• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Prit skrev 2020-09-20 17:41:03 följande:

Hej allihopa. Vill uppdatera er här. Jag fick i ett tvådagars och har testdag imorgon. Jag hade 4 embryon som skulle odlas vidare men inget klarade sig. Jag förlorade allt hopp om det jag har i mig just nu. Mina symptom är väldigt milda. Mild molvärk som jag framförallt känner under kvällen. Brösten är ömma på sidorna om man rör dem och de senaste dagarna har de varit lite mer tunga/fasta men inget speciellt. Vi bestämde för att ta test idag eftersom det är söndag och vi båda kan vara med. Känner mig absolut inte gravid och pluset Kommer fram snabbt. Känns heeeeeeeeelt otroligt. Så många test som vi tagit under två års tid och jag började tvivla på mina ägg. Blev riktigt orolig och det satte sig. Jag hoppas att detta kan ge hopp till er där ute. Få ägg behöver inte vara sämre och att få tillbaka tvådagars behöver inte heller vara sämre än en blasto. Har testat blasto i stimulerad cykel men också en frysåterföring av blastcyst men en tvådagars funkade för mig. Tredje gången gilt.

Konstigt nog är det svårt att ta in pluset. Vad gör man nu? Har inte jättetydliga symptom. Hur ska man kunna vänta 3 v till UL?

Läste att jag ska fortsätta med lutinus två gånger om dagen morgon och kväll - tills paketet är slut. Det är väl ungefär en vecka. Låter det bra? Läste annat högre upp i tråden . Vilka tider tar ni?

Grattis till er!! <3

Ja,det visar ju på att man inte ska ge upp hoppet! :)

Här sitter jag och är just påväg in till kliniken för ÄP,och jag hoppas innerligt att det finns någe ägg att plocka...tredje gången gillt för oss oxå.
  • Sussna85

Då var det gjort,en mycket bättre upplevelse än föregående ÄP,fick så mycket lugnande denna gång så jag t.om dåsa av en kort sväng. 10 st av 11 ägg fick de ut,hoppas att de är mogna denna gång,men en klar förbättring i antal än de två första gångerna iallafall :)

• Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-09-21 10:43:35 följande:

Då var det gjort,en mycket bättre upplevelse än föregående ÄP,fick så mycket lugnande denna gång så jag t.om dåsa av en kort sväng. 10 st av 11 ägg fick de ut,hoppas att de är mogna denna gång,men en klar förbättring i antal än de två första gångerna iallafall :)

Vad roligt med så positiva nyheter! Nu håller vi både tummar och tår för att många befruktas och blir små fina embryon också. Åker du hem mellan äggplock och återföring eller stannar ni kvar?
  • Clemmentina

Hej allihopa. Vill uppdatera er här. Jag fick i ett tvådagars och har testdag imorgon. Jag hade 4 embryon som skulle odlas vidare men inget klarade sig. Jag förlorade allt hopp om det jag har i mig just nu. Mina symptom är väldigt milda. Mild molvärk som jag framförallt känner under kvällen. Brösten är ömma på sidorna om man rör dem och de senaste dagarna har de varit lite mer tunga/fasta men inget speciellt. Vi bestämde för att ta test idag eftersom det är söndag och vi båda kan vara med. Känner mig absolut inte gravid och pluset Kommer fram snabbt. Känns heeeeeeeeelt otroligt. Så många test som vi tagit under två års tid och jag började tvivla på mina ägg. Blev riktigt orolig och det satte sig. Jag hoppas att detta kan ge hopp till er där ute. Få ägg behöver inte vara sämre och att få tillbaka tvådagars behöver inte heller vara sämre än en blasto. Har testat blasto i stimulerad cykel men också en frysåterföring av blastcyst men en tvådagars funkade för mig. Tredje gången gilt.

Konstigt nog är det svårt att ta in pluset. Vad gör man nu? Har inte jättetydliga symptom. Hur ska man kunna vänta 3 v till UL?

Läste att jag ska fortsätta med lutinus två gånger om dagen morgon och kväll - tills paketet är slut. Det är väl ungefär en vecka. Låter det bra? Läste annat högre upp i tråden . Vilka tider tar ni?

