• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Chajsa

Hej, jag hoppar gärna in här. Har uppstartsmöte för IVF 8/9, första någonsin. Försökt få barn i 1,5 år. Gjort utredning och killens spermierörlighet är i nedre normalintervallet, annars visade den ingenting. Har blandade känslor, känns pirrigt men också lite rädd för själva processen och hur det kommer gå.

• Carro9194
    Chajsa skrev 2020-09-07 23:59:43 följande:

Hej, jag hoppar gärna in här. Har uppstartsmöte för IVF 8/9, första någonsin. Försökt få barn i 1,5 år. Gjort utredning och killens spermierörlighet är i nedre normalintervallet, annars visade den ingenting. Har blandade känslor, känns pirrigt men också lite rädd för själva processen och hur det kommer gå.

Har också första mötet snart, känner likadant - pirrigt men samtidigt lite rädd hur det ska gå. Man hoppas ju att det går vägen på första försöket men vågar inte hoppas för mycket.
  • Grustradgarden

Tycker att mitt plus borde varit starkare idag, som är bim? Den översta är tagen nu på morgonen (i och för sig med ganska mycket lutinus i urinen). Det är liiite starkare idag än igår i verkligheten. Känner mig orolig.
  • Clemmentina
    Grustradgarden skrev 2020-09-08 08:30:51 följande:

Tycker att mitt plus borde varit starkare idag, som är bim? Den översta är tagen nu på morgonen (i och för sig med ganska mycket lutinus i urinen). Det är liiite starkare idag än igår i verkligheten. Känner mig orolig.

Det är inte alltid man kan se så stor förändring från en dag till en annan. Det är mycket som spelar in. Drack du lika mycket/lite vätska igår kväll som innan du tog det andra testet? Väntar du ett par dagar tror jag du kommer se en större ökning. Det är positivt att det ökat trots allt. Vet hur jobbigt det där är och att man oroar sig hela tiden. Styrkekram!
  • Grustradgarden

Tack! Hoppas verkligen att den stannar till fredag (testdag)... nu syns det lite bättre ändå. Faan (ursäkta språket) så nojig man är!

• Clemmentina
    Grustradgarden skrev 2020-09-08 08:49:28 följande:

Tack! Hoppas verkligen att den stannar till fredag (testdag)... nu syns det lite bättre ändå. Faan (ursäkta språket) så nojig man är!

Nu syns det bättre! Vet hur det är...var likadan vid min första ivf. Håller tummarna!
  • Odengatan10

Känns ju rimligt att den är svagare om testdag är på fre :) Förstår att du är nojig men det där tycker jag du ska känna dig lugn med, grattis!! Kommer säkerligen vara starkare på fre!
  • Lunaymar
    Carro9194 skrev 2020-09-08 07:23:56 följande:

Har också första mötet snart, känner likadant - pirrigt men samtidigt lite rädd hur det ska gå. Man hoppas ju att det går vägen på första försöket men vågar inte hoppas för mycket.

Hej!

Vi har precis haft vårt första möte och nu väntar vi på att jag ska få mens för att kunna starta med första behandlingen. Kul att vi är 3 och kan följas :)
  • Lunaymar

Det ser helt klart starkare ut idag! Förstår att du är orolig (det hade jag också varit) men det ser ju bra ut änsålänge:)
  • Lina2302

Hänger gärna på här.. varit igång med IVF sen i början av året. Gjort 1 ET och 2 FET (blastocyster) hittills, alla negativa.

Den här gången har jag självmedicinerat mig med Prednisolon eftersom jag har endometrios och misstänker att det kan vara anledningen och min kropp stöter ifrån sig embryona och därmed blir det ingen implementering. Insättning var igår och fick dessutom tillbaka 2!!! Blastocyster denna gången med grad 3AA och 4BA, så nu är jag ruvare och väääldigt spänd på utfallet ????

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020