• Always choklad

IVF hösten/vintern 2020

Always choklad skrev 2021-03-19 11:26:27 följande:

Hej

Just pratat med kliniken. Jag skall fylla 40 i maj och de gör inga landstingfinansierade färska återföringar efter 40. Nu skall min läkare be om att få göra en färsk återföring istället för en frusen som är på tur egentligen då jag har gjort 2 och har kvar 1. Nämnde kortison som nån tipsade om här så det ser ut att bli det, skall minska immunförsvaret så man ej stöter bort embryot viket jag verkar göra. Troligen blir det i styrd stimulerad cykel. + Lutinus + Trombyl + Progynon + Embryoblut. Kanske är så att min kropp stöter bort som min gynläkare misstänkte innan all ivf satte igång..

Känner mig som nu i limbo och tårarna rinner.. Då kan jag bara vänta och se vad domen blir. Får jag höra vad domen blir..

Bra med färsk återföring då det innebär att vi får fler ägg till frysen nu..

Kanske slutar i slutändan med att nån annan får bära mina ägg.

De verkar det inte vara nå fel på, det är först när de ska in i min kropp..

Idag är en bra dag

Just fått veta att vi är beviljade en ny ivf!

Skall och ta blodprover på måndag och väntar att jag får en behandlingsplan skickad till mig. Peppar peppar nu håller vi tummarna.

Gjort en deal med sambon om att för varje timme jag tränar så tar han bort en snusdosa. Challenge acsepted!

Min mage har varit knasig sedan fredag då jag pratade med doktorn, var en klump i bröstet och magen, nu känns det mycket bättre.
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-03-24 18:53:13 följande:

Ååh va bra. Hoppas de ska gå bättre denna gången. När beräknar du starta då:)

Hej ja det känns jättebra. Får se om vi hinner denna cykel beror ju på när mensen sätter igång. Är så svårt efter man gjort en fet och riktigt hålla koll... Sista mensen efter FET var 8e mars har typ 24-28 dagar vanligtvis emellan. Får se om de vill jag köra denna emellan eller om det blir på nästa.. beror på proverna också.
  • Always choklad
    Clemmentina skrev 2021-03-24 13:17:00 följande:

Äggplock gjort! De tömde en massa blåsor men det blev dessvärre ?bara? 8 ägg den här gången med. Samma som en annan gång alltså! Nu hoppas jag verkligen att många blir befruktade och delar sig som de ska. Har rejält ont den här gången så nu blir det vila! Tack för alla hejarop! :)

Heja heja!
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-03-26 11:06:25 följande:

Hur va det? Visst börjar man med sprutorna (Gonal f ) på första Mensdagen?? Jag har ej fått hem schemat än..

Jag hade dag 2 sist pga att man skall ha fått en ordentlig blödning igång det har man sällan dag 1.
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-03-24 22:36:20 följande:

Hej ja det känns jättebra. Får se om vi hinner denna cykel beror ju på när mensen sätter igång. Är så svårt efter man gjort en fet och riktigt hålla koll... Sista mensen efter FET var 8e mars har typ 24-28 dagar vanligtvis emellan. Får se om de vill jag köra denna emellan eller om det blir på nästa.. beror på proverna också.

Hejj

Tagit blodprov idag 2 rör blodstatus och järn. Har även hämtat ut recept för ny ivf: gonalf, fyrmadel, lutinus, ovitrelle. Har sedan tidigare progynon och trombyl hemma.

Vart förvånad att det inte var nått kortison men det kanske bara är vid FET?

Inte vid en färsk återföring?

Skall gå igenom handlingsplanen med kliniken imorgon eftm, får jag veta vad som gäller.

Då var vi snart igång igen då.

Skall käka massa skaldjur nu inför äggutplock, var bra sist.
  • Always choklad
    Dhalia skrev 2021-03-29 20:45:51 följande:

Hej, de va tråkigt att dem inte ville prova kortisionet. När börjar du med sprutorna då?

Jag får veta handlingsplanen imorgon då får jag väl veta varför inte kortison var med. Kanske bara är vid FET ingen aning.

Beror på mensen, i påsk tror jag..
  • Always choklad
    Always choklad skrev 2021-03-29 19:48:43 följande:

Hejj

Tagit blodprov idag 2 rör blodstatus och järn. Har även hämtat ut recept för ny ivf: gonalf, fyrmadel, lutinus, ovitrelle. Har sedan tidigare progynon och trombyl hemma.

Vart förvånad att det inte var nått kortison men det kanske bara är vid FET?

Inte vid en färsk återföring?

Skall gå igenom handlingsplanen med kliniken imorgon eftm, får jag veta vad som gäller.

Då var vi snart igång igen då.

Skall käka massa skaldjur nu inför äggutplock, var bra sist.

Hej fått behandlingsplan nu.

Blir kortison startar samma dag som sprutorna.

Ska även ha trombyl och embryoblut.

Då väntar vi bara på att mensen skall starta ????
  • Always choklad
    Sussna85 skrev 2021-04-01 08:14:30 följande:

Jo det har jag,igår :) "Normalt" stod det! Så en nervös väntan är över. Så nu är det officiellt,och mina barn har fått veta,som jag har väntat att berätta för dom.

Hej grattis! Vilken vecka är du i nu?
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-03-30 21:53:28 följande:

Jag ska oxå gå igenom behandlingsplanen i morgon/onsd :)

Hur ser din ut? För du prata me kliniken idag va?

Vad har skaldjur för effekt på äggen? :) :)

Hej ingen aning om skaldjur hjälper men vi åt det kvällen innan ivf fick 8 ägg och alla blev befruktade sedan gick bara 4 vidare till insättning, de var förvånade och frågade vad vi gjort då sa vi skaldjur!
  • Always choklad
    GlitterLina skrev 2021-03-30 21:53:28 följande:

Jag ska oxå gå igenom behandlingsplanen i morgon/onsd :)

Hur ser din ut? För du prata me kliniken idag va?

Vad har skaldjur för effekt på äggen? :) :)

Hej ingen aning om skaldjur hjälper men vi åt det kvällen innan ivf fick 8 ägg och alla blev befruktade sedan gick bara 4 vidare till insättning, de var förvånade och frågade vad vi gjort då sa vi skaldjur!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020