• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Grustradgarden

Nu ringde en telefon! Det var pappas (som tur var).. han är här för att rensa vårt stopp i avloppet... JÄTTEROLIGT att ev få ett samtal när han är här (som inte vet något om något). Fick sån jäkla ångest i bröstet när jag hörde en telefon ringa...

• Lunaymar
    Grustradgarden skrev 2020-08-26 11:06:52 följande:

Nu ringde en telefon! Det var pappas (som tur var).. han är här för att rensa vårt stopp i avloppet... JÄTTEROLIGT att ev få ett samtal när han är här (som inte vet något om något). Fick sån jäkla ångest i bröstet när jag hörde en telefon ringa...

Jag håller tummarna för dig!!! Hoppas du får goda nyheter.
  • Grustradgarden
    Lunaymar skrev 2020-08-26 11:20:32 följande:

Jag håller tummarna för dig!!! Hoppas du får goda nyheter.

Tror du att jag kan ringa Sahlgrenska efter 12 (om de inte ringt) och höra hur det står till? Så att jag kan släppa oron för idag iaf...
  • Milliss

Vill bara önska er lycka till på er Ivf-resa.

Själv är jag på ruvardag 12 efter en fet och har testdag imorgon. Det här är det fjärde försöket.

På mitt första försök lyckades vi bli gravida men jag fick missfall i vecka 22.

• Grustradgarden
    Milliss skrev 2020-08-26 11:48:02 följande:

Vill bara önska er lycka till på er Ivf-resa.

Själv är jag på ruvardag 12 efter en fet och har testdag imorgon. Det här är det fjärde försöket.

På mitt första försök lyckades vi bli gravida men jag fick missfall i vecka 22.

Lider med dig! Låter verkligen som att du behövt hantera flera sorger. <3 är du via landstinget?

Jag har mer och mer tagit till mig inställningen att inte ge upp! Gör man det tror jag att man ångrar sig.
  • Grustradgarden

De ringde från Sahlgrenska nu! Blev livrädd... Världens sötaste BM Lena började med; ?du behöver inte bli orolig. Det är inget farligt! Vi undrar bara om du kan komma kl x imorgon i stället för x. Av dina ägg befruktades 4 av 6 st. Ett sätter vi in imorgon och de andra tre odlas vidare till dag 5 för att förhoppningsvis kunna frysas ned...? Känns skönt att det iaf inte verkar omöjligt att befrukta mina ägg!

• TildaP
    Lunaymar skrev 2020-08-21 00:40:29 följande:

Hej!

Hoppar in här också då jag har första mötet med läkaren och barnmorskan nästa vecka. Har aldrig gjort IVF förut (vi har försökt i över ett år utan framgång + jag har låga progesteronvärden) och jag vet inte vad jag ska förvänta mig. Är såklart lite nervös.

Är det vanligt att behandlingen börjar på en gång eller gör de ytterligare undersökningar? Tänker att det kan också vara olika från par till par.. hoppas att vi kan följas åt och peppa varandra :)

Hej, vad skönt att ni ska sätta igång. Vi försökte också rätt länge, inte alltid så "seriöst" eller vad man ska säga, men sen när vi ändå kände att vi verkligen ville så var det jobbigt att inget hände och vi sökte då hjälp. Det gick fort tycker jag, från första möte (hade redan lämnat blodproverna) så satte vi igång med sprutor när jag fick mens någon vecka efter mötet, så start direkt för oss. Hoppas ni också får köra igång direkt, man vill ju inte vänta i onödan, det är ju så mycket väntan ändå i hela processen... Lycka till :)
  • TildaP
    AnneP skrev 2020-08-25 22:06:34 följande:
    Tack så mycket! Ja precis en 5 dagars :)

Såg ditt tidigare inlägg. När jag gjorde kortaprotokollet så fick jag ut 13 ägg , 9 blev befruktade och 5 blastocyst.

Så 12 låter super bra.
    Vad kul att du fått plus :)
    Jag fick tillbaka femdagars i måndags så väntar otåligt på att kunna testa... Hur räknar du ruvardagar, dagen du fick tillbaka som 1 eller 0? Funderar på om jag borde kunna testa på söndag, borde ju vara ruvardag 6 för mig då, kanske ger utslag om man har tur... 
  • Clemmentina
    Grustradgarden skrev 2020-08-26 12:19:28 följande:

De ringde från Sahlgrenska nu! Blev livrädd... Världens sötaste BM Lena började med; ?du behöver inte bli orolig. Det är inget farligt! Vi undrar bara om du kan komma kl x imorgon i stället för x. Av dina ägg befruktades 4 av 6 st. Ett sätter vi in imorgon och de andra tre odlas vidare till dag 5 för att förhoppningsvis kunna frysas ned...? Känns skönt att det iaf inte verkar omöjligt att befrukta mina ägg!

Åh vad skönt! :) Härligt att icsi verkar fungera bättre. Lycka till imorgon!
  • Ölandstoka

Och där fick jag spottings..

Det är samma ruvdag som förra ivf som misslyckades så jag kastar in handduken. Skönt att slippa lutinus iaf. Är så konstigt, känner nästan ingenting. Klart jag är ledsen men det känndes väldigt förväntat. Nu väntar en lång cykel, sen blir det fet i oktober ungefär.

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020