• Kokos90

BF Juli 2021

Limeblad skrev 2020-12-07 14:43:47 följande:

Idag var jag på inskrivning och fick lämna prover. Hade hoppats kunna boka tidigt ultraljud men det gick inte utan medicinska skäl. Har kollat privat men allt verkar helt fullbokat lång tid framöver. Så får vänta till efter jul för att få veta att det definitivt finns något de inne. Har typ noll symtom nu men tänker att så länge jag inte blöder så är det nog som det ska.

Jag har typ inte heller några symtom! Man är ju glad över att må bra, framförallt när man hör hur andra har det! Men ändå längtar man lite efter att få känna på riktigt att man är gravid! Jag tror att det känns på riktigt efter att man fått se bebisen på ultraljud! Vi fick tid om typ 3 veckor, längtar!!
  • Kokos90

Hej allihop! Kul att höra hur ni har det.

Vi ska göra kub nästa vecka, det ska bli skönt att få se bebisen. Jag har fortfarande inga symtom så längtar efter att få bekräftat att allt är OK och att där är en bebis. Magen börjar nog synas lite, men mest uppsvälldhet. Efter ultraljudet ska jag försöka börja njuta av att vara gravid!:)

• Kokos90

Hej allihop! Kul att höra hur ni har det.

Vi ska göra kub nästa vecka, det ska bli skönt att få se bebisen. Jag har fortfarande inga symtom så längtar efter att få bekräftat att allt är OK och att där är en bebis. Magen börjar nog synas lite, men mest uppsvälldhet. Efter ultraljudet ska jag försöka börja njuta av att vara gravid!:)

• Kokos90

Roligt!! Jag blev flyttad igår efter kub till 13e, så härligt att se den lille äntligen !

BF-lista

Juli

1:

2:

3: LyCKa55, tredje barnet

4:

5:

6:

7:

8:

9:

10:

11:

12:

13: kokos90, 1

14:

15:

16:

17:

18:

19:

20: Blåstjärna (2)

21:

22:

23:

24:

25:

26:

27:

28:

29:

30:

31:

• Kokos90
    Juliab skrev 2021-01-04 19:36:26 följande:

Hej alla!

Jag behöver lite råd, jag tycker bara jag får ?gör som du själv känner?-svar hela tiden hos MVC. Det är som att de inte kan råda i någonting...

eftersom jag inte vet vad jag känner så undrar jag - vad hade ni gjort?

Jag arbetar ombord på flyget. Får ofta stanna kvar 2-3 dagar på destinationen (som alltid är inom Europa). Jag får flyga fram till v 26 enligt transportstyrelsen.

Nu sedan mitten december rekommenderas gravida att vara extra försiktiga för att undvika smitta. Jag kan välja att sluta flyga tidigare än v 26. Jag är i v 15 nu och alltså i flygtjänst. Det är inte själva flygandet som oroar mig eller som jag funderar över utan snarare eventuell förhöjd risk för smitta. Jag har exv en resa till London om 2v, där jag ska stanna i tre nätter. Och därefter en resa till Schweiz om 3,5v där jag ska stanna i två nätter....

Hur hade ni gjort? Begärt att få sluta med flygtjänst tidigare pga covid-19?

Tack!!

Visst är det svårt att vet svårt man ska förhålla sig ..! Det är ju något man måste känna efter själv. Det är ju svårt att skydda sig om man har ett sånt yrke där man reser och träffar så mycket människor! Jag träffar mycket folk i jobbet också (vårdyrke) men har inte tänkt så mycket på Corona just när det gäller graviditeten men visst är det klokt att vara så försiktig som det bara går, och har du möjlighet pausa ditt arbete tidigare och känner dig orolig tycker jag absolut att du ska göra det! :) hoppas du kommer fram till något som känns bra för dig!
  • Kokos90
    Goldenrobot skrev 2021-01-05 13:38:14 följande:

..och hej tråden förresten :)

Här gled jag in bara sådär :)

Är 41 och har två barn sedan tidigare (2011 och 2014). Redan vid förlossningen 2014 sa vi att vi skulle göra om det men så kom det en massa emellan. Nu börjar jag känna mig lite för gammal - eller i alla fall att våra äldre barn börjar bli så stora - så lite kluven till att börja om...

Såklart glad åt det lilla pyret som överraskade <3

Skulle på KUB igår men var hos läkare förra veckan och var längre gången än enligt sista mens så fick göra KUB direkt på en återbudstid då. Fick bra siffror men valde ändå att göra NIPT så lämnade prov för det imorse. Beroende på resultatet (vilken lång väntan?!) så är nästa tid inte förrän i mitten av feb då jag har RUL i vecka 20. Har ni också så sent? Är beräknad den 7 juli enligt KUB.

Så härligt med en liten mini!! :) och skönt med bra siffror på kub :)

Jag har fått tid för rul i början på v 19, men det var vad jag förstod att göra det tidigt (blev flyttar 6 dagar på kub men det var precis så att jag kunde ha kvar rul den dagen då jag precis kommer ja gått in i v 19) så v 20 låter helt rimligt :)
  • Kokos90
    Imsedal skrev 2021-01-13 16:16:38 följande:

I veckan var jag och gjorde ett ultraljud, i vecka 13 (12+4) , allt såg bra ut såhär långt. Obeskrivlig känsla, att man fick se hur armar och ben viftas runt inne i magen medan man själv inte känner det.

Hur går det för er andra?

Så härligt!!! skönt att ha fått se den lilla...