Underbart! Stor grattis och lycka till nu framöver! :) Jag hade fortsatt med Lutinus så länge som möjligt...
  • Always choklad

Hej jag körde nu sist på 3 ggr per dag i ivf cykel 8, 14, 21.

Lutinus från i somras som blev över som ej stått i kyl har jag kasserat under den tid då det var som varmast. Det rådet gav min läkare på Livio.

Då de kan ta skada av för varma temp.

Jag bad sist att få förlängt med lutinus för min egen skull en mest mental grej att ha en extraåtgärd för sin egen skull efter rek tid och inte bara känna att man släpper allt och bara väntar och ser. Om dt gör någon egentligen skillnad vet jag ej. Men mentalt var de bra
  • Javelina

Hej och grattis till alla som plussat! Ni är så värda det :)

Här är det deppig måndag. Rd4 och mår lika kasst som när jag började med progesteronet, nu har molvärken ökat och brösten är jätteömma. Känns som innan mens. Den enda gången jag varit gravid hade jag inte ett enda symptom. Skillnaden nu kan ju vara att dosen är nästan 3 gånger högre eller så har de inte fäst. Eller så är det för tidigt att spekulera. Är i vilket fall nedstämd och förstår inte hur vi ska kunna acceptera att det inte blir fler barn. Tycker jag ser bebisar precis överallt, alla är gravida och själv känner jag mig som 100 år och förbrukad typ.

• Always choklad
    Javelina skrev 2020-09-21 12:54:31 följande:

Här är det deppig måndag. Rd4 och mår lika kasst som när jag började med progesteronet, nu har molvärken ökat och brösten är jätteömma. Känns som innan mens. Den enda gången jag varit gravid hade jag inte ett enda symptom. Skillnaden nu kan ju vara att dosen är nästan 3 gånger högre eller så har de inte fäst. Eller så är det för tidigt att spekulera. Är i vilket fall nedstämd och förstår inte hur vi ska kunna acceptera att det inte blir fler barn. Tycker jag ser bebisar precis överallt, alla är gravida och själv känner jag mig som 100 år och förbrukad typ.

Hej för min del var det precis tvärtom de enda ggr jag vart grav. En gång naturligt å en gång ivf. Båda missfall i slutändan men..Då har jag mått skit arg ledsen stora ömma bröst och slitningar underlivet + enormt kissnödig och illamående och TRÖTT. Hört varje gång är olika men för mig verkar det vara positivt ju värre jag mått så att säga ????
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-09-21 10:59:23 följande:

Vad roligt med så positiva nyheter! Nu håller vi både tummar och tår för att många befruktas och blir små fina embryon också. Åker du hem mellan äggplock och återföring eller stannar ni kvar?

Ja verkligen,tack! <3

Vi åker hem till Åland ikväll,blir långa dagar här i Åbo varje gång...men vad gör man,jag är glad bara vi får återkomma denna vecka igen,borde bli återföring torsdag eller fredag om det vill sig :)
  • Sussna85
    Javelina skrev 2020-09-21 12:54:31 följande:

Än är det inte för sent! *positiva tankar*

Rd 4 och mycket kan hända ännu,håller tummarna hårt för er!

Ja det där progesteronet,fy vilka biverkningar det kan ge,och i ditt fall med den höga dosen är ju chansen stor att dina riktiga,då kanske egentligen obefintliga?grav symptom kommer i skymundan.

Vet hur det är att se bäbisar och magar överallt. Är påfrestande att ideligen bli påmind över de vi kämpar för <3
  • Grustradgarden

Idag ringde Sahlgrenska och uppmanade mig att inte ta fler cb digitaltester. (Mina har inte slagit om till 3+ På 5+1 och 5+3, vilket oroat mig till tusen!) De testerna är inte tillräckligt känsliga enligt henne. Kan bara rekommendera er alla här att INTE ta det för att bekräfta hcg-utveckling. :) landat i att; får vi missfall så får vi ju bara börja om... :) lycka till vidare!

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020