• Nowoli

BF Juli 2021

En tråd för oss med BF i juli 2021.

• Svar på tråden BF Juli 2021
  • drömmaromsmått

Längesedan jag skrev, har inte orkat vara direkt aktiv, min HG har blossat upp BIG TIME.

Så nu går dagarna åt till att överleva i princip, mår illa och kräks hela tiden.

Fick sjukskrivning till v12 så mitten på december sen ny bedömning, i samband med läkarbesöket tog de urinprov som visade att jag var ordentligt uttorkad så det blev gyn-avd och dropp så nu har jag numret dit och är välkommen när jag känner att jag behöver det.

Försöker liksom minnas när det blev bättre sist samtidigt som jag vet att min HG aldrig gått över helt fören vid förlossningarna.

Är bara nere pga måendet, nästan så jag bad om abort när jag var inne fast jag vill ju verkligen inte det, så psykiskt påfrestande bara.

V8 nu så det är långt kvar..

• Bor utomlands

Hej

Jag fick precis en blödning och är jätte orolig för att det ska bli ett tidigt missfall.

Jag är i ca V 5.

Det är inte super mycket blod men inte lite heller.. ljus rött men jag har inte ont i livmodern eller magen.

Gör det alltid ont om man har missfall?

• HenneGrek
    Bor utomlands skrev 2020-11-17 23:07:25 följande:

Hej

Jag fick precis en blödning och är jätte orolig för att det ska bli ett tidigt missfall.

Jag är i ca V 5.

Det är inte super mycket blod men inte lite heller.. ljus rött men jag har inte ont i livmodern eller magen.

Åh vad tråkigt.. Jag vet inte om det alltid gör ont. Googlar man så står det att blödningar kan vara vanligt utan att det är något fel på graviditeten... Skickar en länk:  www.sahlgrenska.se/omraden/omrade-1/verksamhet-gynekologi-och-reproduktionsmedicin2/a-o/blodning-i-tidig-graviditet/

Jag var också med om något skumt. Är i vecka 4, har haft molvärk/mensvärk i en vecka men fick ikväll världens magvärk en stund och sedan släppte all mensvärk/molvärk.. Typ som att något gick sönder. Ingen aning vad som hände. 

• ejea

Hej

Jag är i ca V 5.

När jag fick missfall i våras började det med bruna flytningar som blev mörkare och sen blod, detta hände mellan fredag-söndag.

Sedan så fick jag negativt test på söndagen och fick ont i ryggen som strålade i benen på måndagen..

Antagligen är det olika för alla men jag hålla tummarna att det inte är ett missfall för dig.
  • Kullan90

Kan man vara med i två grupper? Jag har BF precis i månadsskiftet juli augusti, så vet inte var jag kommer hamna :)

• LyCKa55

Hej

Jag är i ca V 5.

Jag fick blödning med mina andra graviditetet. Men de va v.7 o med andra minns jag inte men jag vet att jag va inne på kontroll o då levde han men så sa gynekologen "Inte myclet vi kan göra, bara vänta o se". Kändes så okänsligt även om de är sanningen förstås.

Har än så länge varit förskonad från sånt denna gång. Är i v.8 nu. Däremot känner jag att symtomen ändrats. Mina bröst är inte ömma längre men jag mår illa istället. Inte konstant men till o från när jag blir för hungrig eller mätt. Och så känner jag att magen är jobbig. Typ som magsyra som irriterar i bröstet(lite sura uppstötningar). Känner mig rätt svullen om magen men de syns inte nåt direkt. Men de ska man kanske va glad för såhär tidigt
  • LyCKa55
    drömmaromsmått skrev 2020-11-17 21:04:43 följande:

Längesedan jag skrev, har inte orkat vara direkt aktiv, min HG har blossat upp BIG TIME.

Så nu går dagarna åt till att överleva i princip, mår illa och kräks hela tiden.

Fick sjukskrivning till v12 så mitten på december sen ny bedömning, i samband med läkarbesöket tog de urinprov som visade att jag var ordentligt uttorkad så det blev gyn-avd och dropp så nu har jag numret dit och är välkommen när jag känner att jag behöver det.

Försöker liksom minnas när det blev bättre sist samtidigt som jag vet att min HG aldrig gått över helt fören vid förlossningarna.

Är bara nere pga måendet, nästan så jag bad om abort när jag var inne fast jag vill ju verkligen inte det, så psykiskt påfrestande bara.

V8 nu så det är långt kvar..

Fy så jobbigt! Men man kan säga att det är tydligt att du är gravid o att allt går bra. Själv oroar jag mig för atr symtomen ändrats o inte är så myckdt till o från. Men jag försöker o inte tänka på de. Helt plötsligt håller jag på o kräkas så jag tror inte de är nån fara egentligen
  • Värphönan

Hej

Jag är i ca V 5.

Nej det gör inte alltid ont med mf. För mig kändes det knappt alls men hade som en kraftig mens i 4 dagar. Efter de 4 dagarna va testet så gott som negativt igen.

Om det bara va en blödning och inte så stor så tror jag att du kan vara lugn (även om det såklart är lättare sagt än gjort). Kan ha varit ett kärl som brustit bara. 

Håller tummarna för dig att det va något annat än ett mf Hjärta

• Ciccilee

Jag har tid hos barnmorskan på måndag till veckan. Hon beräknade att jag var i v. 6 (5+4 idag). Det känns lite pirrigt nu med allt det här. Allt är så nytt för mig som aldrig varit gravid. Glömde dock fråga om man tar med sug partnern på besöket.. Vet inte hur det är såhär i corona tider..

• drömmaromsmått
    LyCKa55 skrev 2020-11-18 08:08:05 följande:

Fy så jobbigt! Men man kan säga att det är tydligt att du är gravid o att allt går bra. Själv oroar jag mig för atr symtomen ändrats o inte är så myckdt till o från. Men jag försöker o inte tänka på de. Helt plötsligt håller jag på o kräkas så jag tror inte de är nån fara egentligen

Hade nog hellre haft lite lagom med symtom, inte vara sängliggande för att minsta rörelse sätter igång en kräkparad.

Skulle jag ha en bättre dag så är det inte någon ide att kliva upp då heller för det gör att nästa dag blir värre, så mina dagar spenderas i ett mörkt rum i plant läge sen två veckor tillbaka
Svar på tråden BF Juli 2021