Regeringens el-fiasko
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
Nytt brutit vallöfte inser man då.
Dock börjar jag fundera på om inte detta med kärnkraften blir till en politiskt synvilla som de för.
Och om då inte högern vinner, så kommer dom ropa om de hemska såssarna som inte bygger kärnkraftverk.
Och då användas som en strategi och inte en praktiskt sak att genomföra.
Detta scenario har nu tänts känns det som.
Men så komiskt, det var så enkelt att bygga kärnkraft sade de.
Och dom har inte ens hittat en som kan bygga dom
Och under tiden hindrar dom vindkraft aktivt och för att höja elpriserna så folk blir arga.(Och var det inte även där hur skatterna skulle sänkas, annars kan vi göra det, och det enda de gjort är att höja skatterna, undra vad det är om.)
Har du ens läst artikeln?
Eller bara rubriken?
Och överge MSN "nyheter" de är bara för mediokra i bästa fall.
Undrar vad denna halmgubbe är för ett argument, och för vad?
Men en sak i denna halmgubbe, det är att vindkraft kommer sättas upp i mångfald.
Men såklart, kanske det är kärnkraft igen.
Undra vad denna besatthet av kärnkraft kommer ifrån.
Och hur man dissar den mesta annan elen.
Jag inser något stämmer inte här, för varför dissar man energi som inte är kärnkraft.
Finns liksom ingen logik i detta ÖVERHUVUDTAGET.
Denna tråd åldrades väldigt dåligt 🙂
2020 bodde jag i sthlm och nu nere i Småland (el-område 4)
Lika illa nu med ny regering, som innan. El-priserna verkar vara större än en svensk regering, oavsett färg
Eller bara rubriken?
Och du vet redan det var ett misstag och det var ditt dåliga länk som det skulle vara.
Men intressant att du tror ett hån räddar dig.
Och det gör det än mer komiskt, det är att det inte existerar någon länk i det felciterade på detta
Eller bara rubriken?
Så, för det var så svårt för dig att förstå för dig innan
Denna tråd åldrades väldigt dåligt 🙂
2020 bodde jag i sthlm och nu nere i Småland (el-område 4)
Lika illa nu med ny regering, som innan. El-priserna verkar vara större än en svensk regering, oavsett färg
Dock sade denna regeringen att kan inte vänstern sänka skatterna, så kan vi.
Vad gjorde högern?
Jo, de höjde dom.
Och det är ju liksom inte det första brutna vallöftet heller om energi.(Och jag misstänker att ett par av dom var hade det inte en jävla tanke på att genomföra ens.)
Och kärnkraften ja, den ser nu ut att göras till ett politiskt slagträ och om de förlorar detta valet.
För det skulle ju vara så enkelt att gräva första spadtaget, men de har inte ens en som kan bygga det än.
Och det verkar ljugas en hel del här, så skulle nog säga det är lite värre nu än innan.
Dock till försvar för bägge sidor, såna här saker tar en satans tid att genomföra.
Och vi har för mycket fånar som inte fattar detta.
Dock det mest komiska är att vi har en del som argumenterar emot billigare el, och hatar vindkraften som pesten.
Och precis som de önskar att elen ska bli dyrare för konsument.
Och sånt riktigt svårt perplexande.
Ibland får jag en flash av att de har ett intresse att köpa detta från ryssland, men inte längre kan gå ned den vägen pga ptuins anfallskrig mot Ukraina.
Men det är nog därför vi ser kärnkraftskramare som är helt obstinata över kärnkraft.
En sade att det är BARA en kaffekopps avfall för et hushåll eller person(Är lite osäker på hur många kaffekoppen var för.)
Det är bara ett mini problem de vill ingen ska tänka på, och det är att denna kaffekopp kan döda vart enda människa på jorden.
Det är en satans massa desinformation från denna höger, och det är svårt och förstå den faktiskt och med tanke på den är så lätt genomskådad.
