Lina2302 skrev 2020-09-08 15:28:25 följande:
Jag frågade om graderingen, har frågat varje gång och den bästa jag haft var väl 4AA men finns ju upp till 6 (då är det en hatching blastocyst) .
Så spännande med testdag 13/9, då har vi nästan samtidigt:) kände du något speciellt symptom den gången du blev gravid (MA) eller nu när du ruvar? Jag har känt svag mensvärk första dagarna efter insättning varje gång, gör det nu också..
Intressant! Måste fråga min klinik, tvvärr va det så att jag började noja lite då jag tyckte den här blastocysten såg annorlunda ut än den förra, så började jag läsa på lite... Har ju en kvar i frys så ska fråga om gradering. Läste att hatchade blastocyster i större utsträckning leder till graviditet och att vissa kliniker utför assisterad hatching. Men det kanske då måste vara på en 5AA isf!?
Jag känner inga direkta symtom men mer att det kommer och går så kan lika gärna vara progesteron, lurigt då det ger samma symtom. Jag gjorde en abort när jag var väldigt mycket yngre, då hade jag jättestarka symtom tidigt. Hade ett missfall innan min son och även då mycket symtom. Efter missfallet fick jag en kraftig blödning exakt när min mens skulle komma igång och efter ytterligare några veckor började jag må illa, det visade sig att jag var i v8 med min son. Hade alltså både blött och varit utan symtom, så känner inte att jag kan lita på mina erfarenheter/symtom :)