IVF hösten/vintern 2020
Hej
Just pratat med kliniken. Jag skall fylla 40 i maj och de gör inga landstingfinansierade färska återföringar efter 40. Nu skall min läkare be om att få göra en färsk återföring istället för en frusen som är på tur egentligen då jag har gjort 2 och har kvar 1. Nämnde kortison som nån tipsade om här så det ser ut att bli det, skall minska immunförsvaret så man ej stöter bort embryot viket jag verkar göra. Troligen blir det i styrd stimulerad cykel. + Lutinus + Trombyl + Progynon + Embryoblut. Kanske är så att min kropp stöter bort som min gynläkare misstänkte innan all ivf satte igång..
Känner mig som nu i limbo och tårarna rinner.. Då kan jag bara vänta och se vad domen blir. Får jag höra vad domen blir..
Bra med färsk återföring då det innebär att vi får fler ägg till frysen nu..
Kanske slutar i slutändan med att nån annan får bära mina ägg.
De verkar det inte vara nå fel på, det är först när de ska in i min kropp..
Just fått veta att vi är beviljade en ny ivf!
Skall och ta blodprover på måndag och väntar att jag får en behandlingsplan skickad till mig. Peppar peppar nu håller vi tummarna.
Gjort en deal med sambon om att för varje timme jag tränar så tar han bort en snusdosa. Challenge acsepted!
Min mage har varit knasig sedan fredag då jag pratade med doktorn, var en klump i bröstet och magen, nu känns det mycket bättre.