Grustradgarden skrev 2020-09-19 11:09:15 följande:
Låter som en jobbig period med ma! Herregud, så rörigt! Man vill ju känna sig omhändertagen i en sån utsatt position.
Jag hörde av mig till min husdoktor som inte kunde ta det provet tydligen... hon sa till mig att höra av mig till ivf-kliniken, vilket jag gjort via 1177. De trodde att jag undrade över räkningen... de kanske inte vet vad clearblue digital är för något.
får kanske höra av mig till bm? Vill ju helst inte gå på hälsosamtal och inskrivning innan jag sett att detta verkar gå bra.
Härligt med ett barn ändå. Förstår att sekundär barnlöshet också är jobbigt, men känns ju ändå som att man har oddsen på sin sida. Ja, jag får ändå vara lycklig över ATT det går. :) första ivf blev inga ägg befruktade, men med icsi fick vi mycket bättre resultat. Har dock bara en i frysen. Blir stressad av att vi bara har ett nyförsök kvar från landstinget sen. Känns så himla dyrt att gå privat? Hur får alla tag i såna stora summor?
Det tycker jag absolut att du ska göra! Tror inte heller att det skadar faktiskt. :) läste om någon som trodde att det kunde vara farligt, men hittade ingen källa så jag tar det med en nypa salt. :)
Grustradgarden skrev 2020-09-19 11:09:15 följande:
Låter som en jobbig period med ma! Herregud, så rörigt! Man vill ju känna sig omhändertagen i en sån utsatt position.
Jag hörde av mig till min husdoktor som inte kunde ta det provet tydligen... hon sa till mig att höra av mig till ivf-kliniken, vilket jag gjort via 1177. De trodde att jag undrade över räkningen... de kanske inte vet vad clearblue digital är för något.
får kanske höra av mig till bm? Vill ju helst inte gå på hälsosamtal och inskrivning innan jag sett att detta verkar gå bra.
Härligt med ett barn ändå. Förstår att sekundär barnlöshet också är jobbigt, men känns ju ändå som att man har oddsen på sin sida. Ja, jag får ändå vara lycklig över ATT det går. :) första ivf blev inga ägg befruktade, men med icsi fick vi mycket bättre resultat. Har dock bara en i frysen. Blir stressad av att vi bara har ett nyförsök kvar från landstinget sen. Känns så himla dyrt att gå privat? Hur får alla tag i såna stora summor?
Det tycker jag absolut att du ska göra! Tror inte heller att det skadar faktiskt. :) läste om någon som trodde att det kunde vara farligt, men hittade ingen källa så jag tar det med en nypa salt. :)
Det är såklart mycket tuffare att inte ha barn alls när man går igenom detta, det har jag full respekt för. Jag är så imponerad av er alla som kämpar! Jag är oroligt tacksam för det barn jag har och kanske än mer idag när jag inser hur tufft det kan vara. Vi var på g att skaffa barn nr2 men blev istället en separation, ngt som kom lite som en chock för mig mitt i livet. Kände dels att det var otroligt tufft att bli av med sitt barn på halva tiden (vid den tidpunkten 2år gammal) det är så det fungerar såklart och att separera är givetvis inget brott. Det var helt enkelt tufft för mig personligen, både att inte få vara mamma på heltid men också att vid 38års ålder lite bli av med möjligheten till ett till barn, det var så det kändes då... Tyckte liksom jag blev snuvad på min familj, det var min känsla iaf. Jag bestämde mig iaf för att spara ihop till detta då, för att ha möjligheten. Jag hade kunnat tänka mig att köra själv, och det var min tanke, och jag hade en plan, men nu blev det så att vi är två om det. Åren går snabbt, jag visste att jag hade en bra äggreserv och högt amh och blev tyvärr lite lugnad av det. Samt att det hade ju funkat tidigare. Sen gav vi det lite försök naturligt utan att det lyckades. Trots bra värden är mina ägg gamla hela 42år, så det är problematiken. Drog igång hela apparaten vid 40 men utredningar, ägguttag, missfall, Corona osv. Allt tar tid och tiden stressar mig enormt.
Hade jag vetat detta hade jag nog sökt mig utomlands där man kan scanna ägg och behöver då inte sätta in det som ser bra ut på utsidan men inte insidan. Hört mycket bra om klinik i Ryssland, Olga (Länk nedan) och kanske blir det ett alt om mina ägg inte lyckas, jag kan tänka mig både adoption och äggdonation. Vi får se... Har en släkting som pga tidigare sjukdom fått sin dotter med äggdonation (manens spermier anv) och hon har världens finaste, friskaste lilla dotter och kärleken känns självklar.
olgafertilityclinic.com/en/