IVF hösten/vintern 2020
Hej alla!
Ansluter till gänget för att hämta kraft, kärlek och pepp. Sånt finns det mycket av här.
Vi har precis påbörjat IVF-omgång 2 (ICSI) och jag kommer idag från mitt andra äggplock. Denna omgång valde läkaren att sänka dosen (Gonal-f) som ett alternativ efter första omgångens behandling. Färre äggblåsor och ägg blev det denna gång, vilket känns sådär men som många skriver- kvalité går före kvantitet. Det man behöver är ju det där perfekta ägget.
Förra IVF-omgången resulterade i många ägg (18) varav 3 blev blastocyter, 1 ET och 2FET. ET blev inget men båda FET gav två omgångar med +. Fantastisk känsla med + efter sån lång väntan och längtan. Tyvärr resulterade bägge dessa processer i såkallade ofostriga graviditeter (dvs fostersäck utvecklades men tomt i den). Tuffa besked att ta in- två ggr. Sen kom en sommar mellan så vi kunde ladda om. Det finns inga förklaringar kopplat till missfallen mer än att jag är 38 år- högre risk för missfall med min ålder.Tråkigt men sant.
Så, lika mycket som man längtar efter samtalet där de ska berätta hur det har gått så fasar man det också. Hoppas vi får ngt litet embryo att jobba vidare med nu... jag håller tummarna och hejar på alla här- ni är så tappra! <3