Clemmentina skrev 2020-09-17 21:51:38 följande:
Håller med om att man får väldigt mycket tröst här. Även om man inte önskar någon att få igenom det här är det fint att veta att det är fler som delar liknande upplevelser. Jag har också mycket barnfabrik runt mig! ;)
Jag blev gravid på mitt första ivf-försök. Har förträngt det mesta men tror symptomen var ungefär som innan mens tills det att jag plussade. Efter det ömmade brösten mer och jag började må illa.
Vad är nästa steg för er? Har ni något i frysen?
Jag ska börja med sprutor igen vid nästa mens. Innan dess ska jag försöka komma igång med lite nyttigare vanor och motion. Sen måste jag försöka sova mer. ;) Hoppad du inte behöver ligga vaken för länge!
Hej samma här första försöket plussade jag men tidigt missfall i v6. Var på ultraljud v8 tror jag det var inget hjärtslag på UL. Trodde jag skulle dö där och då, allt bara rasade krävde ett andra utlåtande av den stackars barnmorskan så en läkare kom dit som instämde i hennes bedömning.
Jo det är det som känns som en lättnad. Av alla 8 som togs ut blev 8 befruktade helt otroligt sist var det 4 och av de 8 blev 4 godkända kontra förra gången 2. Så ja har 3st i frysen nu av bra kvalitet. Känns också på sätt och vis nedslående om alla var så bra hur kunde de då bli så fel nu..Om du fattar vad jag menar?
Tungt att felet är hos mig också, sambon har perfekta simmare oavsett vad han gör och inte gör. Sist var järnvärdet i botten så den läxan har jag lärt mig och käkar järntabletter blutsaft och blodpudding för fulla muggar. Ingen aning om det spelade roll men vill skapa så bra förutsättningar jag bara kan.
Åldersmässigt så har jag inte så mycket spelrum men jag ska ändå nu på den dryga månaden jag har typ innan det är dags igen för rond 4 börja motionera och komma igång lite. Alla pratar om Padel kanske kul.