• Always choklad

IVF hösten/vintern 2020

Always choklad skrev 2021-08-02 18:44:15 följande:

[quote=81279134][quote-nick]GlitterLina skrev 2021-07-31 01:51:34 följande:[/quote-nick]Ja inte mycke som händer här under sommaren..

Ah ok men vet du va de ska göra??[/quote

Hej nu på kollen inför skall jag vägas och mätas samt ta nå blodprov, och de ska kolla inför nedsövning.

Sedan själva ingreppet går de in med titthålskamera i livmoderhålan och kollar om ev polyper och sammanväxnimgar antar om edometrios också. Läst på hur jag hade mens sist då jag fick åka in akut och få morfin är inte helt normalt, kan vara tecken på det..eller så var det helt enkelt för mycket hormoner som var i omlopp från alla behandlingar..

Nu sitter jag och väntar på mens igen. Har inte jättestort hopp om man säger så att det tagit sig nu på egen hand vid senaste ägglossningen.

Så där nu kom den. Ingen akuten denna gång i alla fall men känner mig så ledsen. Sitter å gråter på toa nu. Trött nu i en veckas tid att det kanske var nidblödning jag fick, letat gravtecken fast jag vet jag inte ska. 6 år av besvikelser, känns tungt..6 år sedan 1a missfallet. Fan bara gaska upp sig nu men lite svårt. Behöver ibland vara ledsen för att kunna bli glad så är det nog bara...
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-05 00:52:37 följande:

Kram på dig

Förstår att du blir ledsen, du e stark

Kämpa på

Hej

Hjälp fick ett melt down i helgen. Träffade min systers bäbis för första gången ett litet leende och sen var jag körd. Kastade mig in på toa tårarna bara trillade sen ut därifrån såg bäbis. In i intilliggande rum. Fick sådana panikkänslor att jag flydde ut i skogen (i stugan) med mina föräldrars hund. Alla var där från familjen med resp tungt. Flydde från sällskapet i ca 2h. Sen tog jag mig tillbaka och förklarade lite och bad om ursäkt till syrran och hennes man, är värre en en såpopera..gick ju inte lysande. Har duckat bäbisar under ett år nu i ca 5 års tid eller så, efter de är ett går det lite bättre. Har mens men när syrran ammar värker brösten. Hormoner javisst, bisarrt och tråkigt/roligt på samma gång.
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-07 20:30:16 följande:

Men åh va jobbigt & ledsamt :(

Hoppas dem förstod när du förklara

Hej jo. Men som jag sa då jag vill vara stark och lite privat som stålmannen men bäbisar det är min kryptonit!

Får du samma när du ser bäbisar @GlitterLina att brösten värker som du skulle ha mjölkstockning?
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-07 20:33:52 följande:

Då va det dax igen.

Ny behandling med Gonal-F sprutor på söndag kväll..

Hej, heja heja!
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-08-07 22:46:21 följande:

Hej, heja heja!

Hej gick det bra @GlitterLina med första sprutan?
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-09 15:48:59 följande:

Hej

Tack det gick bra :) ultraljud på fredag

Hur mår du?

Hej

Jag mår bättre, helt slut efter en tung bäbishelg. Kontaktade till och med en psykolog när det kändes som mörkast. Men har ställt in oss på att ev det kan bli fråga om adoption och innan dess vill jag veta att det inte kan ha ev. någon negativ påverkan på en sån process att man varit hos psykolog. Rådfrågat en adoptionsbyrå bara allmänt och inväntar svar. Så får vi se..
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-10 23:43:50 följande:

För väldigt längesedan när jag levde ihop med äldsta sonens pappa typ 2003 sonen föddes 2006. Så pratade vi just om adoption. Vet ej hur det funkar nu, men dem granskade en väldigt mycket på den tiden.

