• Nowoli

BF Juli 2021

En tråd för oss med BF i juli 2021.

• Svar på tråden BF Juli 2021
  • Blåstjärna

Tänk vad symptomen kan variera mycket! Förra graviditeten var jag trött och illamående konstant (v7?v17). Tröttheten avtog något kring v 12 och jag hade en hel del växtvärk i magen i början. Denna gång är jag också illamående konstant, men knappt någon växtvärk. I söndags var jag helt symptomfri och sen var de tillbaka som vanligt i måndags. Idag har jag varit fruktansvärt yr! Är hemma och vabbar och varje gång jag reser mig upp så känns de dom blodtrycksfall (svimningskänsla). Detta minns jag inte att jag hade förra gången. Försöker dricka mycket vatten så de inte beror på vätskebrist. Ni andra som har barn innan, är era symtom lika mellan barnen eller varierar dessa?

• mangon
    Tinkerthink skrev 2020-11-30 18:14:43 följande:

Hej allihopa! Jag hoppar också in i den här tråden nu. Jag är i vecka 8 och fick se ett litet hjärta slå i förra veckan. Vilken lättnad! Hade ett MA i början av året så har varit riktigt orolig. Nu har min oro dock tilltagit igen. Jag har de senaste dagarna haft slemmiga flytningar och idag var den lite gulfärgad (förlåt för äcklig info)... Jag är orolig för att det kanske kan komma från slemproppen och vara ett tecken på att något är fel?

Har också haft sånna flytningar senaste dagarna. Blev så chockad att det såg lite gult ut.

Minns inte det med mina 2 tidigare. Men förstått att det är normalt. Men visst nojar man..speciellt dessa tidiga veckor!
  • Emsam89

Hej alla, vist fanns det en grupp på Facebook bf juli/augusti 2021? Är det någon som har lust att bjuda in mig till gruppen?:)

• 85anna
    Emsam89 skrev 2020-12-03 16:33:58 följande:

Hej alla, vist fanns det en grupp på Facebook bf juli/augusti 2021? Är det någon som har lust att bjuda in mig till gruppen?:)

Skicka ett PM till mig!
  • PiffaTjejen
    mangon skrev 2020-12-01 21:45:21 följande:

Har också haft sånna flytningar senaste dagarna. Blev så chockad att det såg lite gult ut.

Minns inte det med mina 2 tidigare. Men förstått att det är normalt. Men visst nojar man..speciellt dessa tidiga veckor!

Har också gula flytningar! Så verkar vara ett gott tecken! Är i 8+2
  • HenneGrek

Hej! Har ni något tips till mig om att inte stressa upp mig? Jag är i vecka 6+3. Just nu har vi det stressigt på jobbet innan julen och jag arbetar på ett fysiskt tungt jobb. Vi lyfter säkert minst 700 kg om dagen och går 20000 steg/dag. När jag stressar på jobbet blir jag ännu mer stressad över att jag ska få missfall. Hur lugnar man ner sig?

• Limeblad
    HenneGrek skrev 2020-12-03 21:37:24 följande:

Hej! Har ni något tips till mig om att inte stressa upp mig? Jag är i vecka 6+3. Just nu har vi det stressigt på jobbet innan julen och jag arbetar på ett fysiskt tungt jobb. Vi lyfter säkert minst 700 kg om dagen och går 20000 steg/dag. När jag stressar på jobbet blir jag ännu mer stressad över att jag ska få missfall. Hur lugnar man ner sig?

Enligt 1177 ökar inte stress risken för missfall så försök tänka så. Fysisk aktivitet är inte heller farligt (det är okej att träna som vanligt till v 20) så jag tror inte det är någon fara :) men lätt att känna oro ändå. Själv är jag lite orolig för att jag glömmer bort folsyran vissa dagar. Hemma har jag burken framme men igår var jag på kontoret hela dagen och då kom jag inte alls ihåg.
  • HenneGrek
    Limeblad skrev 2020-12-04 08:21:59 följande:
    Enligt 1177 ökar inte stress risken för missfall så försök tänka så. Fysisk aktivitet är inte heller farligt (det är okej att träna som vanligt till v 20) så jag tror inte det är någon fara :) men lätt att känna oro ändå. Själv är jag lite orolig för att jag glömmer bort folsyran vissa dagar. Hemma har jag burken framme men igår var jag på kontoret hela dagen och då kom jag inte alls ihåg.
    Åh tack!! Det lugnar mig. Ja jag brukar också glömma folsyran ibland.
    Idag när jag puttade och lyfte tunga grejer på jobbet så strålade det i magen, obehagligt. Men ska försöka tänka på att jag är ju ändå van att jobba såhär så lär väl inte skada att fortsätta jobba på samma sätt. Till exempel bönder har väl slitit hårt förr och stressat och ändå fått barn, haha. 
  • LyCKa55

Tycker inte ni också de känns som man varit gravid jättelänge? Är liksom i v.10(snart 11) men känns som v.20. De här första veckorna är så påfrestande psykiskt o fysiskt. Man oroar sig för att det ska gå illa o samtidigt mår man illa osv och så ska man försöka dölja de för alla tills de gått fler veckor. Jag tycker iaf de känns som en evighet o vill bara att tiden ska gå. De är ju inte lättare att de är så grått o deppigt ute

• drömmaromsmått
    LyCKa55 skrev 2020-12-06 18:45:08 följande:

Tycker inte ni också de känns som man varit gravid jättelänge? Är liksom i v.10(snart 11) men känns som v.20. De här första veckorna är så påfrestande psykiskt o fysiskt. Man oroar sig för att det ska gå illa o samtidigt mår man illa osv och så ska man försöka dölja de för alla tills de gått fler veckor. Jag tycker iaf de känns som en evighet o vill bara att tiden ska gå. De är ju inte lättare att de är så grått o deppigt ute

Är i v11 och varje dag är ett helt år just nu, men jag är ju sängliggande hela dagarna pga illamåendet så det är väl inte så konstigt att tiden sniglar förbi.
Svar på tråden BF Juli 2021