• Nowoli

BF Juli 2021

En tråd för oss med BF i juli 2021.

• Svar på tråden BF Juli 2021
  • Kokos90

Så roligt med alla ultraljud!! Vi hade också i veckan, visade sig vara en frisk liten tös:) men blev flyttade igen!! Så segt att behöva ?göra om? flera dagar hahan npgon mer som blivit flyttad både vid kub och rul? Jag blev flyttad 6 dagar på kub och ytterligare 5 på rul så totalt 11 dagar .. trodde inte det skulle skilja så mycket mellan kub och rul men det kanske är vanligt ??

Lycka till till er som fortfarande har rul framför er:)

• LyCKa55
    Imsedal skrev 2021-02-13 15:55:30 följande:

Har RUL på ca 2 veckor, känns super långt dit! Man vill ju veta om allt står rätt till och hur allt ser ut för bebis. Så nervös. Ni som har varit redan, hur ser era RUL bilder ut? Kunde ni se könet på dem dvs nub teorin? Vi vill veta kön så är så nyfiken på vad det kan vara för någon liten sparvel i magen. Sen spelar såklart könet ingen roll så, det viktigaste för oss är att barnet är friskt! Men såklart nyfiken blir man!

På kub-bilderna kunde man se o gissa nub. De kan man inte på RUL-bilderna för då är den för stor o könet är utvecklat. Vi fick bilder med bara mage o huvud så där syns inte könet. Hon filmade underifrån när vi tittade på de. O där fanns varken snopp eller pung men tre streck:)
  • LyCKa55
    Kokos90 skrev 2021-02-13 21:46:41 följande:

Så roligt med alla ultraljud!! Vi hade också i veckan, visade sig vara en frisk liten tös:) men blev flyttade igen!! Så segt att behöva ?göra om? flera dagar hahan npgon mer som blivit flyttad både vid kub och rul? Jag blev flyttad 6 dagar på kub och ytterligare 5 på rul så totalt 11 dagar .. trodde inte det skulle skilja så mycket mellan kub och rul men det kanske är vanligt ??

Va roligt med en flicka! Vi ska också få de:)

Jag blev flyttad 2dagar på kub o inget på rul.
  • Imsedal
    LyCKa55 skrev 2021-02-13 22:08:07 följande:

På kub-bilderna kunde man se o gissa nub. De kan man inte på RUL-bilderna för då är den för stor o könet är utvecklat. Vi fick bilder med bara mage o huvud så där syns inte könet. Hon filmade underifrån när vi tittade på de. O där fanns varken snopp eller pung men tre streck:)

Jahaaa det visste jag inte! Att nub bara går att se på tidiga ultraljud, ej på RUL. Men som du skriver och det känns logiskt, att då är den för stor och könet är utvecklat! Tack för info :)
  • Imsedal

Åh grattis till en frisk liten tös! Så underbart! Jag har hela tiden ?känt?/magkänslan att det är en kille i magen. Men vi får se vad RUL visar!
  • Goldenrobot

Grattis till friska lilla flickan <3

Jag blev flyttat en vecka vid KUB (eller egentligen vid VUL, så då fick jag direkt en återbudstid till KUB så det inte skulle riskera att göras för sent..), men framåt så snuvades istället på en vecka ;) RUL stämde på dagen med KUB. I en av mina tidigare graviditeter har jag för mig RUL skiljde ett par dagar från KUB, men eftersom mätning vid KUB ska vara med tillförlitlig(?) än RUL så ändrade de inte BF då. Alla barn ska ju växa lika i början och sen kan de växa lite olika ju senare i graviditeten som jag fattat det.

Känner mig ö h t lite snuvad på den här graviditeten som "missade" en vecka och fortfarande en bit in i vecka 20 inte ens själv kan se att jag är gravid öven om jag är helt utan kläder :o Skönt att inte vara stor när man ska på med vinterkläder o s v förstås, men så svårt att fatta att det är nån där och så gillar jag ju att ha lilla magen <3 Så mysigt ju! Men det hinner ju komma :)

Börjar dock verkligen förstå hur folk kan missa en graviditet i flera månader :D Jag har varit gravid två gånger tidigare och är relativt normalbyggd och inte särskilt lång, men den här graviditeten vill verkligen vara anonym...
  • Kokos90
    Goldenrobot skrev 2021-02-14 14:45:53 följande:

Grattis till friska lilla flickan <3

Jag blev flyttat en vecka vid KUB (eller egentligen vid VUL, så då fick jag direkt en återbudstid till KUB så det inte skulle riskera att göras för sent..), men framåt så snuvades istället på en vecka ;) RUL stämde på dagen med KUB. I en av mina tidigare graviditeter har jag för mig RUL skiljde ett par dagar från KUB, men eftersom mätning vid KUB ska vara med tillförlitlig(?) än RUL så ändrade de inte BF då. Alla barn ska ju växa lika i början och sen kan de växa lite olika ju senare i graviditeten som jag fattat det.

Känner mig ö h t lite snuvad på den här graviditeten som "missade" en vecka och fortfarande en bit in i vecka 20 inte ens själv kan se att jag är gravid öven om jag är helt utan kläder :o Skönt att inte vara stor när man ska på med vinterkläder o s v förstås, men så svårt att fatta att det är nån där och så gillar jag ju att ha lilla magen <3 Så mysigt ju! Men det hinner ju komma :)

Börjar dock verkligen förstå hur folk kan missa en graviditet i flera månader :D Jag har varit gravid två gånger tidigare och är relativt normalbyggd och inte särskilt lång, men den här graviditeten vill verkligen vara anonym...

Jag jag också hört det där med att att man inte brukar flytta igen vid eftersom det är mer pålitligt vid kub men det är kanske olika .. och egentligen spelar det ju ingen roll mer än att man inte vill riskera att gå för mycket över tiden :)

Jaa förstår det nu vill jag också börja se lite mage! Och känna bebisen. Kändes skönt att få se henne på rul igen eftersom jag inte känt rörelser än och fortfarande kan ha alla byxor. Först nu senaste 1-2 veckorna börjar byxorna sitta lite tight så hoppas magen syns lite snart! Just nu ser det mest ut som att jag ätit lite många semlor :p
  • Limeblad

Jag har rul i mitten av nästa vecka. Tiden släpar sig fram! Men jag har känt bebisen ett par gånger så jag tror den har det bra därinne. Har blivit lite rundare nu men magen är mer mjuk än spänd. Hade hoppats fettvalken skulle sprida ut sig men den ligger kvar och pöser över jeanskanten haha

• Limeblad

RUL såg bra ut, så himla skönt! Känner bebisen lite varje dag nu och har fått mer mage så nu känner jag mig gravid på riktigt :) Hur har ni det?

• Goldenrobot
    Limeblad skrev 2021-02-24 11:04:06 följande:

RUL såg bra ut, så himla skönt! Känner bebisen lite varje dag nu och har fått mer mage så nu känner jag mig gravid på riktigt :) Hur har ni det?

Vad härligt <3 Visst ville ni kolla kön? Gick det att se? (Du behöver såklart inte skriva ut det..)
Svar på tråden BF Juli 2021