Anonym (Skattmasen) skrev 2020-08-26 18:48:46 följande:
Inte bara att skilja på olika skattesubjekt som är problemet, utan även semantisk medvetenhet ....
Huvudsats och bisats har en speciell relation som påverkar betydelsen av innehållet i det dessa uttrycker.
Du har fortfarande fel, helt fel i det du skriver om att du håller med mig.
Dina egna teorier om naivitet och trygghetsknarkande är enbart dina egna uppfattningar och har ingenting att göra med att du håller med mig. Det är enbart dina egna åsikter.
Ovanan att tillskriva andra sina egna åsikter medvetet eller omedvetet är ett riktigt uselt retoriskt grepp.
Jag ber om ursäkt, jag missade faktiskt helt att det slunkit in ett "inte" där.
Anonym (Skattmasen) skrev 2020-08-26 00:03:13 följande:
Det är väl diskutabelt hur många dessa 'många' är som
inte stödjer att den offentliga välfärden skall demonteras och att var och en lämnas till egen förmåga i fråga om tex förlossning, bvc, skola, dagis, tandvård högre utbildningar.
Det du förespråkar leder till ett mycket segregerat samhälle där dagens problem kommer att framstå som futtiga i jämförelse.
Jag missade det eftersom alla dina andra argument får dig att framstå som att du faktiskt föredrar detta vansinne till skattefinansierad välfärd som vi har idag.
Du fick det framstå som att du ansåg det vara en negativ utveckling om vi gör förändringar i välfärden som leder till "ett mycket segregerat samhälle."
Jag ber åter igen om ursäkt, jag ska inte läsa så slarvigt i fortsättningen.