• Anonym (Slavar)

På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?

På vilket sätt är inte alla ni slavar här när ni måste betala skatt inom ett samhälle eller få fängelse med hjälp av våld?
    Om ni inte gör det får ni böter, och sedan fängelse med hjälp av våld och tvång även om ni skulle vägra. På vilket sätt är inte det ren slaveri? Varför kan inte skatt vara frivilligt inom ett samhälle istället för tvång och slaveri? Diskutera.

• Svar på tråden På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?
  • nihka
    Anonym (Faktura istället för skatt?) skrev 2020-08-30 00:17:09 följande:
    Nu ser jag inte att just turister är någon nämnvärd påfrestning på socialföräkringssystemen eller något annat som jag anser bör vara skattefiansierat.
    Det är för att de betalar skatt i sina hemländer och det finns överenskommelser länder emellan att hjälpa varandra. Du vet det där du inte vill ha: att man hjälper varandra.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Faktura istället för skatt?)
    nihka skrev 2020-08-30 10:26:27 följande:
    Varför köper du dig inte en bit mark och bygger dig en koja så kan du bo där utan att betala något och utan att få något.
    Du är medveten om att du behöver betala fastighetsavgift när du äger en fastighet i detta land?  Det hette tidigare fastighetsskatt...

Det är inte bara inkomster av arbete eller avkastning på kapital som beskattas.
  • Anonym (Skattmasen)
    Anonym (Faktura istället för skatt?) skrev 2020-08-30 11:17:33 följande:
    Du är medveten om att du behöver betala fastighetsavgift när du äger en fastighet i detta land?  Det hette tidigare fastighetsskatt...

Det är ingen skatt på tält, annat än momsen, men om du köper ett begagnat tält slipper du den skatten.

Så länge du inte stannar för länge på samma plats och inte stör ägare eller andra som vistas i naturen är det inga problem, för transport kan du skaffa en skattebefriad  begagnad cykel.

Nyttjande av mobiltelefon innebär att du får lov att betala moms. 

Mat och husgeråd finns att få tag i momsfritt och kanske också gratis.

Om du inte vill betala annan skatt än inkomstskatten är det möjligt för den som vill.
    Anonym (Skattmasen) skrev 2020-08-30 12:35:08 följande:
    Det är ingen skatt på tält, annat än momsen, men om du köper ett begagnat tält slipper du den skatten.

Så länge du inte stannar för länge på samma plats och inte stör ägare eller andra som vistas i naturen är det inga problem, för transport kan du skaffa en skattebefriad  begagnad cykel.

Om du inte vill betala annan skatt än inkomstskatten är det möjligt för den som vill.
    mmm, precis.

Det skulle nog vara enda sättet, bara äga begagnat lösöre, driva runt likt en luffare o utnyttja varje mm av allemansrätten.... Byta till sig mat i utbyte mot olika tjänster man kan utföra?

Nä, även jag är ju uppfostrad i detta Sosse-marinerade land, i en arbetarfamilj. Jag har blivit matad med dessa floskler om solidaritet sen barnsben, jag har tagit stolthet i att vara en bidragande del i det svenska samhället.
    Men sen 15-20år så har jag funnit mig själv ifrågasätta mer o mer, jag ser o hör dagligen saker som får mig att ifrågasätta vad tusan det är som håller på att hända.
    I dessa digitaliserade tider med fritt flytande information finns ju även möjlighet att själv bilda sig en uppfattning som inte funnits tidigare. De som nu vill kan själva aktivt söka ofärgad och ofiltrerad information, själva processera den och bilda sig en uppfattning. Istället för att bara sitta i tv-soffan o bli matad...

Men jag känner att det börjar dra lite OT för just denna tråden...
  • nihka
    Anonym (Faktura istället för skatt?) skrev 2020-08-30 11:17:33 följande:

Du är medveten om att du inte behöver betala fastighetsavgift för en skogskoja?

Och om du inte vet skillnaden på en fastighet och en koja kan du köpa ett tält. Jag garanterar att du inte behöver betala någon avgift för att sätta upp ett tält på din egen mark.
  • nihka
    Anonym (Skattmasen) skrev 2020-08-30 12:35:08 följande:

Hahaha. Jag var tvåa på bollen
  • nihka
    Anonym (Faktura istället för skatt?) skrev 2020-08-30 14:21:10 följande:
    mmm, precis.

Det skulle nog vara enda sättet, bara äga begagnat lösöre, driva runt likt en luffare o utnyttja varje mm av allemansrätten.... Byta till sig mat i utbyte mot olika tjänster man kan utföra?

Nä, även jag är ju uppfostrad i detta Sosse-marinerade land, i en arbetarfamilj. Jag har blivit matad med dessa floskler om solidaritet sen barnsben, jag har tagit stolthet i att vara en bidragande del i det svenska samhället.
    Men sen 15-20år så har jag funnit mig själv ifrågasätta mer o mer, jag ser o hör dagligen saker som får mig att ifrågasätta vad tusan det är som håller på att hända.
    I dessa digitaliserade tider med fritt flytande information finns ju även möjlighet att själv bilda sig en uppfattning som inte funnits tidigare. De som nu vill kan själva aktivt söka ofärgad och ofiltrerad information, själva processera den och bilda sig en uppfattning. Istället för att bara sitta i tv-soffan o bli matad...

Men jag känner att det börjar dra lite OT för just denna tråden...
    Jaha så solidaritet är floskler. Du vet luffare som driver runt är till stor del beroende av andra människors solidaritet. Om det inte vore för alla dessa människor som bidrar till det svenska samhället skulle det inte finnas några parkbänkar att sitta på, inga broar att sova under och ingen gatubelysning att läsa sin gratistidning under. Inte heller några härbärgen eller soppkök. Då klart.

SÅ du tror det finns ofiltrerad information. Hahahaha! Dagens bästa!
    nihka skrev 2020-08-30 17:59:44 följande:
    Du är medveten om att du inte behöver betala fastighetsavgift för en skogskoja?

Och om du inte vet skillnaden på en fastighet och en koja kan du köpa ett tält. Jag garanterar att du inte behöver betala någon avgift för att sätta upp ett tält på din egen mark.
    nihka skrev 2020-08-30 18:00:47 följande:

Jag ger dig en chans att googla vad fastighet betyder en gång till innan jag kommenterar detta ytterligare.

Säg till när du är klar.
  • Anonym (Skattmasen)
    Hahaha. Jag var tvåa på bollen smile2.gif
    Du slog in den i mål på returen - målvakten var upptagen med att kontera och attestera fakturor
  • nihka
    Anonym (Faktura istället för skatt?) skrev 2020-08-30 18:09:45 följande:

Jag ger dig en chans att googla vad fastighet betyder en gång till innan jag kommenterar detta ytterligare.

Säg till när du är klar.
    Jag ger dig en chans att googla vad koja betyder en gång till innan jag kommenterar detta ytterligare.

Säg till när du är klar.
Svar på tråden På vilket sätt är ni inte slavar som arbetar för staten?