Regeringens el-fiasko
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
I fredags var elen 1600 procent dyrare i södra Sverige jämfört med norra.
Enligt Löfvén har elöverskottet aldrig varit större. Vilken sopa. Nu kommer den elkris som oppositionen varnade för. Total oförmåga att se helheten.
Vindkraften producerade mer energi senaste eller det kvartalet innan, det berättar hur extremt viktigt vindkraft är.
Men vi som inte är apatiskt fokuserad på en enda sak och bara en massa kärnkraft, vi ser vikten av all energi.
Är du ens emot kärnkraft?
Elmarknadsanalytiker Christian Holzt: Jag delar inte bilden av att Sverige skulle ha ett dåligt eller ?nedmonterat? elsystem.
www.svt.se/nyheter/inrikes/trots-politiska-debatten-lagsta-elpriserna-pa-fyra-ar
Dock den agendan vi ser i energifrågan från högern, så är det viktigt där att visa missnöje till allt som inte är kärnkraft.
Och en fråga jag ställer mig där, det är varför är vissa så enkelspåriga och se det mesta i svart och vitt?
Och där kärnkraft är alltid extremt bra, och vindkraft exakt det omvända.(Det komiska att de grät om elpriserna innan, utan vindkraften hade elpriserna varit mångfalt högre, men inte ens det kan de ge cred för.)
Det mest komiska i det hela är att de samtidigt attackerar och skrattar åt grön energi och när de brottas med barnsjukdomar.(Det är där man inser något gått sönder för dom, men det är vad kaninhålet gör med dom och hur det ska hånas för man inte löst frågan helt.)
Du har ju fått förklarat att ett par punkter är inkorrekta.
tex detta med förlusterna och vad det beror på och att det i sig inte har det minsta göra med vindkraften i sig, och är bara ett dåligt affärsbeslut de gjorde.
Varför nämnde du inte att det segmentet var fel för?
Undrar för du verkar antyda allt är korrekt.
Och ändå så står vi här med dessa förluster har inte med vindkraften i sig och göra.
Är det en bra expert då menar du?
Men såklart, dessa i kaninhålet som ljuger och desinformerar, de kan ju aldrig ha fel och fast det är hur uppenbart som helst att det är ett fel.
....
Är du ens emot kärnkraft?