Regeringens el-fiasko
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
Oj!
Jag har hela tiden trott att högern tjatar så om att bygga kärnkraftverk, att det är för att just stödja ryssland.
Sure det liknar en konspiration, men finner det så konstigt att vissa berättar att det bara får existera en energi och kärnkraftverk.
Och sitter pratar om kaffekoppar med avfall, som kan döda miljarder människor.(Men givetvis då mer planerat än bara hälla det på backen som även det skulle döda en hel del om det sker på fel ställe.)
Personligen är jag riktigt svårt perplexad över att bara en energi får existera, och denna svåra smutskastning mot vindkraft som ger så mycket el är bara konstig.
För det är där man inser att det inte handlar om energi och billig el till konsument.
Och det är här konspirationen kommer fram och varför har en del så skev syn på energi, för det är riktigt konstigt.
Dock tycker jag det är skoj att argumentera överföringen i söder är dålig, inte längre är möjlig.
Detta är faktiskt rätt komiskt, vad är det i "grönt stål" som triggar dig så svårt att du tycker det är dåligt med mindre fossila utsläpp?
Och varför skulle de inte få forska om detta och kanske lösa frågan.
Mycket MYCKET märklig sak för dig ta upp det ironiskt som det vore något fel med detta.
Vad får dig ens skriva så konstiga saker?(Kanske man ska börja där istället, för detta var nog en av de märkligaste sakerna du skrivit någonsin.)
Och den kommersiella fossilfria stålet erbjuds till marknaden 2026, och detta har du något emot
Vi alla undrar varför, samtidigt svårt perplexade.
Och till 2030 ska alla SSAB anläggningar ha denna produktion.
Detta var riktigt märkligt att du tror SSAB ska pausa en planerad försäljning.(Undrar om det är här du kommer börja prata om annat istället, om de ens har modet att svara.)