB har inget som säger ger konspirationer eller pseudovetenskap, epoch hade massor av detta.
    Förstår du är svårt besviken, och det är i detta läget vi redan vet om två saker, du kommer ignorera fakta och/eller börja prata om annat.

Enochtimes är granskad i många många publiceringar.
    Och har en helt underbar beskrivning om sig i där:
    Further, the Epoch Times frequently publishes pseudoscience news, such as Supernormal Abilities Developed Through Meditation: Dr. Dean Radin Discusses. They also publish false claims from Pseudoscience and anti-vaccination activist Joeseph Mercola who has a long track record of publishing misinformation. Finally, the above referenced NBC News report states, ?In addition to claims that alien abductions are real and the ?deep state engineered the drug epidemic,? the channel pushes the QAnon conspiracy theory, which falsely posits that the same ?Spygate? cabal is a front for a global pedophile ring being taken down by Trump.?

Overall, we rate The Epoch Times Right Biased and Questionable based on the publication of pseudoscience and the promotion of propaganda and conspiracy theories, as well as numerous failed fact checks. (M. Huitsing 8/21/2017) (Updated 06/04/2024)

I Aftonbladets beskrivning står det så här: :lol::lol::lol::lol:
    In review, Aftonbladet publishes national stories with neutral headlines such as ?This is what happened in Sweden last night,? ?Migrants? values ??mapped out in a new study,? and on issues such as equality ?Requirements for makeup for female staff at Norwegian.? Aftonbladet reports world news with neutral headlines such as ?Trump acknowledges Jerusalem and moves the embassy in Israel.? Further, they also publish typical tabloid news such as ?Drop your cellulite ? with sock,? as well as reports on celebrity gossip and questionable dietary advice. They generally source their news stories to credible outlets such as Reuters, TT News Agency ( National wire service in Sweden, established in 1920), AP, and AFP.

Som vi ser är Aftonbladet totalt kliniskt rent ifrån att det påstås ge konspirationer och pseudovetenskap, men epoch inte ens nära.

Digestive skrev 2024-11-28 16:29:50 följande:
    Så, varför gnäller du på andra när du själv länkar till media som sprider alternativa fakta och desinformation? 🙂
    Padirac skrev 2024-11-28 06:57:53 följande:
    Nu är det ju du som anser att det är ok att stödja media som sprider konspirationsteorier desinformation och alternativa fakta då du envetet försvarar epoch times

Overall, we rate Aftonbladet Left Biased based on story selection that favors the Left and Mixed for factual reporting due to a failed fact check and the publishing of questionable scientific information related to health and diet.

Eller för epoch times

Questionable Reasoning: Conspiracy Theories, Pseudoscience, Propaganda, Fake News, Failed Fact Checks
    Jag anser också att Aftonbladet håller högre kvalitet och är trovärdigare än Epoch Times men nu var det tydligen inte frågan om det utan du skriver din kritik såhär:

"Det är beklämmande att det länkas till media som sprider konspirationsteorier och alternativa fakta. Varje klick på länkar till dem hjälper dem att finansiera mer desinformation, onpirationsteorier och alternativa fakta."

"Det olämpliga i och beklämmande att öka klick och bidrag till media som sprider alternativa fakta, konspirationsteorier osv flög tydligen långt över huvudet"

"Och du har inga betänkligheter att ge en plattform för medier som sprider konspirationsteorier, desinformation, alternativa fakta, främlingsfientlighet eller annat olämpligt material?"

"Men källkritik till skribentens åsikter är inte det jag diskuterat, utan lämpligheten i att sprida länkar till medier som sprider desinformation, alternativa fakta och konspirationsteorier"

Så, varför gnäller du på andra när du själv länkar till media som sprider alternativa fakta och desinformation? 🙂

Existerar inte ett enda ord som säger konspirationer eller pseudovetenskap om Aftonbladet.

Däremot om epoch en hel del sånt, och det är bara ett litet axplock.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Meddelande borttaget
  • Padirac

Desinformation?  Nu skarvar du väl?

Var har du hittat det annat än om epoch times?  SwebbTv, Samnytt klassas oxå som att sprida desinformation.. men kvällstidningarna? Nä, det står inte i det jag länkat till om du inte läst mellan raderna och orden och lagt in någon egen betydelse för..  så frågan kommer igen. Vad menar du?
  • Padirac

"Konspirationsteorier, desinformation och alternativa fakta"

Förvräng inte mitt påstående för att det ska passa ditt narrativ.

...
  • Tom Araya

Ang media och deras trovärdighet...
    Jens Ganman går igenom sin kritik av media:

• Digestive
    Padirac skrev 2024-11-28 22:15:26 följande:

Var har du hittat det annat än om epoch times?  SwebbTv, Samnytt klassas oxå som att sprida desinformation.. men kvällstidningarna? Nä, det står inte i det jag länkat till om du inte läst mellan raderna och orden och lagt in någon egen betydelse för..  så frågan kommer igen. Vad menar du?
    Ifrågasatt vetenskapsinformation handlar det om och det handlar även om din kriterier, inte mina - jag har som sagt inga problem med länkandet i fråga då jag inte utgår från att folk är källkritiskt och tekniskt eftersatta (och även om folk vore det så skulle jag utesluta metoder som innebär att folk förblir källkritiskt och tekniskt eftersatta).

Nåväl, det är helt enkelt dina kriterier som gäller.

