• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Grustradgarden
    Lunaymar skrev 2020-08-25 20:11:56 följande:

Hade vårt första möte idag och läkaren såg 12 äggblåsor. Hon sa att det var OK. Vet ni andra hur många ni har haft? Och hur många ägg fick ni ut?

Vi ska iaf börja nästa mensmånad och jag vill bara att tiden ska gå snabbt nu! :)

Jag hade 12 blåsor och fick ut 8 ägg. Förra gången hade jag 8 blåsor och fick ut 6 ägg. :)
  • AnneP
    Lunaymar skrev 2020-08-25 20:16:26 följande:

Grattis!! Satte de in en blastocyst då? Eller är det vanligt att en plussar så tidigt som rd6? Hursom, massa grattis!!! :)

Tack så mycket! Ja precis en 5 dagars :)

Såg ditt tidigare inlägg. När jag gjorde kortaprotokollet så fick jag ut 13 ägg , 9 blev befruktade och 5 blastocyst.

Så 12 låter super bra.
  • Lunaymar
    Grustradgarden skrev 2020-08-25 20:18:32 följande:

Jag hade 12 blåsor och fick ut 8 ägg. Förra gången hade jag 8 blåsor och fick ut 6 ägg. :)

Ok, tack! Hoppas du får goda nyheter imorgon :)
  • Lunaymar
    AnneP skrev 2020-08-25 22:06:34 följande:

Tack så mycket! Ja precis en 5 dagars :)

Såg ditt tidigare inlägg. När jag gjorde kortaprotokollet så fick jag ut 13 ägg , 9 blev befruktade och 5 blastocyst.

Så 12 låter super bra.

Wow, det var inga dåliga resultat! Hoppas på att få något liknande också :) känner du av några symptom än?
  • Clemmentina
    Grustradgarden skrev 2020-08-25 17:24:52 följande:

:) Det gick helt okej. Känns som att jag fick lite mindre smärtstillande den här gången (somnade ordentligt förra gången).. Jag andades ordentligt så de frågade om jag gick på yoga (vilket jag gör en gång i veckan! :)) Efteråt mådde jag illa och fick ont på vänstersidan, så jag bad om en morfintablett som fungerade jättebra. De ska ringa imorgon om inget blivit befruktat (igen), annars är återföringen på torsdag. :) känner mig rätt negativ och har redan googlat runt på kliniker där man undersöker mig mer. Har på något sätt en känsla att något är fel på mig...

Ja yoga-andningen är användbar i många sammanhang. ;) Nu hoppas vi att de inte ringer imorgon och att det blir återföring på torsdag. Håller tummarna!
  • Ölandstoka
    Grustradgarden skrev 2020-08-25 15:18:15 följande:

Gjort mitt andra plock idag. 8 ägg (fanns 12 blåsor på ul sist.) lite besviken, men känner ändå att det viktigaste är ju ändå befruktningen... Förra gången blev inget av 6 befruktade och därför får vi nu prova icsi! Hoppas att ni andra har det bra.

Oj vad jobbigt att inget blev befruktade första gången. Hoppas att icsi gjorde susen! :)
  • AnneP
    Lunaymar skrev 2020-08-25 22:29:34 följande:

Wow, det var inga dåliga resultat! Hoppas på att få något liknande också :) känner du av några symptom än?

Jag är extremt trött och väldigt anfådd om jag anstränger mig till och med om jag äter för snabbt haha.

Jag tar lutinus så är lite svårt att avgöra vad som är symptom och inte :)
  • Grustradgarden

Fy tyskan vad nervös jag är.. är nästan kräkfärdig och kan inte tänka på något annat än att doktorn kanske ringer snart...

till råga på allt håller en ?kompis? på att skickar hennes jävla graviditetssymptom (andra(!) barnet och vi har försökt sedan före de fick sitt första!!!!) på snapchat hela tiden.. ?och nu ska ju hon ha barn också! Så roligt och spännande? Skriver hon.. vill bara skrika HÅLL KÄFTEN till henne.

• AnneP
    Grustradgarden skrev 2020-08-26 10:05:26 följande:

Fy tyskan vad nervös jag är.. är nästan kräkfärdig och kan inte tänka på något annat än att doktorn kanske ringer snart...

till råga på allt håller en ?kompis? på att skickar hennes jävla graviditetssymptom (andra(!) barnet och vi har försökt sedan före de fick sitt första!!!!) på snapchat hela tiden.. ?och nu ska ju hon ha barn också! Så roligt och spännande? Skriver hon.. vill bara skrika HÅLL KÄFTEN till henne.

Fyfan förstår dig , man blir så jävla less. Har kompisar som inte ens har pratat tidigare om att dom vill ha barn och nu helt plötsligt kan en av dom ringa o säga "min mens är sen". Känner som du "HÅLL KÄFTEN" ring någon annan liksom du vet precis vad vi går igenom.

Jag kan inte ens umgås med vissa av min sambos kompisar pgv att dom är gravida..
  • Grustradgarden
    AnneP skrev 2020-08-26 10:59:30 följande:

Fyfan förstår dig , man blir så jävla less. Har kompisar som inte ens har pratat tidigare om att dom vill ha barn och nu helt plötsligt kan en av dom ringa o säga "min mens är sen". Känner som du "HÅLL KÄFTEN" ring någon annan liksom du vet precis vad vi går igenom.

Jag kan inte ens umgås med vissa av min sambos kompisar pgv att dom är gravida..

Så tråkigt att du upplever samma, men ändå väldigt skönt att man inte är ensam.. <3 alla kompisar som fått barn undviker jag så länge det går. Älskar deras barn, men älskar mina som jag inte fått ännu mer...
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020