Inlägg från: Värphönan |Visa alla inlägg
  • Värphönan

BF Juli 2021

Labella9 skrev 2020-10-25 19:37:26 följande:

Tog ett test idag och det visade ett starkt plus :) Så glad! Detta blir nr bebis nr 2 :)

Vilka vill följas åt i en fb-grupp framöver? Jag tänker mig en ganska liten intim grupp så man lär känna varandra, max 50 personer :)

Om det är Max 50 personer kan jag tänka mig att va med! Inte hunnit läsa igenom alla meddelanden här så vet inte hur många det är redan?

Jag plussade i morse på bim +4 och

Är beräknad till 15 juli. Barn nummer två. Stora är 11 månader så inte så långt emellan dom. Tog lång tid med första så vi satte igång tidigt med tvåan och tog inte så många månader som vi trott.

Lite chockade med glada! =D
  • Värphönan
    LyCKa55 skrev 2020-10-31 16:45:37 följande:

Får man fråga om ni andra tänker lite på när ni kommer berätta på jobbet? Jag har ju fast jobb sen länge o inget att oroa mig för men vill ändå vänta lite o se att allt går bra. Samtidigt är de skönt med lite mer förståelse om man mår dåligt

Jag berättar nog efter kub. Är föräldraledig för tillfället så har ingen brådska med att säga nått där. Mer just för min vikarie kanske att få veta att hon får va kvar ett tag till om hon vill hehe
  • Värphönan
    LyCKa55 skrev 2020-11-04 17:40:40 följande:

Har ni andra typ mensvärk? Har haft de i varierande styrka o idag har jag ont i svanken med. I magen är de lite mildare.

Sen undrar jag hur ni andra tänker kring corona? Här känns de så nära nu o jag är väldigt orolig att jag ska smittas o barnet ska ta skada. Hur tänker o känner ni andra? Själv jobbar jag så jag träffar kunder hela dagarna o de känns inte helt bra just nu

Ja vid första graviditeten hade jag mensvärk nästan från äl fram till förlossning och ja nu har mensvärken blivit kraftigare och kraftigare så trodde först att mensen bara va sen. Har haft väldigt oregelbunden cykel sen jag fick tillbaka mensen i somras.

Jag är inte så glad i Corona så är ganska nöjd att jag är föräldraledig just nu. Samtidigt behöver jag ut å rasta lillen en del så kommer förmodligen träffa en å annan småbarnsförälder ändå.
  • Värphönan

Jag börjar bli lite nervös. tog test i lördags som knappt va positivt, i söndags tog jag ett digitalt och fick det svart på vitt. Testade att kissa på en sticka nu på morgonen igen och det är så svagt streck att det knappt syns. Nästan så att det blivit svagare sen i lördags :( 

Skulle det kunna bero på att testen närmar sig utgångsdatum? Ska förbi ett apotek idag och köpa nya test och se om det är lika med dom. Om det är så har jag inga höga förhoppningar. Vad ska man göra isåfall? bara vänta på mf eller kontakta mvc?

• Värphönan
    molekyl skrev 2020-11-13 13:46:03 följande:

Hur har det gått för dig? Har du testat något mer? Styrkan på de där strecken kan ju gå upp och ner lite grann så här i början. Håller tummarna för dig. 

Fick stegring så blev först väldigt glad! Men sen har jag börjat blöda som en mens så jag tror tyvärr att det är kört :( men jag hänger kvar här tills jag är Helt säker på om det är ett mf.
  • Värphönan
    Bor utomlands skrev 2020-11-17 23:07:25 följande:

Hej

Jag fick precis en blödning och är jätte orolig för att det ska bli ett tidigt missfall.

Jag är i ca V 5.

Det är inte super mycket blod men inte lite heller.. ljus rött men jag har inte ont i livmodern eller magen.

Gör det alltid ont om man har missfall?

Nej det gör inte alltid ont med mf. För mig kändes det knappt alls men hade som en kraftig mens i 4 dagar. Efter de 4 dagarna va testet så gott som negativt igen.

Om det bara va en blödning och inte så stor så tror jag att du kan vara lugn (även om det såklart är lättare sagt än gjort). Kan ha varit ett kärl som brustit bara. 

Håller tummarna för dig att det va något annat än ett mf Hjärta

Svar på tråden BF Juli 2021