• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Prit
    Sussna85 skrev 2020-09-21 07:44:33 följande:

Grattis till er!! <3

Ja,det visar ju på att man inte ska ge upp hoppet! :)

Här sitter jag och är just påväg in till kliniken för ÄP,och jag hoppas innerligt att det finns någe ägg att plocka...tredje gången gillt för oss oxå.

Heja er! Önskar er all lycka
  • Prit
    Javelina skrev 2020-09-21 12:54:31 följande:

Hej och grattis till alla som plussat! Ni är så värda det :)

Här är det deppig måndag. Rd4 och mår lika kasst som när jag började med progesteronet, nu har molvärken ökat och brösten är jätteömma. Känns som innan mens. Den enda gången jag varit gravid hade jag inte ett enda symptom. Skillnaden nu kan ju vara att dosen är nästan 3 gånger högre eller så har de inte fäst. Eller så är det för tidigt att spekulera. Är i vilket fall nedstämd och förstår inte hur vi ska kunna acceptera att det inte blir fler barn. Tycker jag ser bebisar precis överallt, alla är gravida och själv känner jag mig som 100 år och förbrukad typ.

Det är ju massa dagar kvar. Deppa inte. Känslorna går verkligen upp och ner men försök tänka positivt. Det är ju som sagt bara rd4
  • Sussna85
    Prit skrev 2020-09-21 17:19:15 följande:

Heja er! Önskar er all lycka

Tack :) <3
  • Thessan81
    Thessan81 skrev 2020-09-21 18:57:57 följande:

Testdag den 26/9 tod detta testet 17.30 idag ????

Tog detta idag skulle de stå ????
  • Javelina
    Always choklad skrev 2020-09-21 15:03:34 följande:

Hej för min del var det precis tvärtom de enda ggr jag vart grav. En gång naturligt å en gång ivf. Båda missfall i slutändan men..Då har jag mått skit arg ledsen stora ömma bröst och slitningar underlivet + enormt kissnödig och illamående och TRÖTT. Hört varje gång är olika men för mig verkar det vara positivt ju värre jag mått så att säga ????

Låter lovande om det skulle vara symptom men jag är 100 på att det är progesteronet som fått mig så här ut balans. Har aldrig varit så här lättretlig under så lång tid. På morgonen innan jag klivit upp och tagit progesteronet känns det lite bättre en timme senare har rullgardinen dragits ner.
  • Javelina
    Sussna85 skrev 2020-09-21 16:22:44 följande:

Än är det inte för sent! *positiva tankar*

Rd 4 och mycket kan hända ännu,håller tummarna hårt för er!

Ja det där progesteronet,fy vilka biverkningar det kan ge,och i ditt fall med den höga dosen är ju chansen stor att dina riktiga,då kanske egentligen obefintliga?grav symptom kommer i skymundan.

Vet hur det är att se bäbisar och magar överallt. Är påfrestande att ideligen bli påmind över de vi kämpar för <3

Ja visst är det tidigt och humöret är påverkat av progesteronet, värre än någonsin. Det enda som är positivt om det inte går vägen, är att sluta med dessa monsterskapande hormoner.

Härligt att det gick fint på kliniken, blev lite orolig när jag såg båten som gått på grund om det var den ni skulle åkt med... Du verkar ha en väldigt bra klinik som månar om patienterna och delar med sig av all info. Det har jag verkligen saknat från den jag gått hos.
  • Javelina
    Prit skrev 2020-09-21 17:21:22 följande:

Det är ju massa dagar kvar. Deppa inte. Känslorna går verkligen upp och ner men försök tänka positivt. Det är ju som sagt bara rd4

Tack! Är helt översköljd av hormoner och bitterhet, stor skillnad motför tidigare försök. Att den är sista försöket hjälper inte heller.
  • Javelina
    Thessan81 skrev 2020-09-21 18:58:40 följande:

Tog detta idag skulle de stå ????

Grattis, så väl värd det! Vilken ruvardag är du på? Klinikerna har ju lite olika testdagar.
  • Javelina
    Thessan81 skrev 2020-09-21 18:57:57 följande:

Testdag den 26/9 tod detta testet 17.30 idag ????

Om du är bekymrad för veckoindikatorn, så strunta i den! Hcg-nivåerna skiljer sig så fruktansvärt mycket i början.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020