BF Juli 2021
En tråd för oss med BF i juli 2021.
En tråd för oss med BF i juli 2021.
Jag gick in i v 8 igår . Hoppas att vi hunnit göra ultraljudet till julafton det hade känts skönt att få se att där faktiskt är en bebis innan man berättar!
Ja man vill gärna veta att saker står rätt till först.
Jag har egentligen ingen aning om vilken vecka jag är i. Ammar fortfarande vår 10 månader o har ongen regelbunden mens. Men cb digital stod 2-3 på för 1 vecka sen så antar att jag borde vara i vecka 6 landle...oklart haha. Undra om man får göra ett tidigt vul för att kolla hur långt gången man är...
Hej på er! :) Har följt denna tråd några veckor nu men inte vågat skriva. Är i v 7+1 och har bf 9.7 enligt senaste mensen. Är 32 år och kommer från Finland. Hade ett tidigt missfall i september så är glad över att vi blev gravida så snabbt igen. Igår hade jag dock en blödning blev så orolig och trodde det var kört igen en gång. Slutade dock blöda men oron fanns kvar, hittade en ledig tid till en privat gynekolog nu på morgonen, allt såg bra ut. Tappen helt stängd och hjärtat slog fint på vår 1 cm lilla böna. Så skönt att få både se och höra hjärtat slå <3 Detta är mitt tredje barn (10 år och 5 år), men sambons första.
Hej på er! :) Har följt denna tråd några veckor nu men inte vågat skriva. Är i v 7+1 och har bf 9.7 enligt senaste mensen. Är 32 år och kommer från Finland. Hade ett tidigt missfall i september så är glad över att vi blev gravida så snabbt igen. Igår hade jag dock en blödning blev så orolig och trodde det var kört igen en gång. Slutade dock blöda men oron fanns kvar, hittade en ledig tid till en privat gynekolog nu på morgonen, allt såg bra ut. Tappen helt stängd och hjärtat slog fint på vår 1 cm lilla böna. Så skönt att få både se och höra hjärtat slå <3 Detta är mitt tredje barn (10 år och 5 år), men sambons första.
Använder ni någon gravidapp? Jag har använt mig av natural cycles och den säger att jag är i vecka 4+5. Sedan laddade jag hem Preggo och den appen säger 4+3. Då blev jag lite fundersam och laddade hem Preglife som säger att jag är i vecka 4+4. Hahaha. Vilken ska man följa? Har uppgett senaste mens 20 oktober i alla appar.
Använder ni någon gravidapp? Jag har använt mig av natural cycles och den säger att jag är i vecka 4+5. Sedan laddade jag hem Preggo och den appen säger 4+3. Då blev jag lite fundersam och laddade hem Preglife som säger att jag är i vecka 4+4. Hahaha. Vilken ska man följa? Har uppgett senaste mens 20 oktober i alla appar.
Jag går på natural cycles eftersom den bedömer ägglossning mer exakt. I alla fall då jag registrerat både tempning och ägglossningstester.
Skriv privat meddelande till mig med namn (och alla andra som vill) så kan jag försöka mig på att skapa en privat hemlig grupp på fb. Vore mysigt att följas åt.
Men som sagt inte över 100 pers, för min erfarenhet är att det blir så trist stämning i dom grupperna med påhopp, momshamig osv man ska kunna våga fråga och göra inlägg
Har BF 27 Juli, är gärna med i FB gruppen om det fortfarande finns plats. Andra barnet för mig.
Har startat en fb gruppen för oss med bf juli/augusti!
Den är dold och ingen annan kan se medlemma eller liknande i gruppen.
Skicka pm till mig med ert namn o efternamn ev liten beskrivning av profilbild så lägger jag till er!