Always choklad skrev 2020-09-15 18:29:41 följande:
Hej många i samma situation här. Inne på 2 IVF återföring med 3 dagar. Ljusrosa flytningar från igår eftm. Fortsatt idag med även ljusrött flytning/blod? Testning nu på tors men känns rätt kört just nu. Väntar just nu på telefonkö sjukvårdsupplysningen, vad skall jag göra sjukskriva mig och ej gå till jobbet och hoppas det ger bättre förutsättningar eller för det mentala kämpa på så man kan tänka på nått annat än gravid/baby/missfall 24h om dygnet. Hoppet är väl sista som överger en..Håller tummarna hårt.
Välkommen hit. Håller tummarna att blödningen slutar. Det är ganska vanligt att blöda lite pga lutinus. Vad sa sjukvårdsupplysningen?
Prit skrev 2020-09-15 17:54:53 följande:
Idag fick jag hem posten från Sahlgrenska inga av våra 3 embryon klarade sig till frysen. Då tänker man direkt att de som är i mig absolut inte heller kan ha klarat det. Inga direkta symptom längta. Brösten är ömma på sidorna när jag rör dem men är mjuka som som f*an. Har haft molvärk och igår hade jag dragningar och sjukt mensvärk som höll i sig någon minut. Idag är det tystare. Också sett en liten glansig flytning under lutinus . Det kommer inte lika mycket som i början. Har BIM på fredag så det ser inte lovande ut .
Blir riktigt deprimerad om hela behandlingen gick åt skogen nu. Jag tänker att den smärtan jag kände igår var pga lutinus eller slemhinnan som ska ut. Efter senaste behandlingen med lutinus var den värsta mensen jag upplevt. Både gällande mängd och smärta. Gäller det er andra också ?
Så synd! Miljön i din livmoder är bättre än utanför, de satte även in den som såg allra bäst ut och vem vet, just den hade kanske kunna odlats till blastocyst. Det är inte kört än. När jag blev gravid och fick barn hade jag mycket mensvärk, precis som vanligt innan mens. Jag hade aldrig bara pga symptomen kunnat veta att jag var gravid. Jag håller tummarna för dig. Jag har varit med om att lutinus fördröjer mensen, kanske kan det vara därför slemhinnan växer sig tjockare? Och att man därför blöder mer.
FruPhilia skrev 2020-09-15 16:59:56 följande:
Hoppar också in här! Vi har under vintern genomgått en fertilitetsutredning som visade att jag har lågt AMH. Ska nästa torsdag på "IVF-samtal" men inte fått närmare info om exakt vad det innebär. Överhuvudtaget känns det som att vi har fått ganska lite information om gången i allt. Eller så är det bara jag som har kontrollbehov...jag är 36 och vi har försökt bli med barn sedan feb -19. Man blir ju helt tokig till slut i denna djungel...ville nog mest bara säga hej och kanske följas åt litegrann.
Jag tycker att 1177 har bra info om IVF. Har du läst där? Jag tror ni kommer få mer info på nästa möte.
www.1177.se/barn--gravid/barnloshet/ivf-provrorsbefruktning/. När vi gjort utredning fick jag komma till en sjuksköterska som berättade hur det fungerade. Välkommen hit!
Jag är på ruvardag 2 med en blastocyst. Lite öm i magen, men det har jag varit alla försök, både de jag blivit gravid och när jag inte blivit det. Ömma bröst, men det har jag haft sedan ägglossning.