• Kokos90

BF Juli 2021

Jag vill gärna hänga här med er! Väntar vårt första med bf 7 juli, men något osäker på bf pga oregelbunden cykel. Fick plus i veckan! Hur mår ni alla, har ni några symtom än?

• Kokos90
    relunivi skrev 2020-11-06 13:04:04 följande:

Hej!

Då ligger vi ganska lika! Har bf 4 juli.

Har mått liiite illa, har ont i brösten samt lite "mensvärk"/växtvärk.

Så roligt! Jag har inte känt av någonting alls ännu, vilket gör att man får lite svårt att tro på det men man får ju försöka njuta av att må bra så länge man gör det för snart slår väl illamåendet till ????
  • Kokos90
    relunivi skrev 2020-11-07 19:16:07 följande:

Ja det är lätt att känna sig inbillningsgravid i början ????

Har du barn sen innan?

Verkligen!

Nej, detta blir vårt första, själv ? :)
  • Kokos90

Jag stannar också kvar på familjeliv , så kul att vi är npgra stycken! Jag är i vecka sju nu och fortfarande inga symtom .. men det kommer väl som helst!

Jag ska till Bm första gången nästa vecka i V8, bokade tiden digitalt genom 1177 :)

• Kokos90
    MRSMK skrev 2020-11-16 22:05:39 följande:

Hej!

Stannar gärna också här på FL.

Bf 2 juli. Lyckades äntligen bli gravid med hjälp av IVF , vår första bebis.

Hade VUL idag och fick höra hjärtat , grät sååå mycket!

Kan inte förstå att det är sant! ??

Ååå , stort grattis vad underbart!!! Hur länge har ni försökt? Var det er första ivf?
  • Kokos90
    Bor utomlands skrev 2020-11-17 23:07:25 följande:

Hej

Jag fick precis en blödning och är jätte orolig för att det ska bli ett tidigt missfall.

Jag är i ca V 5.

Det är inte super mycket blod men inte lite heller.. ljus rött men jag har inte ont i livmodern eller magen.

Gör det alltid ont om man har missfall?

Hur har det gått för dig?? Hoppas allt gått bra!
  • Kokos90

Så roligt att börja berätta för närstående! Vi har berättat för några kompisar mennoniter familjen ännu, vi tänkte också göra det på julafton om vi lyckas hålla oss till dess :)

Hur tänker ni andra kring kub, ska ni göra det? Vi har inte riktigt bestämt oss än..

• Kokos90
    mangon skrev 2020-11-20 21:32:35 följande:

Vad mysigt att få dela!

Perfelt julklapp ju.

Jag kommer bar vara i veckan 12 kring jul.

Men kanske Tt vi berättar för familjen då!

Vilken vecka är du i?

Jag gick in i v 8 igår . Hoppas att vi hunnit göra ultraljudet till julafton det hade känts skönt att få se att där faktiskt är en bebis innan man berättar!
  • Kokos90
    mangon skrev 2020-11-20 22:19:29 följande:

Ja man vill gärna veta att saker står rätt till först.

Jag har egentligen ingen aning om vilken vecka jag är i. Ammar fortfarande vår 10 månader o har ongen regelbunden mens. Men cb digital stod 2-3 på för 1 vecka sen så antar att jag borde vara i vecka 6 landle...oklart haha. Undra om man får göra ett tidigt vul för att kolla hur långt gången man är...

Jag har också dålig koll egentligen, slutade nyligen med minipiller och hade inte haft mens på flera år så hann inte få koll på min menscykeln . Så nu räknar jag sen sista mensen kan nog lika gärna va i vecka sju som i vecka åtta, så blir roligt på ul att få ett nytt bf! Men om du är jätteosäker går det kanske att få ett tidigare för beräkning! När ska du till bm?
  • Kokos90

Hej allihop! Varit borta härifrån ett tag nu! Hur mår alla?? Jag mår fortsatt ganska bra , lätt illamående som kommit senaste veckan men inte som påverkar vardagen och det verkar inte som att det tilltar och blir värre heller (peppar peppar)!

Imorgon ska jag på inskrivningssamtal hos bm, hoppas att få tid för ultraljudet då så att man har något att se fram emot! Vill så gärna se bebisen, har lite svårt att fatta att där verkligen är en bevis!

Svar på tråden BF Juli 2021