• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • AnneP
    Ölandstoka skrev 2020-08-18 15:03:59 följande:

Hur gick det igår, är vi ruvare tillsammans nu? :)

Nu ruvar vi tillsammans ! Rd2 idag. Vad roligt att det gick så bra för dig och att du fick så många till frys :)

Håller med dig helt om att det är super mysigt att ruva, man känner sig mindre ensam på något vis.
    Fifen skrev 2020-08-18 22:21:12 följande:

Nu ruvar även jag tillsammans med er. Idag fick jag tillbaka ett 2dagars. Hoppas så, men har svårt att tro.

Idag fick läkaren upp embryot längre upp i livmodern. Tidigare har han gått upp ca 10,5 cm. Idag var han 15cm upp i livmoder, hoppas det gör susen!!

Nu den långa väntan till td 1/9. Äter både progynon 1+2/dag och Lutinus 3ggr/dag.

Idag tillåter jag mig själv att tro att jag är gravid!

Vad kul att vi är så många som har testdag ungefär samtidigt ! Nu ser vi till att vi alla plussar. Hur gör du för att ruvardagarna ska gå snabbare ? Är då otålig haha
  • AnneP
    Carro9194 skrev 2020-08-18 19:27:46 följande:

Hej, hoppar in här :)

Har försökt bli gravid i två år, har ingen eller väldigt sällan egen ägglossning. Försökte med letrozol och ovitrelle men lyckades inte på den vägen heller, trots fina stora äggblåsor varje månad.

Blev godkänd för IVF förra veckan, första mötet med kliniken den 18/9 :)

Hur lång tid tog det för er från första mötet till att ni satte igång med sprutor? :)

Hej, välkommen :)

Vi var på vårat möte i maj och fick börja nu i augusti, det var en lång väntan men det berodde dels på corona och sedan sommarstängt. Tror man oftast brukar börja direkt vid nästa mens ( om man ska köra korta protokollet )

Lycka till!
  • Fifen
    AnneP skrev 2020-08-19 06:42:55 följande:

Nu ruvar vi tillsammans ! Rd2 idag. Vad roligt att det gick så bra för dig och att du fick så många till frys :)

Håller med dig helt om att det är super mysigt att ruva, man känner sig mindre ensam på något vis.Vad kul att vi är så många som har testdag ungefär samtidigt ! Nu ser vi till att vi alla plussar. Hur gör du för att ruvardagarna ska gå snabbare ? Är då otålig haha

De första gångerna lyssnade jag mycket på Ruvarpodden, tyckte den var riktigt bra. Men de har slutat lägga ut fler avsnitt nu. Detta blir min 8de gång. Så spänningen har släppt lite tyvärr. Nu känner jag lite att mensen bara kan komma då jag slipper hoppas (håller för ögonen). IVF processen har lärt mig att det är skillnad på att tro och att hoppas. Jag hoppas varje gång att det ska gå hela vägen, men jag sedan förra gången känns det som att jag tappat tron :(

Men denna gång gjorde ju i alla fall läkaren något nytt, så hoppet är liiite större denna gång i alla fall! <3
    Livmodertransplantation utförd på Sahlgrenska november 2018. Har nu på börjat försöken att bli gravid
  • Carro9194
    AnneP skrev 2020-08-19 06:46:30 följande:

Vi var på vårat möte i maj och fick börja nu i augusti, det var en lång väntan men det berodde dels på corona och sedan sommarstängt. Tror man oftast brukar börja direkt vid nästa mens ( om man ska köra korta protokollet )

Lycka till!

Åh jag förstår! Skönt för dig att äntligen komma igång! :)

Okej, då borde det bli i slutet av september för mig, har regelbunden mens så det är ju nånting positivt iallafall.

