BF Juli 2021
En tråd för oss med BF i juli 2021.
En tråd för oss med BF i juli 2021.
Hur mår ni? I natt hade jag så svårt att sova för att det värkte så i livmodern. Jag brukar knappt ha mensvärk så är inte alls van vid känslan.
Hur långt gången är du nu limeblad? Själv mår jag bra, en del ont i magen idag och igår och lite pirr i brösten igår. Funderar på att ringa mvc imorgon (heter det så?). Är då i vecka 5+1. Har ni andra ringt barnmorskemottagning än? Fast tänkt om man får mf. Hmmm..
Jag är 5+3 tror jag eller om det är 5+6. Har inte fattat om man ska räkna från 2 veckor före ägglossning eller från senaste mens. Har bokat tid men på den mottagningen ska man skriva in sig tidigast i v 8 så har inte tid förrän om två veckor.
Ok, spännande! Räkna från första dagen på senaste mensen du hade . Jag var också tvungen att googla lite för att fatta hur man räknade. Så man räknar alltså från tiden innan man ens var gravid eller hade haft ägglossning, haha.
Isåfall den längre tiden. Jag har dock en cykel på 27 dagar och en lutealfas på bara 8 dagar så min ägglossning är senare än vad den är för de flesta. Natural Cycles beräknar därför till 5+3 :)
Hej på er ????????
Jag är gärna med i tråden. Har bf 12 juli och är i vecka 8.
Kände mig från början oerhört lycklig, men hormonerna och illamåendet gör att jag tycker det känns ganska tungt just nu... Går förhoppningsvis över efter vecka 12.
Har en son sedan tidigare, född 2008.
Hej på er ????????
Jag är gärna med i tråden. Har bf 12 juli och är i vecka 8.
Kände mig från början oerhört lycklig, men hormonerna och illamåendet gör att jag tycker det känns ganska tungt just nu... Går förhoppningsvis över efter vecka 12.
Har en son sedan tidigare, född 2008.
Om det finns plats i fb-gruppen är jag gärna med. Bf 31/7 eller 1/8
Plussade idag, enligt min app på +9. Har ingen aning om hur långt gången jag är, men gissar att jag har bf i juli.
Har barn födda 17 och 18 och miste en bebis i magen i v. 21 nu i mars. Det här är ingen planerad graviditet, men jag är så otroligt glad över plusset!
Vill jättegärna va med i fb-gruppen.
LyCKa55 skrev 2020-11-24 15:34:21 följande: Roligt att du vill vara med:) Jag gick in i v.9 idag med bf 5-6juli. Jag känner precis som du. Har dessutom varit hemma typ 2veckor pga vab o förkylning. Känner mig också rätt deppig just nu. Skönt atr känna att man inte är ensam..
Har du barn sen innan? Jag har två så detta är 3:e
Hej!
Skönt att höra att man inte är ensam. Känner mig också förkyld hela tiden! Känns som en konstant blandning av magsjuka och influensa. Bara att bita ihop och hoppas på bättre tider, och det lär vi ju få, så småningom :)
Jag har en 12 åring sedan tidigare, så det blir mitt andra :)