Har ni berättat för era jobb eller väntar ni lite till?
  • Kokos90

Jag har också rul om två veckor! Kommer vara i vecka 19. Längtar så efter att se att det förhoppningsvis vuxit som den ska och är frisk.. ska ni ta reda på kön om det går?

Jag mör fortsatt bra, tycker nog att magen börjar komma lite mer denna veckan, men jag är inte helt platt ses tidigare så ännu ingen tydlig bebismage, men ändå så stt jag kan känna lite skillnad. Men inga rörelser eller fladdrande än :)

• Kokos90

Så roligt med alla ultraljud!! Vi hade också i veckan, visade sig vara en frisk liten tös:) men blev flyttade igen!! Så segt att behöva ?göra om? flera dagar hahan npgon mer som blivit flyttad både vid kub och rul? Jag blev flyttad 6 dagar på kub och ytterligare 5 på rul så totalt 11 dagar .. trodde inte det skulle skilja så mycket mellan kub och rul men det kanske är vanligt ??

Lycka till till er som fortfarande har rul framför er:)

• Kokos90
    Goldenrobot skrev 2021-02-14 14:45:53 följande:

Grattis till friska lilla flickan <3

Jag blev flyttat en vecka vid KUB (eller egentligen vid VUL, så då fick jag direkt en återbudstid till KUB så det inte skulle riskera att göras för sent..), men framåt så snuvades istället på en vecka ;) RUL stämde på dagen med KUB. I en av mina tidigare graviditeter har jag för mig RUL skiljde ett par dagar från KUB, men eftersom mätning vid KUB ska vara med tillförlitlig(?) än RUL så ändrade de inte BF då. Alla barn ska ju växa lika i början och sen kan de växa lite olika ju senare i graviditeten som jag fattat det.

Känner mig ö h t lite snuvad på den här graviditeten som "missade" en vecka och fortfarande en bit in i vecka 20 inte ens själv kan se att jag är gravid öven om jag är helt utan kläder :o Skönt att inte vara stor när man ska på med vinterkläder o s v förstås, men så svårt att fatta att det är nån där och så gillar jag ju att ha lilla magen <3 Så mysigt ju! Men det hinner ju komma :)

Börjar dock verkligen förstå hur folk kan missa en graviditet i flera månader :D Jag har varit gravid två gånger tidigare och är relativt normalbyggd och inte särskilt lång, men den här graviditeten vill verkligen vara anonym...

Jag jag också hört det där med att att man inte brukar flytta igen vid eftersom det är mer pålitligt vid kub men det är kanske olika .. och egentligen spelar det ju ingen roll mer än att man inte vill riskera att gå för mycket över tiden :)

Jaa förstår det nu vill jag också börja se lite mage! Och känna bebisen. Kändes skönt att få se henne på rul igen eftersom jag inte känt rörelser än och fortfarande kan ha alla byxor. Först nu senaste 1-2 veckorna börjar byxorna sitta lite tight så hoppas magen syns lite snart! Just nu ser det mest ut som att jag ätit lite många semlor :p
  • Kokos90

Hej allihop! Någon kvar på fl?:)

Hur har ni det? Mår ni bra? Någon som gått

Hem från jobbet ?

• Kokos90

Haha jag håller med dig ... även om jag peppar peppar klarat mig hittills från Foglossning och värk så börjar jag känna av i fötterna under promenader att man bär på extra kilon! Och att man är osmidigare när man böjer sig fram och så ????

• Kokos90

Hur har ni det ? :) Jg har jobbat färdigt och väntar på bebis, börjar ju närma sig även om det säkert är flera veckor kvar :)

• Kokos90
    Limeblad skrev 2021-06-27 21:49:50 följande:

Jag jobbar T.o.m fredag och har BF 20 juli. Har varit lite stressad för att tiden gått så snabbt och att man inte kan veta om bebisen kommer i v 38 eller v 42. Känner att jag inte hunnit med att förbereda mig, varken mentalt eller praktiskt. Har haft för mycket på jobbet. Men börjar känna nu att det nog ska ordna sig. Ska börja packa BB-väska imorgon tror jag och jag tror vi köpt allt som behövs första tiden. På att göra-listan står att skriva klart förlossningsbrev, att läsa Föda utan rädsla-boken och gå en digital amningskurs. Förhoppningsvis kommer inte bebisen långt före BF så jag hinner med det.

När har du BF?

Skönt att ha jobbat färdigt , så man får lite tid för återhämtning och mental förberedelse!

Jag har varit ledig en vecka redan och har bf 18 juli, tog fyra veckors semester innan bf. Jag packade väskan idag så känner mig redo när mini vill titta ut men är inställd på att det tar flera veckor än :D
  • Kokos90
    carnations skrev 2021-06-27 22:04:25 följande:

Hej.

Är i vecka 38 och beräknad 13/7, eller 16/7 enligt mina egna beräkningar med andra barnet. Gick hem från jobbet i torsdags och nu börjar eviga väntan. Kvar har jag att packa bb-väska och vet inte om jag ska skriva förlossningsbrev eller inte. Ska bli spännande att se hur allt startar denna gången.

Så spännande ! Hur började det förra gången och när kom bebisen? Nu kan det ju hända grejer när som helst :)
  • Kokos90
    carnations skrev 2021-06-28 09:34:58 följande:

Förra gången började med värkar bf+10 så räknar med en sen bebis denna gången också för att slippa bli besviken. Är det första barnet för dig?

Ja första barn , räknar också med sen bebis för att slippa besvikelsen xD
Svar på tråden BF Juli 2021