• Nowoli

BF Juli 2021

En tråd för oss med BF i juli 2021.

• Svar på tråden BF Juli 2021
  • Hejhopp89

Hej på er ???? har också bf i juli, den 5 ????.

Vi väntar vårt tredje barn.

Någon som är duktig på att tyda ultraljudsbilder?

Vi är galet nyfiken här hemma ????

RUL på måndag ????

• Hejhopp89

Hej på er ???? har också bf i juli, den 5 ????.

Vi väntar vårt tredje barn.

Någon som är duktig på att tyda ultraljudsbilder?

Vi är galet nyfiken här hemma ????

RUL på måndag ????

• Hejhopp89

Oj vad tokigt det såg ut, alla mina smilisar blev frågetecken. För er som undrar.

• LyCKa55

Imorgon är det dags för RUL! Börjar bli väldigt spänd o nervös! Vill så gärna ha en flicka så vi får se hur reaktionen blir om de skulle säga pojke. Har redan två grabbar nämligen..

• Goldenrobot
    LyCKa55 skrev 2021-02-10 17:54:39 följande:

Imorgon är det dags för RUL! Börjar bli väldigt spänd o nervös! Vill så gärna ha en flicka så vi får se hur reaktionen blir om de skulle säga pojke. Har redan två grabbar nämligen..

Spännande! Hade för mig att vi hade RUL samma dag, men jag har inte förrän på måndag. Min mage har inte vuxit så varje dag den här veckan har jag tänkt ringa barnmorskemottagningen för att slippa oroa mig ända till måndag. Ringde min barnmorskas telesvar i måndags men hon var sjuk så nu försöker jag tagga ner min oro istället... Jag vet att det är olika när magen kommer men att jag nu i tredje graviditeten inte ens har mage i vecka 19 när jag redan i första graviditeten hade mage långt tidigare gör mig faktiskt orolig. Samma med rörelser trots moderkaka i bakvägg :/

Vi har två tjejer sen tidigare och jag var säker på en till tjej :) Får se vad de säger på måndag och om det stämmer med NIPT i så fall.
  • HenneGrek

Frågar de alltid om man vill veta könet på RUL eller måste föräldrarna själva fråga?

• LyCKa55
    Goldenrobot skrev 2021-02-10 19:04:15 följande:

Spännande! Hade för mig att vi hade RUL samma dag, men jag har inte förrän på måndag. Min mage har inte vuxit så varje dag den här veckan har jag tänkt ringa barnmorskemottagningen för att slippa oroa mig ända till måndag. Ringde min barnmorskas telesvar i måndags men hon var sjuk så nu försöker jag tagga ner min oro istället... Jag vet att det är olika när magen kommer men att jag nu i tredje graviditeten inte ens har mage i vecka 19 när jag redan i första graviditeten hade mage långt tidigare gör mig faktiskt orolig. Samma med rörelser trots moderkaka i bakvägg :/

Vi har två tjejer sen tidigare och jag var säker på en till tjej :) Får se vad de säger på måndag och om det stämmer med NIPT i så fall.

Jag hade faktiskt den 15/2 först men ringde o fick ändrad dag då de va så sent för mig. Är nu i v.20(19+3). Skulle ha varit i v.21 på måndag.

Jag har moderkakan i framvägg men känner bebisen sparka varje dag. Så det är lugnande. Jag förstår din oro! Men det är olika för alla och olika i olika graviditeter. Det är säkert ingen fara!
  • LyCKa55
    HenneGrek skrev 2021-02-10 19:26:03 följande:

Frågar de alltid om man vill veta könet på RUL eller måste föräldrarna själva fråga?

Vi har kollat kön med ett av två barn o då frågade jag om det. Vi får se imorgon:)!
  • HenneGrek
    LyCKa55 skrev 2021-02-10 20:45:22 följande:

Vi har kollat kön med ett av två barn o då frågade jag om det. Vi får se imorgon:)!

Spännande! Hur vet man om man har moderkakan i framvägg eller bakvägg? Ingen har sagt något till mig haha.
  • LyCKa55
    HenneGrek skrev 2021-02-10 21:17:11 följande:

Spännande! Hur vet man om man har moderkakan i framvägg eller bakvägg? Ingen har sagt något till mig haha.

Ja de ska de verkligen bli:) Barnmorskan sa det vid ultraljudet. Hon sa att den sitter i framvägg o är därför ivägen när man ska göra ultraljud o bilderna blir därför sämre o man känner barnet senare
Svar på tråden BF Juli 2021