Grustradgarden skrev 2020-08-26 20:41:05 följande:
Spännande att få sätta igång! Jag går också på Sahlgrenska sedan i februari och har träffat fyra olika läkare totalt.. nu är vår ansvarige läkare Ali och det känns superbra. Min sambo och jag har varit gravida en gång för 9 år sedan... vi slarvade EN gång. Slutade i abort pga studier i usa. inte trodde jag att det skulle bli så svårt när vi väl ville bli med barn. Vi har inga fel på oss bortsett från att jag är överviktig med BMI ca 31. Båda är 30 år gamla.
Blivit plockad av dr nona två gånger efter korta protokoll, en gång i maj (6 ägg varav inget befruktades) och en gång igår. Då fick jag ut 8 ägg, 2 var omogna och 4 av 6 blev befruktade, denna gång via icsi (mikroinjektion). Nona är superförsiktig och jääääättesnäll. Inga onödiga smärtor under plocken. Man får så mycket eller lite smärtlindring man behöver. En del behöver också lugnande. Imorgon är det dags för min första återföring av ett embryo (2-dagars alltså). Börjat med lutinus vaginaltablett imorse. Inte supermysig...
Ett tips är att vara lite mer påläst än jag. Jag har INGEN aning om mina olika provsvar eller värden. Vet inte ens vad jag har för blodgrupp. Ibland känns det lite ?löpande band? hos en del av personalen, men överlag är de supermysiga och peppande. Slutligen - lycka till!
Ja jag är så taggad, men samtidigt nervös inför vilket "öde" vi kommer gå tillmötes. Vi har inte heller några upptäckta "fel" på någon utav oss, mer än mitt pucko till pojkvän använt anabola en gång i ungdomen( det räcker tydligen en omgång för att förstöra rätt mkt där nere på männen) och jag (lika stort pucko) har rökt hela min ungdom, ca 10 år. Vi är dock inte särskilt gamla, jag är 22 och min sambo 27.
Vad roligt att läsa, det är faktiskt Dr. Nona vi har. Detta dämpade min nervositet en aning. Men är lite skraj för att behöva göra äggplock själv, eftersom partner ej får följa med i rådande situation- Covid-19. Jag ska försöka läsa på så mycket jag kan! Tack för peppen , och detsamma till er!! Hoppas det går vägen för er nu denna vevan!