• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Lunaymar
    Clemmentina skrev 2020-09-04 06:47:36 följande:

Tack för tummar och hejarop! Haft lätt molvärk sedan återföringen till och från men det är nog nästan för tidigt för att känna något. Vad är ni i processen?

Ja det är nog fortfarande lite tidigt.

Vi väntar på att jag ska få mens så att vi (förhoppningsvis) kan börja med första Ivf :)
  • Clemmentina
    Lunaymar skrev 2020-09-04 11:39:07 följande:

Ja det är nog fortfarande lite tidigt.

Vi väntar på att jag ska få mens så att vi (förhoppningsvis) kan börja med första Ivf :)

Åh vad spännande! Då hoppas vi att mensen kommer snart och att det innebär att ni kan komma igång. Kommer du göra kort protokoll då? :)
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-09-02 21:11:09 följande:

Nu är jag ruvare igen. Hoppas på tredje gången gillt. Testdag är den 14/9. Någon mer som ruvar nu?

Vad härligt :) Håller tummar och tår för att det tar sig!
  • Clemmentina
    Grustradgarden skrev 2020-09-05 07:21:06 följande:

Ser ni något streck? Jag tror mig göra det...

Jag ser ett streck! Är det ett testa tidigt (som ska visa ett streck)? Verkar lovande! :)
  • Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-09-04 21:18:20 följande:

Vad härligt :) Håller tummar och tår för att det tar sig!

Tack snälla! :)
  • Grustradgarden
    Clemmentina skrev 2020-09-05 07:40:41 följande:

Jag ser ett streck! Är det ett testa tidigt (som ska visa ett streck)? Verkar lovande! :)

Japp! Är ingen ?testoman? så jag fick stå och läsa på apoteket länge igår! Haha. Det står att det ska kunna påvisa graviditet 6 dagar innan beräknad mens... Det är 12 (eller 13, beroende på hur man räknar) dagar sedan jag tog ovitrelle. Oroar mig att den spökar..
  • Clemmentina
    Grustradgarden skrev 2020-09-05 07:55:34 följande:

Japp! Är ingen ?testoman? så jag fick stå och läsa på apoteket länge igår! Haha. Det står att det ska kunna påvisa graviditet 6 dagar innan beräknad mens... Det är 12 (eller 13, beroende på hur man räknar) dagar sedan jag tog ovitrelle. Oroar mig att den spökar..

Den ska ju vara ute ur kroppen på Max 10 dagar. Jag tror det är ett pluss. Du får ta ett digitalt också. Håller tummarna!
  • Carro9194
    Grustradgarden skrev 2020-09-05 07:21:06 följande:

Ser ni något streck? Jag tror mig göra det...

Ser absolut ett svagt streck! Så spännande! :)
  • ijo

Hoppar in här också :)

Gjorde frysåterföring igår med en 5-dagars blastocyst. Så rd1 idag alltså. Testdag 17/9 men så länge kommer jag inte vänta med att testa hehe. Bim 12/9 så om det inte kommer något blod innan det testar jag nog då. Vi gör syskonförsök. Håller tummarna för oss alla <3

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020