Och vad har du kallat ifrågasatt vetenskapsinformation på områden som Covid-19, klimatet, invandring och så vidare genom åren? - om inte desinformation en endaste gång. 🙂
    Padirac skrev 2024-11-28 22:20:36 följande:

...
    Du får ditt halmstrå om du kan förklara hur det drabbar dig/din diskurs negativt om information som är irrelevant i fallet dig och Aftonbladet (läs: konspirationsteorier) uteblir.

Jag hade exempelvis sett väldigt bortkommen ut om jag hade skrivit att övrig och politiskt färgad media spred samma konspirationsteorier, desinformation och alternativ fakta som Epoch Times - vilket du skrev att jag hade skrivit.

Min diskurs hade blivit helt nedskjuten om "Jag läser inte kvällstidningar." hade inneburit att jag inte tar del av något sådant innehåll överhuvudtaget - vilket du gav sken av att uttrycket innebär. Och jag hade även sett väldigt dum ut.

I båda fallen så drabbar det såväl mig och min diskurs väldigt negativt.

Så, hur drabbade det här dig/din diskurs negativt? - är det av vikt så ber jag naturligtvis om ursäkt, till skillnad från andra. 🙂

Har du dock ingenting av vikt att erbjuda - det vill säga din anmärkning - så har du bara gett dig själv ett tillfälle att se väldigt småsint ut och helt i oförstånd med problemen när någons text faktiskt förställs.
    "I wish that every human life might be pure transparent freedom" - Simone de Beauvoir
  • Tom Araya

Att hävda att alternativmedia sprider desinformation och konspirationsteorier medan etablerad media inte gör det i generell mening, är att sprida desinformation och konspirationsteorier.
    I nästan samtliga exempeI måste man göra en mer individuell bedömning från fall till fall.

• klyban
    Digestive skrev 2024-11-28 18:27:17 följande:
    Jag anser också att Aftonbladet håller högre kvalitet och är trovärdigare än Epoch Times men det är inte vad saken gäller.

Padirac kritiserar länkandet till media som bland annat sprider alternativ fakta och desinformation.

Men enligt Padiracs egna källor så är även Aftonbladet skyldiga till att sprida alternativ fakta och desinformation - media som Padirac själv länkar till.

Därmed hycklar Padirac. 🙂

Saken gäller epoch sprider desinformation, pseudovetenskap och lögner, kvällspressen och AB gör INTE och då menar vi INTE alls.

Och det som padirac länkade, BERÄTTAR just detta.

Och hur ska padirac hyckla och när den källan och den du gav om AB styrker att epoch är konspirationer....., och AB är inte?
    Hur är det hyckleri?

Undrar då det är kliniskt rent från hyckleri.

Det som menas nu av användaren, det är att den försöker smita ut genom bakdörren och sitt havererade påstående om kvällspressen.

Padirac skrev 2024-11-28 22:20:36 följande:

...

Och såna inlägg sen är för flytta diskussionen ifrån att användaren inte bara hade fel, utan totalfel.
    Vi vet ju att påståendet h*n kom med om kvällspressen var en lögn, och att det du kom med om epoch var korrekt.

Och undrar vad de försöker säga nu, för de verkar ledsna att det du sagt hela tiden är 100% korrekt.

Och jag ställer mig frågande till varför använder såna skräpsiter som bara ljuger för sina läsare, och det mest komiska är sen att de kommer hit och försöker sälja som om det stämmer :lol::lol::lol:
    Och hur upprörda de blir över att sen saklighet och fakta som kommer inte alls överensstämmer med vad de försöker påstå.

Undrar varför de inte kan dubbelkolla sina saker först, så det blir mer rätt för dom.
    Jag lärde mig tidigt att när en sitter och pratar om något speciellt och utan komma någonstans, så är det ofta en som försöker ljuga för en.

Undrar varför det finns såna som tror på lögner mer än fakta, för där har något gått sönder.

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Digestive
    klyban skrev 2024-11-29 13:23:39 följande:

Saken gäller epoch sprider desinformation, pseudovetenskap och lögner, kvällspressen och AB gör INTE och då menar vi INTE alls.

Och det som padirac länkade, BERÄTTAR just detta.

Och hur ska padirac hyckla och när den källan och den du gav om AB styrker att epoch är konspirationer....., och AB är inte?
    Hur är det hyckleri?

Undrar då det är kliniskt rent från hyckleri.

Det som menas nu av användaren, det är att den försöker smita ut genom bakdörren och sitt havererade påstående om kvällspressen.

Och såna inlägg sen är för flytta diskussionen ifrån att användaren inte bara hade fel, utan totalfel.
    Vi vet ju att påståendet h*n kom med om kvällspressen var en lögn, och att det du kom med om epoch var korrekt.

Och undrar vad de försöker säga nu, för de verkar ledsna att det du sagt hela tiden är 100% korrekt.

Och jag ställer mig frågande till varför använder såna skräpsiter som bara ljuger för sina läsare, och det mest komiska är sen att de kommer hit och försöker sälja som om det stämmer :lol::lol::lol:
    Och hur upprörda de blir över att sen saklighet och fakta som kommer inte alls överensstämmer med vad de försöker påstå.

Undrar varför de inte kan dubbelkolla sina saker först, så det blir mer rätt för dom.
    Jag lärde mig tidigt att när en sitter och pratar om något speciellt och utan komma någonstans, så är det ofta en som försöker ljuga för en.

Undrar varför det finns såna som tror på lögner mer än fakta, för där har något gått sönder.

Spelar ingen roll vad alla du säger om saken - Padiracs källor liksom Padiracs kriterier säger någonting helt annat. 🙂

Kliniskt hyckleri - ja, det är det minsann. 
Svar på tråden Regeringens el-fiasko