Hur är det att ta sprutorna? Är sjukt spruträdd men vet att det kommer vara värt det och att jag måste klara av det.
  • AnneP
    Fifen skrev 2020-08-19 07:51:20 följande:

De första gångerna lyssnade jag mycket på Ruvarpodden, tyckte den var riktigt bra. Men de har slutat lägga ut fler avsnitt nu. Detta blir min 8de gång. Så spänningen har släppt lite tyvärr. Nu känner jag lite att mensen bara kan komma då jag slipper hoppas (håller för ögonen). IVF processen har lärt mig att det är skillnad på att tro och att hoppas. Jag hoppas varje gång att det ska gå hela vägen, men jag sedan förra gången känns det som att jag tappat tron :(

Men denna gång gjorde ju i alla fall läkaren något nytt, så hoppet är liiite större denna gång i alla fall! <3

Har också lyssnat klart på alla deras avsnitt :(

Förstår att man tappar hoppet en aning , men skönt att dom gjorde något annorlunda denna gången iaf :)
  • AnneP
    Carro9194 skrev 2020-08-19 08:32:25 följande:

Åh jag förstår! Skönt för dig att äntligen komma igång! :)

Okej, då borde det bli i slutet av september för mig, har regelbunden mens så det är ju nånting positivt iallafall.

Hur är det att ta sprutorna? Är sjukt spruträdd men vet att det kommer vara värt det och att jag måste klara av det.

För mig var sprutorna inga problem , men jag är inte spruträdd. Det värsta tycker jag är lutinus som man tar efter äggplocket blir så fruktansvärt svullen och förstoppad haha.

Vet ju inte vad du ska ta för sprutor men en av dom kan svida lite men annars inga större problem, det kommer gå bra :)
  • Carro9194
    AnneP skrev 2020-08-19 08:41:01 följande:

För mig var sprutorna inga problem , men jag är inte spruträdd. Det värsta tycker jag är lutinus som man tar efter äggplocket blir så fruktansvärt svullen och förstoppad haha.

Vet ju inte vad du ska ta för sprutor men en av dom kan svida lite men annars inga större problem, det kommer gå bra :)

Okej haha, låter ju spännande ;)

Ja jag hoppas att rädslan släpper lite när det väl är dags :)
  • Söstrami83
    Ölandstoka skrev 2020-08-18 19:11:09 följande:

Det gick bra, bättre än jag någonsin har vågat hoppats faktiskt. Ett embryo till mig och tre till frysen. Började gråta på plats för att jag blev så glad :) Testdag 5 september, är en lördag dock. Men om det inte tar sig räknar jag med mens framåt månadsskiftet. Så nu är det bara att slappna av och hålla tummarna :)

Är du igång med letrozol nu?

Wow :) Så roligt att läsa att det blev så bra resultat. Nu håller vi tummarna.

Hoppas på liknande resultat på min andra behandling som jag ska starta med nu i morgon. Fick en blasto insatt och en till frysen förra gången. Har följt tråden länge, men har inte hoppat in förrän nu. Hejar på er! :)
  • Ölandstoka
    Fifen skrev 2020-08-18 22:21:12 följande:

Nu ruvar även jag tillsammans med er. Idag fick jag tillbaka ett 2dagars. Hoppas så, men har svårt att tro.

Idag fick läkaren upp embryot längre upp i livmodern. Tidigare har han gått upp ca 10,5 cm. Idag var han 15cm upp i livmoder, hoppas det gör susen!!

Nu den långa väntan till td 1/9. Äter både progynon 1+2/dag och Lutinus 3ggr/dag.

Idag tillåter jag mig själv att tro att jag är gravid!

Hoppas så att det är det som kommer att avgöra allt! Hoppas att vi alla får en fin ruvtid nu :)
  • Ölandstoka
    Carro9194 skrev 2020-08-18 19:27:46 följande:

Hej, hoppar in här :)

Har försökt bli gravid i två år, har ingen eller väldigt sällan egen ägglossning. Försökte med letrozol och ovitrelle men lyckades inte på den vägen heller, trots fina stora äggblåsor varje månad.

Blev godkänd för IVF förra veckan, första mötet med kliniken den 18/9 :)

Hur lång tid tog det för er från första mötet till att ni satte igång med sprutor? :)

Jag fick börja en månad senare på första mensen efter mötet. Hoppas att coronan inte ställer till det och att du får börja på en gång :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020