Goldenrobot skrev 2021-02-14 14:45:53 följande:
Grattis till friska lilla flickan <3
Jag blev flyttat en vecka vid KUB (eller egentligen vid VUL, så då fick jag direkt en återbudstid till KUB så det inte skulle riskera att göras för sent..), men framåt så snuvades istället på en vecka ;) RUL stämde på dagen med KUB. I en av mina tidigare graviditeter har jag för mig RUL skiljde ett par dagar från KUB, men eftersom mätning vid KUB ska vara med tillförlitlig(?) än RUL så ändrade de inte BF då. Alla barn ska ju växa lika i början och sen kan de växa lite olika ju senare i graviditeten som jag fattat det.
Känner mig ö h t lite snuvad på den här graviditeten som "missade" en vecka och fortfarande en bit in i vecka 20 inte ens själv kan se att jag är gravid öven om jag är helt utan kläder :o Skönt att inte vara stor när man ska på med vinterkläder o s v förstås, men så svårt att fatta att det är nån där och så gillar jag ju att ha lilla magen <3 Så mysigt ju! Men det hinner ju komma :)
Börjar dock verkligen förstå hur folk kan missa en graviditet i flera månader :D Jag har varit gravid två gånger tidigare och är relativt normalbyggd och inte särskilt lång, men den här graviditeten vill verkligen vara anonym...
Jag jag också hört det där med att att man inte brukar flytta igen vid eftersom det är mer pålitligt vid kub men det är kanske olika .. och egentligen spelar det ju ingen roll mer än att man inte vill riskera att gå för mycket över tiden :)
Jaa förstår det nu vill jag också börja se lite mage! Och känna bebisen. Kändes skönt att få se henne på rul igen eftersom jag inte känt rörelser än och fortfarande kan ha alla byxor. Först nu senaste 1-2 veckorna börjar byxorna sitta lite tight så hoppas magen syns lite snart! Just nu ser det mest ut som att jag ätit lite många semlor :p