• Anonym (Slavar)

På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?

På vilket sätt är inte alla ni slavar här när ni måste betala skatt inom ett samhälle eller få fängelse med hjälp av våld?
    Om ni inte gör det får ni böter, och sedan fängelse med hjälp av våld och tvång även om ni skulle vägra. På vilket sätt är inte det ren slaveri? Varför kan inte skatt vara frivilligt inom ett samhälle istället för tvång och slaveri? Diskutera.

• Svar på tråden På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?
  • nihka
    Anonym (Skattmasen) skrev 2020-08-30 18:11:59 följande:
    Du slog in den i mål på returen - målvakten var upptagen med att kontera och attestera fakturor
    Hoppas du inte sitter i en koja och gör det utan att betala erfoderliga avgifter
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Skattmasen)

Saknar tiden med alla dessa kojor jag och dottern byggde  Hjärta

nihka skrev 2020-08-30 18:34:33 följande:
    Hoppas du inte sitter i en koja och gör det utan att betala erfoderliga avgifter smile2.gif

Vi blev hårt 'beskattade' av hennes mor...
  • Anonym (Faktura istället för skatt?)
    nihka skrev 2020-08-30 18:30:23 följande:
    Jag ger dig en chans att googla vad koja betyder en gång till innan jag kommenterar detta ytterligare.

Säg till när du är klar.
    Ordet fastighet har absolut ingen som helst koppling till någon byggnad över huvud taget i skatteverkets värld.

Lagfaren ägare betalar fastighetsskatt även på fullständigt obebyggd mark.

Det är fult att äga enligt Jante, det måste vi bestraffa.
  • Anonym (Skattmasen)
    Anonym (Faktura istället för skatt?) skrev 2020-08-30 19:08:01 följande:
    Ordet fastighet har absolut ingen som helst koppling till någon byggnad över huvud taget i skatteverkets värld.

Ett sätt att komma runt det för dig är att skaffa en så kallad byggnad på ofri grund som är så lågt värderad att den saknar taxeringsvärde - en koja som föreslogs ovan  - på arrenderad mark skulle funka.
  • nihka
    Anonym (Faktura istället för skatt?) skrev 2020-08-30 19:08:01 följande:

Nope. Finns ingen markskatt.

Centerns ungdomsförbund har haft det på förslag, men jag skulle inte tro det blir något av det.

Varför käftar du emot när det finns undantag som du skulle kunna använda dig av? Det gör att jag tror att du inte alls vill skapa något eget utan bara gnälla.
  • nihka
    Anonym (Skattmasen) skrev 2020-08-30 18:51:45 följande:

Saknar tiden med alla dessa kojor jag och dottern byggde  Hjärta

Vi blev hårt 'beskattade' av hennes mor...
    Bäst du startar en tråd om det och hur ni hanterade slaveriet
  • Anonym (Faktura istället för skatt?)
    nihka skrev 2020-08-30 22:16:43 följande:
    Nope. Finns ingen markskatt.
    Eftersom att jag personligen genom åren ägt ganska många fastigheter, bebyggda med både boningshus och industribyggnader, men även de som varit helt obebyggda, så vet jag av egen erfarenhet att det du säger inte stämmer, alls. 

Det värsta är ju fastighetstyp 210, småhusenhet-tomtmark (i vardagligt tal en obebyggd villatomt). Då har du till o med högre fastighetsskatt än vad du senare får i fastighetsavgift när tomtmarken är bebyggd, 1% resp 0.75%
    Anonym (Skattmasen) skrev 2020-08-30 19:18:05 följande:
    Ett sätt att komma runt det för dig är att skaffa en så kallad byggnad på ofri grund som är så lågt värderad att den saknar taxeringsvärde - en koja som föreslogs ovan  - på arrenderad mark skulle funka.
    Faktiskt, den hade jag inte koll på.

Men det gäller att få ett taxerat byggnadsvärde under 50.000:- Annars är du skyldig att betala fastighetsavgiften (dock halva taket) trots att du inte ens äger marken det står på, Sverige är fantastiskt.

• nihka
    Anonym (Faktura istället för skatt?) skrev 2020-08-30 23:02:26 följande:
    Eftersom att jag personligen genom åren ägt ganska många fastigheter, bebyggda med både boningshus och industribyggnader, men även de som varit helt obebyggda, så vet jag av egen erfarenhet att det du säger inte stämmer, alls. 

Det värsta är ju fastighetstyp 210, småhusenhet-tomtmark (i vardagligt tal en obebyggd villatomt). Då har du till o med högre fastighetsskatt än vad du senare får i fastighetsavgift när tomtmarken är bebyggd, 1% resp 0.75%

Men det gäller att få ett taxerat byggnadsvärde under 50.000:- Annars är du skyldig att betala fastighetsavgiften (dock halva taket) trots att du inte ens äger marken det står på, Sverige är fantastiskt.

Jag ger dig en chans att googla vad mark betyder en gång till innan jag kommenterar detta ytterligare.

Säg till när du är klar.
  • Anonym (tobbe)
    Anonym (Faktura istället för skatt?) skrev 2020-08-30 14:21:10 följande:
    mmm, precis.

Det skulle nog vara enda sättet, bara äga begagnat lösöre, driva runt likt en luffare o utnyttja varje mm av allemansrätten.... Byta till sig mat i utbyte mot olika tjänster man kan utföra?

Nä, även jag är ju uppfostrad i detta Sosse-marinerade land, i en arbetarfamilj. Jag har blivit matad med dessa floskler om solidaritet sen barnsben, jag har tagit stolthet i att vara en bidragande del i det svenska samhället.
    Men sen 15-20år så har jag funnit mig själv ifrågasätta mer o mer, jag ser o hör dagligen saker som får mig att ifrågasätta vad tusan det är som håller på att hända.
    I dessa digitaliserade tider med fritt flytande information finns ju även möjlighet att själv bilda sig en uppfattning som inte funnits tidigare. De som nu vill kan själva aktivt söka ofärgad och ofiltrerad information, själva processera den och bilda sig en uppfattning. Istället för att bara sitta i tv-soffan o bli matad...

Men jag känner att det börjar dra lite OT för just denna tråden...
    Du är medveten om att den sk infon inte är objektiv. Det är för det mesta fejkade fakta gjorda av människor som vill få dig att agera som dom vill. Fakta kan man leta själv och den har alltid funnits där. Vi har ju något som heter offentlighetsprincipen. Du har alltid kunnat ta fram fakta om hur staten styrs.
  • Anonym (tobbe)
    Anonym (Faktura istället för skatt?) skrev 2020-08-30 23:02:26 följande:

Fastighetsskatten är borttagen. Vilket var dumt för det var ett sätt att beskatta dom rika utan att dom kunde smita så som dom gör med andra skatter. 

Sen en koja är svårt att beskatta dels för att den kan man slänga upp varsomhelst och dels för att den inte är beskattningsbar. På samma sätt som ett tält inte är det ett tält är ju på sätt o vis en koja det också fast gjord av tyg. Men som andra skrivit du får nog googla lite fakta för det verkar som om du betalar skatter som du inte behöver. Skatteverket lär nog undra över all fastighetsskatt och annat du betalar in.
Svar på tråden På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?