• Nowoli

BF Juli 2021

En tråd för oss med BF i juli 2021.

• Svar på tråden BF Juli 2021
  • Ciccilee
    drömmaromsmått skrev 2020-11-18 09:04:41 följande:

Hade nog hellre haft lite lagom med symtom, inte vara sängliggande för att minsta rörelse sätter igång en kräkparad.

Skulle jag ha en bättre dag så är det inte någon ide att kliva upp då heller för det gör att nästa dag blir värre, så mina dagar spenderas i ett mörkt rum i plant läge sen två veckor tillbaka

Låter jobbigt.. Jag är också sängliggande.. Alla rörelser får mig att kräkas. Lever på salta kex i princip. Fick tipset av barnmorskan att köpa postafen.. Så får väl prova om det funkar
  • LyCKa55
    drömmaromsmått skrev 2020-11-18 09:04:41 följande:

Hade nog hellre haft lite lagom med symtom, inte vara sängliggande för att minsta rörelse sätter igång en kräkparad.

Skulle jag ha en bättre dag så är det inte någon ide att kliva upp då heller för det gör att nästa dag blir värre, så mina dagar spenderas i ett mörkt rum i plant läge sen två veckor tillbaka

Jo de är klart! Fy fasen! Är inte avis där...

Själv ska jag åka o ta ett covidtest o köra ner en tops i halsen o näsan. Ska förbereda mig med kräkpåsen nära..Blää.. Räcker liksom med att man mår illa ändå
  • drömmaromsmått
    Ciccilee skrev 2020-11-18 09:10:04 följande:

Låter jobbigt.. Jag är också sängliggande.. Alla rörelser får mig att kräkas. Lever på salta kex i princip. Fick tipset av barnmorskan att köpa postafen.. Så får väl prova om det funkar

Be om lergigan comp och om inte det fungerar så går man vidare till primperan

Efter att jag var in och fick dropp har jag även Beviplex forte på inrådan av läkaren, det är receptfritt B vitamin som kan hjälpa, ska äta 3 om dagen i 4veckor.

Så fort jag går ur 1a trimestern ska jag börja med ondansetron istället, tyvärr finns det en liten risk för gomspalt hos barnet i första trimestern så i Sverige avråder vissa läkare det i trimester 1. Med ena dottern åt jag det från v9 och i andra länder tolkar man risken så liten att man tar den direkt. Tror det var 3 barn på 10.000 som föddes med gomapalt eller så, det var ingen jätte hög risk.
  • Madame24

Hej! Jag är konstant hungrig hela tiden och jag är endast i vecka 8. Jag har redan lyckats gå upp 4kg och börjar bli väldigt orolig. Detta är min första graviditet och har inget att jämföra med. Det känns som att dom flesta äter hyfsat normalt eller antingen går ner i vikt pga illamående. Hjälp?? Ska det verkligen vara så här? Är det nån mer som har upplevt detta att ni går upp i vikt så mycket så tidigt och hungrig varanan timme ?

• MRSMK
    Bor utomlands skrev 2020-11-17 23:07:25 följande:

Hej

Jag fick precis en blödning och är jätte orolig för att det ska bli ett tidigt missfall.

Jag är i ca V 5.

Det är inte super mycket blod men inte lite heller.. ljus rött men jag har inte ont i livmodern eller magen.

Gör det alltid ont om man har missfall?

Hej!

Jag har haft blödningar till och från varje vecka. Klarrött som kommer på pappret och rosa flytningar lite då och då. Har vart otroligt rädd varje gång men hade VUL i måndags och hörde hjärtat.

Fick höra att jag har lätt blödande tapp och ibland finns det små kärl som spricker när man tar i.

Hopps det ger dig lite ro
  • Monsterdricka

Hej! Jag hoppar in här också :) Plussade den 13 nov, bim-4. Har nyligen gått in i vecka 5. Har ett barn född sept 18. Detta är fjärde gången jag är gravid iår ??????? En ofostrig graviditet, ett tidigt missfall och ett utomkvedshavandeskap. Hoppas denna graviditet vill fortgå... Bf 26 juli :)

• LillSkrutten9

Har plussat för drygt en vecka sedan. Åkte in akut 5 dagar före BIM pga sånna sjuka magsmärtor. Där och då visade grav. Negativt.. men två dagar senare testade jag hemma med ett stort +!!!! Är det någon som har liknande smärtor? Det gör ont så jag kräks och måste stanna hemma från jobbet. Ingen blödning dock..

har varit in på gyn och minsann är det ett litet gryn som dom tror sitter i livmodern, lite tidigt än bara V4-5 än..

Min första graviditet också!

• LyCKa55

Alltså är det nån annan som har världens halsbränna/sura uppstötningar redan? Eller jag skulle mer säga att de sitter längre ner ovanför magen. Svider, bränner, känns som tryck över bröstet nästan.. Kan typ inte dricka kaffe längre. Fick så jäkla ont i eftermiddag efter en halv kopp. Och är typ noll sugen på något med kryddor typ.

Har mått rätt illa till o från men nu kommer de mest näe jag hostar(är förkyld o hemma just nu). Sen är jag rätt trött. Somnade i soffan vid 18.30 igår med barnen. Har typ aldrig hänt.

Har tänkt att mina symtom typ försvunnit men nog har jag det ändå när jag tänker efter. Hade allt varit som vanligt hade jag ju druckit kaffe utan problem o ätit vad jag velat.

• Kokos90
    Bor utomlands skrev 2020-11-17 23:07:25 följande:

Hej

Jag fick precis en blödning och är jätte orolig för att det ska bli ett tidigt missfall.

Jag är i ca V 5.

Det är inte super mycket blod men inte lite heller.. ljus rött men jag har inte ont i livmodern eller magen.

Gör det alltid ont om man har missfall?

Hur har det gått för dig?? Hoppas allt gått bra!
  • felize
    Madame24 skrev 2020-11-18 17:46:52 följande:

Hej! Jag är konstant hungrig hela tiden och jag är endast i vecka 8. Jag har redan lyckats gå upp 4kg och börjar bli väldigt orolig. Detta är min första graviditet och har inget att jämföra med. Det känns som att dom flesta äter hyfsat normalt eller antingen går ner i vikt pga illamående. Hjälp?? Ska det verkligen vara så här? Är det nån mer som har upplevt detta att ni går upp i vikt så mycket så tidigt och hungrig varanan timme ?

Nu är jag gravid för 3e gången men de var likadant för mig den första gången , jag var konstant hungrig , vrålhungrig !fanns ingen hejd på mig, de mesta gick jag upp i början och slutade sen på +12kg när dottern föddes ,och ja käka konstant... och det är likadant nu oxå, hungrig 24/7.. har nog oxå gått upp några kg redan (7+3) för kosten är mycket slappare nu vissa dagar pga sjukt illamåendet samt att jag inte orkat röra mig på samma sätt om dagarna.. men det brukar släppa efter ett tag och viktuppgången blir långsammare , iaf för mig..alla är vi olika ! Käka när du e hungrig, gör så gott du kan, be bm om råd & stöd när du är hos henne om du är fortsatt orolig !
Svar på tråden BF Juli 2021