• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Javelina skrev 2020-09-16 21:38:13 följande:

Hej, vad häftigt att du bor på Åland, verkligen en ö jag saknar dessa coronatider! Förstår oron över Ovitrelle och vädrets makter. Men om jag inte minns fel så fick jag även ta en ytterligare spruta före Ovitrellen, Orgalutran hette den, för att förhindra ägglossningen tills det var dags. Det kanske går att fördröja processen en kortare tid med den? Det skadar inte att fråga iaf.

Lycka till på ul och jag håller tummarna för att ni ska hinna ta er till kliniken i rätt tid!

Åh,har du anknytning till Åland?

Jo,de andra försöken tog jag Fyramadel,samma som orgalutranet. Nu kör jag långa metoden och sprayar ist med synarela som oxå ska verka mot ägglossning. Hoppas den gör sitt iallafall :D

Tack tack för tummhållningen! <3
  • Always choklad

Hej testade nu på morgonen i blodblandatvatten kändes rätt meningslöst men valde att genomföra det ändå.

Testet var negativt väntat efter en hel natt med huggande magsmärtor. Sovit kanske 2timmar. Ringt sköterskan och berättat, dags å förbereda plan. Ny plan efter nästa mens blir de å tajma in äl för åggåterföring.pendlar mellan hopp och förtvivlan. Nu ska jag ta en cappuccino och försöka jobba lite grann..

Gjort allt jag kunnat ätit frukt varje dag tagit det lugnt tagit promenader vaggisar folsyra allt. Vet inte riktigt vad jag kan/ska göra annorlunda men nått borde det väl vara. Väntar nu på att doktorn ska ringa upp på 2 v. Innan dess ska jag ta UL efter det blött ut klart.

3 gången gillt trodde jag. Varit ett tungt år förlorat en gammal vän, å 3 tidiga missfall varav ett i V6. Fick alltså hinna vara gravid och kolla på barnvagn, barnsäng etc.. Inte bättre med denna C-19 då ens partner knappt får vara med...

• Sussna85

Det ni tar upp nu knager i mig och känns skönt på samma gång att flera känner, jag har ju fått två barn naturlig väg,nog för att sonen tog lite tid på sig att bli till, men jag har ju haft lyckan att få två fina barn.

Kanske karma tycker det räcker? Att jag inte förtjänar flera nu via ivf...såna tankar far runt i mitt huvud.

Så känns det nästan mot ett hån mot er andra som kämpar och inte har fått några barn alls ännu...men min önskan att ha många barn har alltid funnits i mig, efter min dotter föddes 2012 visste jag att jag inte är klar med detta,men ibland känns det som jag gapar efter mycket...sen vet jag ju att naturen är nyckfull och barn kan man bara önska. Och så blev det,nu kan jag inte få barn naturligt längre.

• Ahlen84

Vi kommer starta vårt första ivf försök nu i mitten av oktober då vi blivit nekade 2 gånger nu att börja med sprutorna! Är tydligen kaos nu när de har haft stängt så alla kommer samtidigt nu!

Försökt i 4 år en naturlig gradivitet 2018 men missfall v.7

• looottaliiina

Hej alla hjältar! Puh tung dag idag då vi fick beskedet att inga av våra embryon klarat sig till nedfrysning. Alltså det beskedet- alla ni som fått det här kommer mycket kärlek till er. En liten 2-dagars fick flytta in i förra veckan men oddsen att den ska klara sig när övriga kastade in känns ju inte bra. En dag i taget och så får vi ta det därifrån. Tänker på er! Fasiken vad starka vi är som ska igenom detta. De som inte gjort resan själva förstår inte alls vad vi går igenom. Hjärta

• Tino
    Ahlen84 skrev 2020-09-17 18:36:34 följande:

Vi kommer starta vårt första ivf försök nu i mitten av oktober då vi blivit nekade 2 gånger nu att börja med sprutorna! Är tydligen kaos nu när de har haft stängt så alla kommer samtidigt nu!

Försökt i 4 år en naturlig gradivitet 2018 men missfall v.7

Välkommen hit och skönt att ni snart är igång att påbörja första försöket.
  • Prit
    looottaliiina skrev 2020-09-17 19:07:50 följande:

Hej alla hjältar! Puh tung dag idag då vi fick beskedet att inga av våra embryon klarat sig till nedfrysning. Alltså det beskedet- alla ni som fått det här kommer mycket kärlek till er. En liten 2-dagars fick flytta in i förra veckan men oddsen att den ska klara sig när övriga kastade in känns ju inte bra. En dag i taget och så får vi ta det därifrån. Tänker på er! Fasiken vad starka vi är som ska igenom detta. De som inte gjort resan själva förstår inte alls vad vi går igenom. 

Detta hände mig också. Tappade allt hopp om det jag har i mig. Det går verkligen upp och ner och man känner sig så himla ledsen..börjar bli orolig nu att jag kanske har dåliga ägg? Jag har testdag på måndag. Känner mig inte gravid ...Hur går det för dig ?
  • Ahlen84
    Tino skrev 2020-09-17 19:09:12 följande:

Välkommen hit och skönt att ni snart är igång att påbörja första försöket.

Tack ???? man har sånna förhoppningar!
  • Sussna85
    looottaliiina skrev 2020-09-17 19:07:50 följande:

Hej alla hjältar! Puh tung dag idag då vi fick beskedet att inga av våra embryon klarat sig till nedfrysning. Alltså det beskedet- alla ni som fått det här kommer mycket kärlek till er. En liten 2-dagars fick flytta in i förra veckan men oddsen att den ska klara sig när övriga kastade in känns ju inte bra. En dag i taget och så får vi ta det därifrån. Tänker på er! Fasiken vad starka vi är som ska igenom detta. De som inte gjort resan själva förstår inte alls vad vi går igenom. Hjärta

Vet precis den känslan och kramar till er! {#emotions_dlg.flower}

Av våra två försök hittils har vi inte fått ett enda ägg till frysen,och av två st ivf fått bara göra en insättning.
    Alla andra ägg har varit för fragmenterade för att odla vidare på.
    Sist satt de in ett ägg med grad 4  i fragmentering, de graderar 1-5, vilket 5 är odugligt...så den insättningen var dömt för att misslyckas.

Det som inte dödar det härdar, och det får man verkligen erfara i denna resa,vi är tusans starkaHjärta
  • Sussna85

Detta var resultatet av dagens UL,kliniken sa att de skulle ha läkare där idag så jag skulle få svar på nästa steg. Men när jag ringde dit fanns det ingen där,så jag måste vänta tills imorgon... Nojjar över att blåsorna redan är så stora att spontan äl kommer att ske över helgen fast jag nu sorayar med Synarela :/ De gör inget ÄP på helgen så det är bara att gilla läget. Men 11 äggblåsor! 1 st till hade ploppat upp sen i tisdags,mycket bättre resultat på antalet än de andra gångerna :)

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020