• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Ölandstoka
    Clemmentina skrev 2020-08-26 21:35:08 följande:

Äsch vad trist! :( Trot det är samma på vår klinik faktiskt så det låter rimligt. Kroppen behöver återhämta sig. Hur många var det ni fick till frysen nu igen?

Jo jag tycker det låter vettigt att låta kroppen återhämta sig.

Vi har tre i frysen, känns så otroligt skönt att veta att det inte blir fler behandlingar i år! Hoppas bara att någon av dem vill stanna kvar <3
  • Lunaymar
    Grustradgarden skrev 2020-08-26 12:19:28 följande:

De ringde från Sahlgrenska nu! Blev livrädd... Världens sötaste BM Lena började med; ?du behöver inte bli orolig. Det är inget farligt! Vi undrar bara om du kan komma kl x imorgon i stället för x. Av dina ägg befruktades 4 av 6 st. Ett sätter vi in imorgon och de andra tre odlas vidare till dag 5 för att förhoppningsvis kunna frysas ned...? Känns skönt att det iaf inte verkar omöjligt att befrukta mina ägg!

Vad bra! Lycka till imorgon då :) Och hoppas de andra 3 klarar sig, alltid bra med back up. Är du nervös? :)
  • Lunaymar
    TildaP skrev 2020-08-26 13:27:55 följande:

Hej, vad skönt att ni ska sätta igång. Vi försökte också rätt länge, inte alltid så "seriöst" eller vad man ska säga, men sen när vi ändå kände att vi verkligen ville så var det jobbigt att inget hände och vi sökte då hjälp. Det gick fort tycker jag, från första möte (hade redan lämnat blodproverna) så satte vi igång med sprutor när jag fick mens någon vecka efter mötet, så start direkt för oss. Hoppas ni också får köra igång direkt, man vill ju inte vänta i onödan, det är ju så mycket väntan ändå i hela processen... Lycka till :)

Tack! :) längtar redan till nästa mens, haha. Jag är orolig för hur jag kommer reagera på alla hormoner men som tur är så handlar det bara om några veckor.

Jag ser att du ska snart få testa dig! Massa lycka till :)
  • Lunaymar
    Ölandstoka skrev 2020-08-26 21:24:09 följande:

Jag tog ett test bara för att men jo, helt kört.

På min klinik måste man vänta en cykel efter färskförsök och min cykel blir så lång efter alla hormoner i ivf. Så jag räknar med fet kanske i mitten/slutet av oktober.

Vad synd :( men som du säger, bäst att fokusera på nästa försök. Och låter klokt att låta kroppen vila lite emellan. :)
  • Grustradgarden
    Lunaymar skrev 2020-08-26 22:17:41 följande:

Vad bra! Lycka till imorgon då :) Och hoppas de andra 3 klarar sig, alltid bra med back up. Är du nervös? :)

Väldigt nervös! Så här långt i processen har vi aldrig kommit, så det känns både hoppfullt men jag har många negativa tankar... Jag åker nästan 10 mil till Sahlgrenska, så jag hoppas att de inte ringer och ber mig vända när jag sitter i bilen. Vågar inte ens säga t-ordet! :) skriver senare om hur det gått. :)
  • Lunaymar
    Grustradgarden skrev 2020-08-27 06:33:40 följande:

Väldigt nervös! Så här långt i processen har vi aldrig kommit, så det känns både hoppfullt men jag har många negativa tankar... Jag åker nästan 10 mil till Sahlgrenska, så jag hoppas att de inte ringer och ber mig vända när jag sitter i bilen. Vågar inte ens säga t-ordet! :) skriver senare om hur det gått. :)

Ja, hör av dig senare! :)

Lycka till nu!!
  • TildaP
    Lunaymar skrev 2020-08-26 22:20:51 följande:
    Tack! :) längtar redan till nästa mens, haha. Jag är orolig för hur jag kommer reagera på alla hormoner men som tur är så handlar det bara om några veckor.

Jag ser att du ska snart få testa dig! Massa lycka till :)
    Tack :)

Det är nog väldigt olika det där med hur man reagerar på alla hormoner, plus att det är ju rätt mycket nervositet som påverkar vilket gör det svårt att skilja på vad som är fysiska och "psykiska" symptom.. ;P

Tyvärr blev jag överstimulerad så fick vänta rätt länge på återförande, vilket jag inte räknat med så det blev lite chockartat. Men man vet ju ingenting i hela den här processen, det är ju det som gör det så jobbigt. 
    Hoppas allt går bra för dig, då kör du kort protokoll, eller hur? :)
  • Clemmentina

Nu har jag fått positivt ägglossningstest och tid för återföring. Bara att hoppas att blastocysten klarar upptining. :)

• Clemmentina
    Ölandstoka skrev 2020-08-26 21:43:17 följande:

Jo jag tycker det låter vettigt att låta kroppen återhämta sig.

Vi har tre i frysen, känns så otroligt skönt att veta att det inte blir fler behandlingar i år! Hoppas bara att någon av dem vill stanna kvar <3

Underbart! Det förstår jag är skönt. Något av de i frysen är garanterat ett guldägg.

Nu har jag ägglossning och återföring är inbokad nästa vecka. Ska inte ta Lutinus den här cykeln. Bara att hoppas att kroppen producerar tillräckligt med progesteron själv då.
  • Grustradgarden
    Clemmentina skrev 2020-08-27 09:29:01 följande:

Nu har jag fått positivt ägglossningstest och tid för återföring. Bara att hoppas att blastocysten klarar upptining. :)

Håller alla tummar och tår!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020