Och en annan är för all energi, dock bygga 6 reaktorer nu är direkt korkat och med tanke på nya versioner kommer som är så mycket mer effektiva och renare.
Dock sade denna regeringen att kan inte vänstern sänka skatterna, så kan vi.
Vad gjorde högern?
Jo, de höjde dom.
Och det är ju liksom inte det första brutna vallöftet heller om energi.(Och jag misstänker att ett par av dom var hade det inte en jävla tanke på att genomföra ens.)
Och kärnkraften ja, den ser nu ut att göras till ett politiskt slagträ och om de förlorar detta valet.
För det skulle ju vara så enkelt att gräva första spadtaget, men de har inte ens en som kan bygga det än.
Och det verkar ljugas en hel del här, så skulle nog säga det är lite värre nu än innan.
Dock till försvar för bägge sidor, såna här saker tar en satans tid att genomföra.
Och vi har för mycket fånar som inte fattar detta.
Dock det mest komiska är att vi har en del som argumenterar emot billigare el, och hatar vindkraften som pesten.
Och precis som de önskar att elen ska bli dyrare för konsument.
Och sånt riktigt svårt perplexande.
Ibland får jag en flash av att de har ett intresse att köpa detta från ryssland, men inte längre kan gå ned den vägen pga ptuins anfallskrig mot Ukraina.
Men det är nog därför vi ser kärnkraftskramare som är helt obstinata över kärnkraft.
En sade att det är BARA en kaffekopps avfall för et hushåll eller person(Är lite osäker på hur många kaffekoppen var för.)
Det är bara ett mini problem de vill ingen ska tänka på, och det är att denna kaffekopp kan döda vart enda människa på jorden.
Det är en satans massa desinformation från denna höger, och det är svårt och förstå den faktiskt och med tanke på den är så lätt genomskådad.
Och en annan är för all energi, dock bygga 6 reaktorer nu är direkt korkat och med tanke på nya versioner kommer som är så mycket mer effektiva och renare.
Skulle vilja kalla det för saklighet främst, tyvärr vill inte en hel del veta av detta när det kommer till högerns fel.
För där har man tagit inställningen att de ALDRIG NÅGONSIN gör fel eller bryter mot löften.
Och speciellt är detta mest synligt allra längst ut.
Personligen finner jag det oerhört intressant att de säger sig vilja var för arbetaren och säger att de ska göra saker, och sen gör de det motsatta och höger fansen står och jublar oavsett.(Undra vad det är om?)
Och gäller inte bara energin, var det inte något med tandvård skulle bli billigare , och nu ser man till att folk får betala mer, med ålder.
Det är väldigt intressant att vi har arbetare som redan vet om att de aldrig någonsin kommer bli rika, står och hurrar över göra folk rikare och samtidigt de själva lider av detta.
Det är då man vet att det är något i deras tankekraft som fallerar svårt.
Dock i energifrågan så står vi här med en höger som ropar om kärnkraft endast, och med ibland svårt patetiska argument.
Den med endast en kaffekopp kärnavfall som har kapacitet att döda vart enda människa och djur på jorden, och därför kärnkraft bra.
Och denna motarbetning av andra energisorter än kärnkraft är också rätt konstigt.
För argumentet var nu när nassen putin startade fullskaligt krig, så var det detta som ökade energi priserna, och hur vi fick höra dessa priser måste pressas ned.
Och sen när vindkraft verkligen kan pressa ned priserna, så motarbetas detta svårt.
Jag är som sagt vad för alla energisektorer, för det vore konstigt om man vore annat.
Dock finner jag det att bygga 6 reaktorer som direkt korkat, 2st, kanske max3st, för sen har vi ny teknik som är mycket bättre, och då mindre avfall och mer effektiva.
Och sen när dom är klara och använda ett par år, så har vi fusionskraft, som redan idag producerar mer energi än man stoppar in.(Men de har nog en 25-40år innan de börjar bli aktuella för första riktiga fusionsverket.)
Och sen ett par år till för utvärderingen.