IVF hösten/vintern 2020
Jag är en riktig knäppgök men tog ett rfsu ?testa tidigt? på RD 6 (!!) och anar ett till streck. Så destruktivt men gav mig en liten strimma hopp. Ser ni? :O
Jag är en riktig knäppgök men tog ett rfsu ?testa tidigt? på RD 6 (!!) och anar ett till streck. Så destruktivt men gav mig en liten strimma hopp. Ser ni? :O
Okej så dem kommer inte erbjuda profylax i v29 alls? Det var nämligen något nytt man börjat här men som man egentligen har gjort i utlandet en längre tid alltså ge under första graviditeten innan förlossningen och innan barn nr 2 kommer. Jag är i Göteborgs region då. Har en kompis som trots sprutan efter förlossningen fick antikroppar så hon fick en till under andra graviditeten. Allt gick bra ändå.
Ja försök vila mycket och tänka på annat tills ultraljudet fast jag vet de är jättesvårt. Ja håller tummarna att du får se ett tickande hjärta <3
Brun flytning idag så det är nog kört. Hoppas mensen kommer igång fort så att jag kan påbörja nästa färskförsök!
Du har rätt, det avtog! Testade med cb igår som var jättestarkt positivt men testlagrets tester är så svaga att jag måste sitta och kisa typ med knapp stegring mellan rd6 och rd8. Så konstigt att det kan visa så olika... hoppas på stegring i dagarna! Vore så kul att följas åt med er alla som fått/väntar plus om det här går vägen.
Ja tack jag ska skrota testlagrets, clearblues resultat gör mig gladare ;)
Några som vill följas åt i en gravid-tråd? Jag har skapat en ny för oss som blivit gravida via IVF <3
Hej behöver inte vara kört jag fick rosa flytning och sen blev den röd veckan för test. Det höll i sig så jag testade i blodblandat vatten och det var positivt ändå. Idag är första dagen då det verkar lugna sig lite. Testade positivt 1v och 1dag sedan. Lycka till nu.
Hej behöver inte vara kört jag fick rosa flytning och sen blev den röd veckan för test. Det höll i sig så jag testade i blodblandat vatten och det var positivt ändå. Idag är första dagen då det verkar lugna sig lite. Testade positivt 1v och 1dag sedan. Lycka till nu.
Märkte en skum sak inatt vaknade upp av att det var varmt! Upptäckte att en av katterna låg på mig på magen när jag låg på sidan. De har inte velat vara nära mig nån ting sedan jag startade denna ivf och kortisonet. Nu när jag minskat från 10 till 2,5 per dag verkar jag poppis igen och magen. Undrar om kortison gör att jag luktar skumt??
Så snällt sagt, tack fina du. Jag gråter av lycka när jag tittar på graviditetstesten. Så tacksam att det oavsett om det inte fortskrider denna gång är möjligt för ägget att fästa igen. Var så rädd att min livmoder var full med ärr efter operation av massor av moderkaksrester efter mitt avbrytande i v 20. Nu ska jag avvakta några dagar och läsa om er andra i tråden, ledsen alla att jag tagit över den lite senaste dagarna :)