• Nowoli

BF Juli 2021

En tråd för oss med BF i juli 2021.

• Svar på tråden BF Juli 2021
  • Goldenrobot

Verkligen lustigt med så olika storlek på magar. Jag är i vecka 18 och har ingen "gravidmage" - tredje graviditeten och med de tidigare hade jag absolut haft svårt att dölja det den här veckan.

Nu jobbar jag hemifrån så ingen på jobbet märker ju något oavsett, men jag skulle lätt kunna åka till kontoret utan att nån skulle ens misstänka nåt. Har ff mina "vanliga" jeans t o m. Det är så jag börjar undra om allt verkligen står rätt till därinne...

• Limeblad

Nu har jag börjat berätta på jobbet. Typ för chefen och närmsta kollegor. Börjar synas lite mer nu så går och suger in magen i korridorerna haha

• drömmaromsmått

Igår hade jag mitt rul allt såg bra ut och jag fick bf 30juni istället för 2juli.

När bm som gjorde ultraljudet såg att jag varit igångsatt och hur mina förlossningar förlöpt så bokade hon direkt in en bedömning i v37 så förhoppningsvis blir det igångsättning i v38 :)

En till liten tjej är det där inne, hon låg med näsan nerborrad i moderkakan så hon var lite svår att få bra bild på men efter kiss och gymnastik vände hon sig nog för att vi skulle kunna mäta helt.

Jag är enorm över magen redan nu, mycket större än med de fyra andra, haha jag köpte en större vinterjacka när jag visste att vi skulle ha barn men den är redan förliten över magen, flera ii familjen var övertygade om att det var mer än en där inne så stor somnjag är redan.

• LyCKa55
    drömmaromsmått skrev 2021-02-05 10:25:25 följande:

Igår hade jag mitt rul allt såg bra ut och jag fick bf 30juni istället för 2juli.

När bm som gjorde ultraljudet såg att jag varit igångsatt och hur mina förlossningar förlöpt så bokade hon direkt in en bedömning i v37 så förhoppningsvis blir det igångsättning i v38 :)

En till liten tjej är det där inne, hon låg med näsan nerborrad i moderkakan så hon var lite svår att få bra bild på men efter kiss och gymnastik vände hon sig nog för att vi skulle kunna mäta helt.

Jag är enorm över magen redan nu, mycket större än med de fyra andra, haha jag köpte en större vinterjacka när jag visste att vi skulle ha barn men den är redan förliten över magen, flera ii familjen var övertygade om att det var mer än en där inne så stor somnjag är redan.

Härligt! Grattis!

Vad har du sen innan?

Jag har RUL på torsdag! Längtar så! Hoppas på flicka här med då vi har två pojkar.

Hur är det med illamåendet nu?

Skönt att ha en plan inför förlossningen
  • drömmaromsmått
    LyCKa55 skrev 2021-02-05 10:50:58 följande:

Härligt! Grattis!

Vad har du sen innan?

Jag har RUL på torsdag! Längtar så! Hoppas på flicka här med då vi har två pojkar.

Hur är det med illamåendet nu?

Skönt att ha en plan inför förlossningen

Tre flickor och en pojke sen innan så han är fortsatt ensam i ekän utökad tjejmaffia.

Illamåendet är det samma, eller ja jag kräks inte på samma sätt men det är tack vare medicinerna och jag är sängliggande hela dagarna fortfarande. Så det är trist, förra graviditeten Å tränade jag och tog promenader men nu klarar jag inget.

Är jätteskönt men alltid nervöst fram till själva förlossningen att det ska börja i förväg och att jag ska få föda hemma.
  • HenneGrek

Svårt att dölja den här... Vecka 15+2 haha. Var smal innan typ 62 kg och 167 cm lång, var ska detta sluta :'D

• LyCKa55
    drömmaromsmått skrev 2021-02-05 13:37:37 följande:

Tre flickor och en pojke sen innan så han är fortsatt ensam i ekän utökad tjejmaffia.

Illamåendet är det samma, eller ja jag kräks inte på samma sätt men det är tack vare medicinerna och jag är sängliggande hela dagarna fortfarande. Så det är trist, förra graviditeten Å tränade jag och tog promenader men nu klarar jag inget.

Är jätteskönt men alltid nervöst fram till själva förlossningen att det ska börja i förväg och att jag ska få föda hemma.

Typ som jag i min familj:) Fast jag är ensam med alla grabbar. Hoppas på nån mer på min sida:)

Jasså? Brukar de gå jättefort?
  • LyCKa55
    HenneGrek skrev 2021-02-05 13:40:49 följande:

Svårt att dölja den här... Vecka 15+2 haha. Var smal innan typ 62 kg och 167 cm lång, var ska detta sluta :'D

Fin mage!

Här kommer en bild på min:) V.19(18+4). Håller mig nog som med de andra två i storlek ungefär. Känner du nåt? Jag känner bebisen varje dag nu sen v.17 ungefär. Så mysigt!

• HenneGrek
    LyCKa55 skrev 2021-02-05 15:36:50 följande:

Fin mage!

Här kommer en bild på min:) V.19(18+4). Håller mig nog som med de andra två i storlek ungefär. Känner du nåt? Jag känner bebisen varje dag nu sen v.17 ungefär. Så mysigt!

Åh vad gulligt! Jag har misstänkt att jag känt något bubbel/fladdrar ibland men är inte säker, längtar också tills jag kan känna precis som du :D
  • drömmaromsmått
    LyCKa55 skrev 2021-02-05 15:34:13 följande:

Typ som jag i min familj:) Fast jag är ensam med alla grabbar. Hoppas på nån mer på min sida:)

Jasså? Brukar de gå jättefort?

Ja det är kul med någon av varje även om det i slutändan faktiskt inte spelar någon roll vad det är för sort, sonen sa idag att han är glad att vara mammas enda pojk ?

Ja jag har ganska snabba förlopp ettan tog 4h och med sonen som var 2a öppnade jag mig till 7cm utan några direkta värkar att prata om så jag hade tur då jag hade tid hos bm för kontroll och hon gjorde en undersökning och upptäckte att jag var öppen 6-7cm, var på förlossningen i 1,5h totalt kom in utan värkar när det väl startade hann jag knappt med, så det var tur vi var på plats för då hade vi ca 1h till förlossningen.

De två sista blev igångsatt och tog under 6h var från droppstart.
Svar på tråden BF Juli 2021