Kram

Hej jag fick svar av adoptionscentrum, de sa att det är inget konstigt alls och ses ej heller som ett hinder från andra länder utan ät naturligt att det kan behövas lite samtalsstöd i denna process som är tung på alla plan för de med barnönskan oavsett om det är ivf/adoption etc. Jag skall därför gå och testa vad har jag att förlora, ger det ingenting kan jag prova en annan eller så inte. Känns bara bra att ta steget att våga.
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-11 23:04:04 följande:

Va skönt

Ha alla dörrar öppna :)

Pratade med kliniken idag efter att de öppnat efter semestrarna på nytt. Vi ska hålla kontakt och sen ska vi boka in ett samtal innan FET de vill veta först vad hysteroskopin visar.. Finns en plan i alla fall.
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-11 23:04:04 följande:

Va skönt

Ha alla dörrar öppna :)

Pratade med kliniken idag efter att de öppnat efter semestrarna på nytt. Vi ska hålla kontakt och sen ska vi boka in ett samtal innan FET de vill veta först vad hysteroskopin visar.. Finns en plan i alla fall.
    GlitterLina skrev 2021-08-16 19:43:17 följande:

Det blir äggplock på torsdag morgon :)

Hej men vad bra. Håller tummar och tår att det är många fina.

Själv var jag första gången på gym på typ 2 år i sön. Kändes bra gjort det och joggat + gått en hel del. Har under dessa snart 2år gått upp ca 10kg. Igår visade vågen - 3kg. Så det tog 3 mån. Var kortisonet som gjorde sista ökningen som gjorde att jag svällde upp som en boll!
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-16 22:38:31 följande:

Tack så mycket!

Ok då får vi se va dem säger om hysteroskopin. Va duktig du e som orkar kämpa me vikt i allt det här!

Ja sist de begav sig när jag var hos barnmorskan sa hon att jag skulle hålla mig till lördagsgodis. Så är nog bra att gå ner ett par kg innan jag förhoppningsvis blir gravid igen.
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-19 21:16:13 följande:

Det va ett smärtsamt ägguttag idag, men av alla äggblåsor dem fick ut så va det 8 stycken det fanns ägg i :) jättebra ju. Så nu hoppas vi bara på att några blir befruktade. Dem ska ringa mig i morgon vid lunchtid & meddela!

Heja! gick de bra?
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-21 23:10:59 följande:

Gick åt he?.:( :( av dem så va tydligen 6 st mogna & endast 1 blev befruktad, så inga till frysen. Fick tid idag lördag 11.30 för återföring av den, men dem ringde 10.30 å sa att den inte utvecklas som den skulle :( :( så blidde inget

Åh så ledsamt, känner med dig. Har ni disskuterat ny plan?
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-08-25 20:51:14 följande:

Blir ingen mer ivf :(

Hej vad tråkigt verkligen att det inte gått som ni/du planerat. Det är ingen lätt resa detta, de ska gudarna veta. Hoppas det känns lättare/bättre snart, stor kram!
  • Always choklad
    Inalina skrev 2021-08-29 14:07:29 följande:

hejsan, jag minns dig i alla fall väldigt väl. men så ledsen jag blir för din skull med både sen abort och MA  usch så fruktansvärt och jag hoppas du och din partner hittar styrkan att fortsätta försöka. Låter ju väldigt bra om ni har 3 blastisar i frysen.

jag har förstått att Olga gör väldigt grundliga undersökningar och de verkar vara ledande även på äggdonation. 

Jag går på min Tjeckiska klinik denna gången efter 2 misslyckade IVF i våras i Schweiz (där vi bor), men om inte det lyckas nu får jag kanske också kika mer på Olga, så det är intressant att höra om andras upplevelser där. Stor kram till dig.

Hej

Jag hoppar på här också. Jag har ett sista FET på Landstinget nu efter Hystrroskopi. Väntar på tid för operation. Beroende på vad som händer där så är det i alla fall planerat en sista insättning före jul. Jag har kontaktat Olga faktiskt och vi har varit med på ett videomöte samt haft mailkontakt. Funkar det inte med detta nu i jul så har vi tänkt oss paket med både egna och donationsägg..De kan göra mer undersökningar där som inte görs här främst av vad jag tror är etiska skäl.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020