• Nowoli

BF Juli 2021

En tråd för oss med BF i juli 2021.

• Svar på tråden BF Juli 2021
  • HenneGrek
    LyCKa55 skrev 2021-03-08 21:33:51 följande:

Jag jobbar som optiker o blev omplacerad från o med idag. Nu ska jag inte träffa kunder mer utan beställa glasögon, montera mm. Konstigt men skönt att det tas på allvar

Vad bra att du blev omplacerad! Och skönt för er andra som jobbar hemifrån ! Själv jobbar jag på lager och det finns ingen garanti för att jag inte ska bli smittad där, därför ska min chef stänga av mig när jag fått moderskapsintyget och vi fixat lite papper. Är nu i vecka 20. Är flera personer på andra avdelningar som fått corona 8-9 personer fick det under kort tid på olika avdelningar för ca 3 veckor sedan. Chefen sa att det är upp till mig hur jag vill göra och jag ska inte skämmas för att söka gravpeng . Kan inte bli omplacerad eller jobba hemifrån så.
  • Limeblad

Hur mår ni? Känns som att tiden går mycket snabbare nu. Har fått en liten mage och känner bebisen varje dag :) ibland känns det från utsidan men med tanke på hur mycket det känns för mig är jag förvånad över att det inte alltid känns utifrån.

molekyl skrev 2021-03-10 18:55:08 följande:

Det är en hemlig grupp så den går inte att söka fram. Det är 77 medlemmar just nu. Väldigt trevlig stämning. 

Skicka ett PM till mig om du vill bli tillagd.  

Du får gärna skicka om till mig (din profil verkar vara dold så det går inte kontakta dig).
  • Goldenrobot
    Limeblad skrev 2021-03-23 21:39:21 följande:

Hur mår ni? Känns som att tiden går mycket snabbare nu. Har fått en liten mage och känner bebisen varje dag :) ibland känns det från utsidan men med tanke på hur mycket det känns för mig är jag förvånad över att det inte alltid känns utifrån.

Du får gärna skicka om till mig (din profil verkar vara dold så det går inte kontakta dig).

Gärna till mig med :)
  • LyCKa55
    Limeblad skrev 2021-03-23 21:39:21 följande:

Själv tycker jag det går långsamt istället. Men jag tror de kommer ta fart när våren o värmen kommer mer. Nu har de stått still för mig. Iaf har känslan varit så
  • Kokos90

Hej allihop! Någon kvar på fl?:)

Hur har ni det? Mår ni bra? Någon som gått

Hem från jobbet ?

• Limeblad

Jag är kvar och mår bra :) jobbar än men mestadels hemifrån.

Har lite foglossning så får ont på blygdbenet och/eller i ljumskarna varje dag. Har sjukgymnast på att göra-listan men är inte så bra på att ta tag i sånt. Känns tråkigt att inte kunna gå så långa promenader som jag brukar men det är väl sånt man får räkna med.

Tycker om att jag har fått mage även om jag hoppas att viktökningen inte fortsätter i samma tempo resten av graviditeten för då kommer det bli tungt Haha

• Kokos90

Haha jag håller med dig ... även om jag peppar peppar klarat mig hittills från Foglossning och värk så börjar jag känna av i fötterna under promenader att man bär på extra kilon! Och att man är osmidigare när man böjer sig fram och så ????

• LyCKa55
    Kokos90 skrev 2021-04-11 09:59:14 följande:

Hej allihop! Någon kvar på fl?:)

Hur har ni det? Mår ni bra? Någon som gått

Hem från jobbet ?

Jo jag tittar in ibland men de har varit dött här.

Är i v.31 imorgon(30+0). Börjar kännas tyngre. Har lite foglossning till o från. Mest när jag sover. Får ont i underlivet o har svårt att flytta benen när jag legat på sidan för de ilar så. O då sover jag med kudde mellan knäna. Har också varit väldigt trött o ska börja ta järntabletter varje dag istället för varannan som innan.

Jag jobbar 3v till. Känns rätt lagom ändå. Sen ska lilla sonen gå 15h/v o stora går ju i skolan. Sen får dom sommarlov när storebror får de från skolan. Så 2v innan bf är dom hemma på heltid. Känns som de kan bli tungt men de måste bli så.

