• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Grustradgarden skrev 2020-08-28 08:37:54 följande:

Haha, jaaa men embryologen kände sig så osäker och läkaren pekade inte riktigt åt mig så det kändes som luft bara. Ja, jag vill ju tro på detta men vågar inte hoppas ännu. Börjat lyssna på Ruvarpodden och det känns ju så skönt att fler är eller har varit med om samma.

Hur många försök har ni gjort? Kanske redan frågat det, men jag blandar ihop alla användarnamn. :) förlåt i så fall!

Åå, hoppas att kliniken ändå har rätt. Jag är så dålig på det här med tider och så, men kan det inte vara så att ägget behöver ?ta sig en bit? innan det lossar? :) jag känner också min äl väldigt tydligt. Ska du på fet idag?

Det är säkert i sin ordning. Håller med, poddar är toppen! :)

Vi gjorde vårt första äggplock på SU i våras. Fick två blastocyster till frysen. Fick tillbaka en i juni som inte blev något och ska få tillbaka nästa i veckan som kommer. Hoppas så att den ska klara upptining.

Blir så himla nervös bara. Funderar på om jag borde ringa och fråga dem. Vore så himla tråkigt om det är superviktigt att återföringen blir på exakt rätt dag och sen hade jag ägglossning för tidigt.
  • Grustradgarden
    Clemmentina skrev 2020-08-28 09:31:52 följande:

Det är säkert i sin ordning. Håller med, poddar är toppen! :)

Vi gjorde vårt första äggplock på SU i våras. Fick två blastocyster till frysen. Fick tillbaka en i juni som inte blev något och ska få tillbaka nästa i veckan som kommer. Hoppas så att den ska klara upptining.

Blir så himla nervös bara. Funderar på om jag borde ringa och fråga dem. Vore så himla tråkigt om det är superviktigt att återföringen blir på exakt rätt dag och sen hade jag ägglossning för tidigt.

Ååååh man får verkligen hoppas på det här lilla livet då! Om jag vore du, så hade jag ringt. Man har så mycket oro i kroppen som det är! Bättre att få klara besked, tycker jag.
  • Clemmentina
    Grustradgarden skrev 2020-08-28 10:05:24 följande:

Ååååh man får verkligen hoppas på det här lilla livet då! Om jag vore du, så hade jag ringt. Man har så mycket oro i kroppen som det är! Bättre att få klara besked, tycker jag.

Jag ringde...det ska vara lugnt. Nu kan jag inte göra mer än att hoppas!

Apropå magen så har det hänt mig någon gång. Katrinplommon brukar funka, i kombination med att jag undviker sådant som har en uppstoppande effekt typ te, blåbär och vitt bröd. Annars finns typ mikrolax och liknande men vet inte om du kan ta dem när du kan vara gravid.
  • lizzyli

Äntligen mens!! Innan vi kom in i IVF-svängen hade jag aldrig kunnat tro att jag skulle längta efter mens så mycket som jag gjort under de här åren ????

Nu är det dags för vårt sista försök någonsin, och oavsett hur det går känns det skönt att lämna allt det här bakom sig också. Vi har ju haft turen att få två barn via IVF (icsi) och har en blastocyst kvar i frysen som jag inte vill kasta bort. Så den här månaden ska det avgöras om vår familj är färdig eller om vi blir en till. Taggad!!

• Clemmentina
    lizzyli skrev 2020-08-28 20:46:13 följande:

Äntligen mens!! Innan vi kom in i IVF-svängen hade jag aldrig kunnat tro att jag skulle längta efter mens så mycket som jag gjort under de här åren ????

Nu är det dags för vårt sista försök någonsin, och oavsett hur det går känns det skönt att lämna allt det här bakom sig också. Vi har ju haft turen att få två barn via IVF (icsi) och har en blastocyst kvar i frysen som jag inte vill kasta bort. Så den här månaden ska det avgöras om vår familj är färdig eller om vi blir en till. Taggad!!

Haha, ja tänk att man kan längta så. Lycka till! :)
  • Clemmentina

Nu är jag ruvare igen. Hoppas på tredje gången gillt. Testdag är den 14/9. Någon mer som ruvar nu?

• lizzyli
    Clemmentina skrev 2020-09-02 21:11:09 följande:

Nu är jag ruvare igen. Hoppas på tredje gången gillt. Testdag är den 14/9. Någon mer som ruvar nu?

Spännande!!!! Håller tummarna!
  • Lunaymar

Massa lycka till!! :)
  • Lunaymar

Känner du av några symptom förresten? Eller det kanske är för tidigt än?
  • Clemmentina
    lizzyli skrev 2020-09-03 21:17:53 följande:

Spännande!!!! Håller tummarna!

Lunaymar skrev 2020-09-03 21:28:32 följande:

Känner du av några symptom förresten? Eller det kanske är för tidigt än?

Tack för tummar och hejarop! Haft lätt molvärk sedan återföringen till och från men det är nog nästan för tidigt för att känna något. Vad är ni i processen?
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020