• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Tino
    Prit skrev 2020-09-11 19:47:03 följande:

Hejsan. Är nya här och har äntligen fått tid via landstinget. Gick privat innan på Nordic i Göteborg - vilket jag är supernöjd med. Nu var det första gången via landstinget på Sahlgrenska. Jag testade menopur 150 som jag kört tidigare. Har då fått ut 12 ägg och nu hittade man endast 6 och 5 mogna. Riktigt besviken. Jag ruvar just nu på en tvådagars på dag 5. Vid insättning odlades 3 vidare och vi får svar på posten om något kunnat frysas. Håller tummarna. Jag håller tummarna på kvalité före kvantitet. Mitt mål var att inte tänka så mycket och inte googla men nu hamnade jag tydligen här. Det finns ändå en trygghet med att det finns fler som går igenom samma jobbiga resa. Har just nu molvärk och undrar om det är såhär jag känt varje gång... Ja nu vet ju. Jag har slutat anteckna för att inte analysera för mkt men nu är de det enda jag vill ha haha. Önskar er alla massa lycka till

Håller tummarna att det går vägen! Och att någon eller några kommer till frysen. Hur kommer det sig att du gått privat först? Jag håller med dig att det är skönt att fler går igenom samma process. Önskar dig lycka till. Jag väntar på indättning av fryst blastocyst på måndag. Jag gjorde en fet i augusti, vilket blev negativt, et i våras och två fet innan det. Nu måste det gå vägen. :) Hur många försök har du gjort?
  • Tino
    camper skrev 2020-09-11 14:14:06 följande:

Idag hade jag ultraljud nr två och sista. Fem äggblåsor har bildats, två fler än första ivf-försöket, så med det sagt, gott tecken.

På tisdag är det äggplock för mig. Så skönt att gå vidare till nästa steg. För efter äggplock brukar det gå undan fram till ruvarperiod. Den kan vi förhoppningsvis prata om vid annat tillfälle.

Heja er som ruvar och börjar närma er testdag,????????

Fantastiskt resultat. Heja heja äggen. :) jag hsr läst igenom hela tråden, men minns inte vem som skrivit vad. Hur många försök har du gjort?
  • Tino
    Grustradgarden skrev 2020-09-10 19:52:59 följande:

Jag har testdag imorgon (ruvardag 15 med en tvådagars) och hoppas att det visar plus även då. Har plussat sen rd 9, när jag testade första gången efter et. Cb digital har ändrat sig från 1-2 till 2-3, men RFSU teststickor stegrar inte särskilt fort. Igår försvann alla mina symptom och jag trodde att det var kört! Men imorse var det iaf fortfarande 2-3 v på digital...

Hur har det gått?
  • Grustradgarden
    Tino skrev 2020-09-12 06:14:33 följande:

Hur har det gått?

Hej och tackar som frågar!

Jag testar fortfarande positivt, är i v 4+4. Ska vänta till 5+1 för att se ifall cb digital visar 3+.

Har fått tid för vul i v 8+1. Berättade att jag var väldigt orolig, och bm var så söt i hur hon bemötte det.

Tror att alla vi ivf:are är eller kommer att vara experter på väntan och därmed få ett inbyggt tålamod utan dess like!

Är det fortfarande måndag som gäller för din del? :)
  • Clemmentina

Mensen verkar komma punktligt idag och morgonens test var negativt. Blir så ledsen! Två fina blastocyster blev ingenting. Nu får vi börja om på nytt då vi inte har fler i frysen. :( Håller tummarna för att det går bättre för er andra som ruvar!

• Clemmentina

Idag hade jag ultraljud nr två och sista. Fem äggblåsor har bildats, två fler än första ivf-försöket, så med det sagt, gott tecken.

På tisdag är det äggplock för mig. Så skönt att gå vidare till nästa steg. För efter äggplock brukar det gå undan fram till ruvarperiod. Den kan vi förhoppningsvis prata om vid annat tillfälle.

Testdag på måndag men negativt idag. :(

Håller tummarna inför ditt äggplock på tisdag!
  • Clemmentina
    Prit skrev 2020-09-11 19:47:03 följande:

Hejsan. Är nya här och har äntligen fått tid via landstinget. Gick privat innan på Nordic i Göteborg - vilket jag är supernöjd med. Nu var det första gången via landstinget på Sahlgrenska. Jag testade menopur 150 som jag kört tidigare. Har då fått ut 12 ägg och nu hittade man endast 6 och 5 mogna. Riktigt besviken. Jag ruvar just nu på en tvådagars på dag 5. Vid insättning odlades 3 vidare och vi får svar på posten om något kunnat frysas. Håller tummarna. Jag håller tummarna på kvalité före kvantitet. Mitt mål var att inte tänka så mycket och inte googla men nu hamnade jag tydligen här. Det finns ändå en trygghet med att det finns fler som går igenom samma jobbiga resa. Har just nu molvärk och undrar om det är såhär jag känt varje gång... Ja nu vet ju. Jag har slutat anteckna för att inte analysera för mkt men nu är de det enda jag vill ha haha. Önskar er alla massa lycka till

Exakt samma erfarenhet som du! Gick först hos Nordic och nu på Sahlgrenska. Testade precis negativt med vår sista blastocyst så nu får vi dra igång nästa behandling. Hur kommer det sig att de valde Menopur? Vi har kört på gonal-f men jag skulle vilja testa Menopur vid det här försöket. Håller tummarna för det du ruvar på och att du får till frysen!
  • Sussna85
    camper skrev 2020-09-09 22:35:17 följande:
    Lycka till.

Jag är också inne i det långa protokollet. Dag åtta med Gonal-f men fortsätter med nässprayen.
    Detsamma till dig {#emotions_dlg.flower}

Här har jag trappat ner sprayen til en borre/ morgon,kvällSkrattande Är på sprutdag 3 idag med Gonal F.

Hur mycket Gonal-f tar du i långa protokollet? Jag fick 175IE sists i korta metoden, nu med långa har jag 300IE, en markant skillnad.

UL på måndag så får se om det långa protokollet är bättre för mig.
  • Sussna85

Yeyy, då var det ett positivt UL! Hade du Gonal F vid första försöket med?

Skönt att börja närma sig ÄP, är alltid en milstolpe i denna resa känner jag {#emotions_dlg.flower}

Jag har testat med både Gonal och Menopur,samma antal ägg vid båda, 8 st.
    Men med menopur var de flesta ägg väldigt olika i storlek och sedan till på köpet omogna vid ÄP. Om det berodde på Menopuren eller ej vet jag icke.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-09-12 07:29:55 följande:

Mensen verkar komma punktligt idag och morgonens test var negativt. Blir så ledsen! Två fina blastocyster blev ingenting. Nu får vi börja om på nytt då vi inte har fler i frysen. :( Håller tummarna för att det går bättre för er andra som ruvar!

Gråter Känner med dig! Stor styrkekram!Hjärta
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020