Sambon har semester först 1,5vecka efter bf. Har vi tur kommer hon runt bf så blir de en extra vecka ihop:)
  • Kokos90

Hur har ni det ? :) Jg har jobbat färdigt och väntar på bebis, börjar ju närma sig även om det säkert är flera veckor kvar :)

• Limeblad
    Kokos90 skrev 2021-06-27 18:25:20 följande:

Hur har ni det ? :) Jg har jobbat färdigt och väntar på bebis, börjar ju närma sig även om det säkert är flera veckor kvar :)

Jag jobbar T.o.m fredag och har BF 20 juli. Har varit lite stressad för att tiden gått så snabbt och att man inte kan veta om bebisen kommer i v 38 eller v 42. Känner att jag inte hunnit med att förbereda mig, varken mentalt eller praktiskt. Har haft för mycket på jobbet. Men börjar känna nu att det nog ska ordna sig. Ska börja packa BB-väska imorgon tror jag och jag tror vi köpt allt som behövs första tiden. På att göra-listan står att skriva klart förlossningsbrev, att läsa Föda utan rädsla-boken och gå en digital amningskurs. Förhoppningsvis kommer inte bebisen långt före BF så jag hinner med det.

När har du BF?
  • carnations

Hej.

Är i vecka 38 och beräknad 13/7, eller 16/7 enligt mina egna beräkningar med andra barnet. Gick hem från jobbet i torsdags och nu börjar eviga väntan. Kvar har jag att packa bb-väska och vet inte om jag ska skriva förlossningsbrev eller inte. Ska bli spännande att se hur allt startar denna gången.

• Kokos90
    Limeblad skrev 2021-06-27 21:49:50 följande:

Jag jobbar T.o.m fredag och har BF 20 juli. Har varit lite stressad för att tiden gått så snabbt och att man inte kan veta om bebisen kommer i v 38 eller v 42. Känner att jag inte hunnit med att förbereda mig, varken mentalt eller praktiskt. Har haft för mycket på jobbet. Men börjar känna nu att det nog ska ordna sig. Ska börja packa BB-väska imorgon tror jag och jag tror vi köpt allt som behövs första tiden. På att göra-listan står att skriva klart förlossningsbrev, att läsa Föda utan rädsla-boken och gå en digital amningskurs. Förhoppningsvis kommer inte bebisen långt före BF så jag hinner med det.

När har du BF?

Skönt att ha jobbat färdigt , så man får lite tid för återhämtning och mental förberedelse!

Jag har varit ledig en vecka redan och har bf 18 juli, tog fyra veckors semester innan bf. Jag packade väskan idag så känner mig redo när mini vill titta ut men är inställd på att det tar flera veckor än :D
  • Kokos90
    carnations skrev 2021-06-27 22:04:25 följande:

Hej.

Är i vecka 38 och beräknad 13/7, eller 16/7 enligt mina egna beräkningar med andra barnet. Gick hem från jobbet i torsdags och nu börjar eviga väntan. Kvar har jag att packa bb-väska och vet inte om jag ska skriva förlossningsbrev eller inte. Ska bli spännande att se hur allt startar denna gången.

Så spännande ! Hur började det förra gången och när kom bebisen? Nu kan det ju hända grejer när som helst :)
  • carnations
    Kokos90 skrev 2021-06-27 22:40:14 följande:

Så spännande ! Hur började det förra gången och när kom bebisen? Nu kan det ju hända grejer när som helst :)

Förra gången började med värkar bf+10 så räknar med en sen bebis denna gången också för att slippa bli besviken. Är det första barnet för dig?
  • Kokos90
    carnations skrev 2021-06-28 09:34:58 följande:

Förra gången började med värkar bf+10 så räknar med en sen bebis denna gången också för att slippa bli besviken. Är det första barnet för dig?

Ja första barn , räknar också med sen bebis för att slippa besvikelsen xD
  • Limeblad
    Kokos90 skrev 2021-06-27 22:39:10 följande:

Skönt att ha jobbat färdigt , så man får lite tid för återhämtning och mental förberedelse!

Jag har varit ledig en vecka redan och har bf 18 juli, tog fyra veckors semester innan bf. Jag packade väskan idag så känner mig redo när mini vill titta ut men är inställd på att det tar flera veckor än :D

Jobbar denna vecka också så kommer ha ca 2,5 veckor till BF. Både min mamma och syster har dock fött före BF (även första barnet) och har förstått att det delvis är ärftligt så risken/chansen är att det inte blir så lång ledighet för mig.
  • LyCKa55

Vår lilla flicka föddes 6/7 på BF+2! Nu njuter vi av henne och bröderna är så glada i henne:) Vi har haft lite svårt för namn. Eller jag har beslutsångest. Har haft ett favoritnamn länge men sen blev jag osäker näe hon föddes. Men jag tror det är att jag alltid velat ha en flicka o verkligen vill att det ska bli rätt.

Svar på tråden BF Juli 2021