Odengatan10 skrev 2020-09-07 08:07:27 följande:
Nej inte stimulerad denna gång. Förra gången väntade jag till testdag och hade tänkt göra även denna gång men nu vacklar jag lite... Känner att jag håller på att bli galen!! Det bästa skulle väl va att leva som vanligt och tänka på annat men lättare sagt än gjort. Själv?
Läst en massa om hur dom poängsätter blastocyster, men min klinik sa inget mer än att den såg bra ut. Hur va det för dig?
Fick ut 28 ägg varav 21 blev befruktade och av dessa blev 5 blastocyster till frys (alla pga Corona). Ivf1: första dom tinade klarade sig inte men satte in den andra som blev en graviditet med MA. Även nu tinade dom två då den första inte tog sig perfekt. Men denna såg bra ut och va ?lätt? att sätta in, om det nu är positivt... Håller tummarna!
Ok! Du gör i naturlig cykel då och du får ändå Lutinus? Vad skönt även om det är jobbigt med alla symptom/biverkningar. Jag försökte tjata mig till Lutinus men fick inte, haha.
Det är verkligen lättare sagt än gjort. Min mens borde komma på fre/lör om jag inte är gravid. Kanske testar i helgen men vill egentligen vänta tills testdag tror jag.
Jag fick också bara veta att blastocysten såg bra ut och att den inte hade tappat några celler. Sist sa de att det var ett toppembryo men de orden användes inte denna gång. Jag är nyfiken på hur den där poängsättningen fungerar.
Tråkigt att de inte klarade att tinas men skönt att du hade ytterligare i frysen. 21 befruktade är ju jättebra! Jag fick två blastocyster till frysen och det är den sista jag ruvar på nu. Håller tummarna för att det är bådas vår tur nu! :)