• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Odengatan10 skrev 2020-09-13 08:40:59 följande:
    Positivt test imorse. Även om svagt, mycket svagare sträck än föregående gång jag blev gravid (vilket iofs ledde till MA). Kanske tar nytt test om ett par dagar.

Jag har fortfarande få symtom, haft lite till och från med spända bröst men försvunnit, svullen mage, tänkt att det beror på Lutinus (tar 3ggr/dag), känt mig ngt mer andfådd när jag tränar och även går i trappor men samtidigt haft mensvärk med ont i ländrygg (som jag brukar få) så trodde mens va på g...

Känner mig försiktigt positiv även om nästa oro börjar, då inget hjärta slog v8 i föregående graviditet. Så nu är alla symtom av alla dess slag välkomna :)

Håller tummarna för oss alla och att vi orkar kämpa vidare!
    Grattis! Håller tummarna  hårtatt ni får se ett litet hjärta slå denna gång! HjärtaNi som plussar nu i denna tråd ger mig hopp om framtiden!
  • Sussna85
    Prit skrev 2020-09-12 19:35:49 följande:
    Ja vi är med uppe i den summan så det känns skönt att ha något att luta sig till om landstingsförsöken inte räcken. Det är sjukt att man försöker först privat och inser att detta kommer aldrig gå. Då tar man kontakt med klinik och tänker YES NU BLIR VI GRAVIDA. nej då börjar nästa tur och väntan. Så frustrerande. Att ha ett befruktat emrbyo i sig ... Som inte sätter sig. Herregud vad sorgligt det är. Vad starka vi är alla som går igenom detta. Håller tummarna för dig på måndag.

Någon som vet när ovitrell sprutan går ur kroppen? Har svullna bröst och tänker att det är pga den. Nu är det 10 dagar sedan jag tog den. Den borde gå ut i dagarna eller ? Samtidigt är det för tidigt med ömma bröst-symptom.... HM detta eviga analyserande
    Jag testa fortfarnade plus 12 dagar efter ovitrelle sprutan sistObestämd Fast de flesta hävdar att den ska vara ur efter 10 dagar,men icke för mig.

• Sussna85
    ijo skrev 2020-09-12 21:03:38 följande:

Rd 6 och testet visar plus. Är försiktigt positiv för vet att det är tidigt. Men underbart <3

Grattis!!{#emotions_dlg.flower}
  • Sussna85

Imorgon är det första kontrollen med UL för att se om det finns några äggblåsor där, har tagir Gonal F 300 IE nu i 4 dagar. Skitnervös att det ska vara tomt därinne, känner inte alls lika mycket denna gång som jag gjorde de andra två ivf försöken.

• Grustradgarden
    Sussna85 skrev 2020-09-13 20:53:24 följande:

Imorgon är det första kontrollen med UL för att se om det finns några äggblåsor där, har tagir Gonal F 300 IE nu i 4 dagar. Skitnervös att det ska vara tomt därinne, känner inte alls lika mycket denna gång som jag gjorde de andra två ivf försöken.

Det kommer gå bra. Förstår din oro. Har du bytt medicin eller dos?
  • Vicktoria88
    Clemmentina skrev 2020-09-12 07:29:55 följande:

Mensen verkar komma punktligt idag och morgonens test var negativt. Blir så ledsen! Två fina blastocyster blev ingenting. Nu får vi börja om på nytt då vi inte har fler i frysen. :( Håller tummarna för att det går bättre för er andra som ruvar!

Neej fy vad tråkigt att läsa..! :(
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-09-13 16:50:36 följande:

Nej vad ledsen jag blir för din skull. Ville titta in och se hur det gick för dig, beklagar verkligen! Kram!

Tack fina du! Det är ledsamt men det är bara att ta nya tag. När ska du göra nästa återföring? Kram
  • Clemmentina
    Vicktoria88 skrev 2020-09-14 00:23:52 följande:

Neej fy vad tråkigt att läsa..! :(

Usch ja, riktigt trist. Men varm i hjärtat över alla fina här som ger så bra stöd. <3
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-09-13 20:53:24 följande:

Håller tummarna för att det ser bra ut idag!
  • Lina2302

Hej igen! Mått så dåligt i helgen så inte orkat skriva eller vara inne på familjeliv. Tog negativt test lördag morgon och blev helt förstörd även om jag vet att det var lite tidigt att testa. Ska göra ett nytt test imorgon, officiell testdag är onsdag med blodprov. Känner fortfarande molvärk av och till och pirr i magen men vågar inte ha någon förhoppning.

Beklagar Clemmentina ????

Och Grattis till er som fått positiva besked!

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020